۱۱ کتابخانه زیبای دنیا که دوست دارید در آن‌ها زندگی کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
۱۱ کتابخانه زیبای دنیا که دوست دارید در آن‌ها زندگی کنید

اگر از علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه باشید، حتما از دیدن کتابخانه‌های بزرگ و زیبا لذت می‌برید. برای علاقه‌مندان به کتاب، هیچ‌ جایی جذاب‌تر و آرامش‌بخش‌تر از کتابخانه‌ها نیست.

علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه حتی در سفر نیز کتابی به‌همراه خود می‌برند. یکی از جاذبه‌هایی که نظر دوستداران کتاب را جلب می‌کند، کتابخانه‌های زیبا است. کتابخانه‌هایی که معماری زیبایی دارند یا دکوراسیون داخلی آن‌ها چشم‌نواز است.

اگر دوست دارید به گوشه و کنار دنیا سفر کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور ارزان داخلی و خارجی را جست و جو کنید و تور مدنظرتان را با کمترین قیمت تهیه کنید.

اگر از دوستداران کتاب هستید، در سفر می‌توانید به کتابخانه‌های مختلف دنیا سر بزنید و از تماشای آن‌ها و دور زدن در بین قفسه‌های کتاب لذت ببرید. در ادامه یازده کتابخانه زیبای دنیا را معرفی می‌کنیم که دلتان می‌خواهد در آن‌ها زندگی کنید.

کتابخانه مرکزی UNAM در مکزیک

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

دانشگاه مستقل ملی مکزیک یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور در دنیا است. نمای بیرونی این کتابخانه مرکزی با نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده‌ای به نام «نمایش تاریخی فرهنگ»، تزیین شده است. این کتابخانه یک بنای نمادین در مکزیک است و پردیس دانشگاه نیز یکی از آثار به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

کتابخانه جرج پیبادی در بالتیمور

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

دانشجویان دانشگاه جان هاپکینز یکی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا را در پردیس دانشگاهی خود دارند؛ کتابخانه جرج پیبادی. این کتابخانه در دهه ۱۸۰۰ میلادی ساخته شد و امروزه یک تالار عروسی محبوب است چون فضای داخلی آن بسیار زیبا است و یک آتریوم دیدنی دارد. چه کسی دوست ندارد در بین قفسه‌های زیبای این کتابخانه قدم بزند؟

کتابخانه شهر اشتوتگارت در آلمان

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

کسانی که معماری‌های مدرن را بیشتر دوست دارند، از دیدن کتابخانه شهر اشتوتگارت در آلمان لذت می‌برند. این کتابخانه از بسیاری از کتابخانه‌های زیبای دنیا، جدیدتر است. فضای آن به‌کلی سفیدرنگ است و پلکان آن طوری طراحی شده است که توهم تغییر مسیر را ایجاد می‌کند.

کتابخانه سلطنتی پرتغالی در برزیل

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

این کتابخانه در شهر ریودوژانیرو قرار دارد و دارنده یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آثار ادبی پرتغالی در خارج از کشور پرتغال است. تالار مطالعه این کتابخانه دارای قفسه‌های کتاب چوبی بلند از سقف تا کف است و زیر نور آسمان و یک لوستر بزرگ قرار دارد.

کتابخانه بادلین در انگلستان

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

کتابخانه بادلین یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌ها در اروپا است و معماری بی‌نظیر آن در تعدادی از فیلم‌های هالیوودی به نمایش درآمده است از جمله دو فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر.

این کتابخانه بخشی از دانشگاه آکسفورد است و و نمای بیرونی آن ظاهری شبیه قصر دارد.

کتابخانه مرکزی ونکوور در کانادا

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

بنای این خانه از کلوسئوم الهام گرفته است و شعبه مرکزی کتابخانه عمومی ونکوور است. این کتابخانه یک باغ روی بام دارد. این کتابخانه بیش از یک میلیون جلد کتاب دارد؛ ولی محوطه اطراف آن نیز پر از رستوران و فروشگاه است.

کتابخانه کنگره در واشینگتون

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

این کتابخانه چشم‌نواز در پایتخت آمریکا در نزدیکی کاخ سفید قرار دارد. می‌توانید از این کتابخانه بازدید کنید ولی فقط مسئولان رسمی دولتی می‌توانند کتاب‌ها را بررسی کنند. بنابراین اگر قصد دارید آنجا مطالعه کنید، حتما یک کتاب با خودتان ببرید.

کتابخانه ادمونت ابی (Admont Abbey) در اتریش

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

کتابخانه ادمونت ابی را به خاطر معماری باروک و آثار هنری‌اش می‌شناسند. اینجا بزرگ‌ترین کتابخانه صومعه در دنیا است. در حاشیه رودخانه قرار دارد و تصاویری از چشم‌اندازهای کوهستانی از فاصله دور قابل‌مشاهده است. به همین دلیل یک مقصد عالی برای گذراندن یک روز به‌یادماندنی است.

کتابخانه تیانجین در چین

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

دیوارهای سفید و خمیده این کتابخانه، بسیار جذاب و شگفت‌انگیز و چشم‌نواز هستند. این کتابخانه مدرن در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و پنج طبقه دارد. دارای دو پاسیوی روی بام است که می‌توانید از گشت‌وگذار در آن‌ها لذت ببرید. دیوارهای پرپیچ و خم این کتابخانه ۱٫۲ میلیون کتاب را در خود جای داده است.

کتابخانه گایزل (Geisel Library)، سن دیگو

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

طراحی هندسی و زیبای این کتابخانه بسیار زیبا و چشم‌نواز است. کتابخانه گایزل بخشی از دانشگاه کالیفرنیا سن دیه‌گو است. این کتابخانه را از روی نام دکتر سوس نام‌گذاری کرده‌اند. نام کامل وی تئودور سوس گایزل بود. این بنا بیش از ۷ میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است. طی سال‌های اخیر این کتابخانه در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی به نمایش درآمده است.

کتابخانه دانشگاه هنر تاما در ژاپن

۱۱ کتابخانه زیبای دنیا

اگر عاشق مینی‌مالیسم باشید عاشق این کتابخانه می‌شوید. این مدرسه یکی از برترین کالج‌های هنری در کشور ژاپن است و کتابخانه آن منبع الهام برای دانشجویان دانشگاه است. طاق‌های بتنی و دیوارهای شیشه‌ای این بنا از نظر معماری بسیار شگفت‌انگیز است. البته کتاب‌های بسیار ارزشمندی هم برای مطالعه دارد.

مطالب مرتبط:

منبع food52

دیدگاه