جذاب ترین محله های سن پترزبورگ را بشناسید

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
جذاب ترین محله های سن پترزبورگ را بشناسید

سن پترزبورگ، یکی از قطب‌های گردشگری روسیه، شهری زیبا و متشکل از چندین محله است که برخی از آن‌ها به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های طبیعی، سرآمد بقیه هستند. 

شاید سن پترزبورگ شهر کوچکی باشد، اما چند محله مختلف دارد که هر یک جذابیت‌های خاص خود را دارد و می‌توان گشتی در آن‌ها زد و سرگرم شد. این شهر روی جزایر مختلفی بنا شده که به وسیله چندین پل به هم متصل شده‌اند؛ محله‌های سن پترزبورگ نیز با این پل‌ها به هم راه دارد و تابستان‌ها برخی از پل‌های متحرک جمع می‌شود. می‌خواهیم برخی از زیباترین و جذاب‌ترین محله‌های این شهر را به شما معرفی کنیم تا در تور سن پترزبورگ بتوانید از کلیشه‌ها فرار کنید و جریان زندگی روزانه مردم محلی را از نزدیک ببینید. 

برای سفر به سن‌ پترزبورگ ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای ترکیبی روسیه، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

نوسکی پراسپکت

نوسکی پراسپکت سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت blog.parkinn

خیابان نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt) شریان اصلی شهر است؛ در هیچ ساعت از شبانه‌روز شما این خیابان را خلوت و ساکت نمی‌بینید. این خیابان و خیابان‌های اطراف آن مکان فوق‌العاده‌ای برای پیدا کردن رستوران‌های خوب و باکیفیت، مراکز خرید و همچنین لذت بردن از زندگی شبانه است.

هتل‌های مشهور و پرطرفدار زیادی در این محله قرار دارند، چون اکثر جاذبه‌های گردشگری در این حوالی واقع شده‌اند و گردشگران به‌راحتی می‌توانند پیاده و در عرض چند دقیقه به جاهای دیدنی بروند. علاوه بر این، چند کافی‌شاپ هم وجود دارد که می‌توانید در فضای آرام آن به کارهایتان برسید یا اینکه به تماشای مردمی بنشینید که در بعدازظهری آفتابی در خیابان‌ها می‌گردند؛ از مهم‌ترین کافی‌شاپ‌های محله نوسکی پراسپکت می‌توان به بار اسپرسوی Pitcher یا کافه Ukrop اشاره کرد که فقط غذاها و خوراکی‌های گیاهی عرضه می‌کند. 

جزیره واسیوسکی (Vasilievsky Island)

جزیره واسیوسکی سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت visit-petersburg

جزیره واسیوسکی مرکز تاریخی سن پترزبورگ است

جزیره واسیوسکی مرکز تاریخی سن پترزبورگ است. برخی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر در این سمت از رودخانه نوا قرار دارد، مثل دانشگاه سن پترزبورگ، موزه قوم‌شناسی Kuntskamera یا آکادمی علوم سن پترزبورگ. جالب است بدانید که تمامی خیابان‌های این منطقه به موازات هم کشیده شده‌اند، عمود بر یکدیگر و منعکس‌کننده طرح اصلی شهر تزار پیتر کبیر هستند. از آنجایی که این جزیره در حال حاضر میزبان دانشجویان زیادی است، طبیعی است که مراکز تفریحی هم زیاد داشته باشد. 

پتروگرادسکایا (Petrogradskaya)

پتروگرادسکایا (Petrogradskaya) سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت commons.wikimedia

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پتروگرادسکایا قلعه پیتر و پل است

پتروگرادسکایا نیز یکی دیگر از محله‌های تاریخی سن پترزبورگ است که مکان فوق‌العاده‌ای برای تحسین معماری زیبای شهر محسوب می‌شود. خیابان‌هایش، جذابیت غیر قابل انکار گذشته‌ی این منطقه را هنوز هم دارند؛ در طبقه اول اکثر ساختمان‌ها، کسب و کارهای کوچک فعالیت دارند و طبقه‌های بالاتر مسکونی هستند که بیشتر آن‌ها در طول قرن‌ها حتی کوچک‌ترین تغییری نکرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پتروگرادسکایا قلعه پیتر و پل است که در زمان اوایل تاسیس سن پترزبورگ، اولین دژ مستحکم شهر به‌شمار می‌رفت. در حال حاضر این قلعه به موزه تبدیل شده و کلیسای جامعی که داخل قلعه قرار دارد، مدفن تمامی اعضای خانواده سلطنتی سلسله رومانوو است. اگر به این منطقه رفتید و وقت ناهار بود، می‌توانید رستوران Kommunalka را انتخاب و از غذاهای دوران شوروی آن امتحان کنید. 

نیو هلند (New Holland)

نیو هلند (New Holland) سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت www.e-architect.co.uk

در ۴ سال گذشته نیو هلند یکی از محله‌های در حال رشد، پیشرفت و توسعه سن پترزبورگ بوده و بر اساس طرح یک جزیره مصنوعی متعلق به قرن ۱۸ ساخته شده است. این محله بسیار پرطرفدار است، به‌خصوص در فصل تابستان، چون فضای سبز بزرگی دارد که پر است از کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها که میزبان رویدادها و فستیوال‌های خاصی هستند.

امسال تغییراتی در این محله به وجود آمده است که از میان آن‌ها می‌توان به افتتاح رسمی «The Bottle» اشاره کرد. The Bottle محل فعالیت کسب و کارهای مختلفی است که در ساختمان زندان قدیمی قرار دارد. طبقه اول به بارها و رستوران‌ها اختصاص دارد و در طبقه دوم فروشگاه‌های مد و لباس مشغول به کار هستند و طبقه سوم مختص مراکز سلامتی و تندرستی است. 

جزیره کرستوسکی (Krestovsky)

جزیره کرستوسکی (Krestovsky) سن پترزبوگ

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

جزیره کرستوسکی با داشتن تعداد زیادی املاک گران‌قیمت و لوکس که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، یکی از برترین محله‌های شهر است. در کل فضای این منطقه بسیار خلوت و بسیار دنج است و مقصد خوبی برای گشت و گذار با خانواده محسوب می‌شود.

«Divo Ostrov» که بزرگ‌ترین پارک تفریحی شهر است، در این محله قرار دارد و رفتن به این پارک می‌تواند روز خوبی برایتان رقم بزند. علاوه بر این رستوران‌های بسیار خوبی هم در محله کرستوسکی فعالیت دارند که از بهترین آن‌ها می‌توان از رستوران Na Rechke اشاره کرد. برای تجربه لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز نیز می‌توانید سری به «سیدنی بیچ کلاب» (Sydney Beach Club) بزنید. 

مسکوسکایا (Moskovskaya)

محله مسکوسکایا (Moskovskaya) سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت inyourpocket

به مدت چندین سال این محله تقریبا کاملا مسکونی بود

محله مسکوسکایا در انتهای خیابانی به همین نام قرار دارد. به مدت چندین سال این محله تقریبا کاملا مسکونی بود. با گشت و گذار در این منطقه می‌توانید سبک معماری شوروی را به تماشا بنشینید؛ ساختمان‌های بزرگ و ساده با کاخ‌های پرزرق و برق مرکز شهر در تضاد هستند.

در حال حاضر که شهر توسعه یافته است، فروشگاه‌ها و موسسات بیشتری در این محله افتتاح شده‌اند. رستوران‌های جدیدی هم در خیابان مسکوسکایا افتتاح شده و روح جدیدی به این محله دمیده است؛ از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به رستوران «Bona Capona» و «Spices and Joy» اشاره کرد. برای داشتن تجربه هیجان‌انگیزتر، می‌توانید به رستوران Floor 41 بروید که ارتفاع آن از سطح زمین ۱۴۵ متر است و از آنجا می‌توانید حین نوش جان کردن غذا، از چشم‌انداز پانورامیک شهر لذت ببرید. 

پوشکین (Pushkin)

منطقه پوشکین سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت en.wikipedia

تعریف پوشکین به‌عنوان یکی از محله‌های سن پترزبورگ دشوار است، چون تقریبا در حومه شهر قرار دارد

تعریف پوشکین به‌عنوان یکی از محله‌های سن پترزبورگ دشوار است، چون تقریبا در حومه شهر قرار دارد. با این حال پوشکین نسبت به سایر بخش‌های شهر، گردشگران زیادی را جذب می‌کند؛ به همین دلیل به جای اینکه به این منطقه به مکانی جدا از شهر نگاه شود، آن را قسمتی از شهر محسوب می‌کنند.

در دوران امپراطوری، نام این منطقه «Tsarskoe Selo»، به معنی «روستای تزار» بود؛ چون این منطقه اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی بود. کاخ کاترین (به رنگ آبی آسمانی) هنوز هم پابرجا است و گردشگرانی که علاقه‌مند به بازدید از چنین مکان‌های باشکوه قدیمی هستند، می‌توانند از فضای داخلی پرزرق و برق و باغ‌های باشکوه آن دیدن کنند.

زندگی در پوشکین تقریبا به شکل سنتی جریان دارد: آخر هفته می‌توانید مردم محلی را ببینید که برای خرید به بازار می‌روند، در پارک‌ها قدم می‌زنند یا از مراسم صبحگاهی کلیسا برمی‌گردند. با این حال، محله پوشکین هم از پیشرفت‌های مدرن در امان نیست و رستوران‌ها و اسپاهای مدرنی در سال‌های اخیر در این منطقه افتتاح شده است. یکی از بهترین رستوران‌های پوشکین، رستوران «Daniel» است که ترکیبی از غذاهای خوب و فضای داخلی زیبا را به مشتریان عرضه می‌کند. 

اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌های آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه