۱۱ کیلومتر خیابان بدون ماشین؛ طرح تابستانی سالانه در نیویورک سیتی

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵
۱۱ کیلومتر خیابان بدون ماشین؛ طرح تابستانی سالانه در نیویورک سیتی

طرح خیابان‌های تابستانی هر سال در منهتن برگزار می‌شود؛ در این رویداد جذاب، ماشین‌ها اجازه ورود به خیابان‌ها را ندارند.

خیابان‌های تابستانی طرحی است که در جریان آن حدود ۱۱ کیلوتر از خیابان‌های شهر بدون ماشین می‌شوند و رویدادهای جذابی در منهتن در ماه اوت برگزار می‌شود.

طرح خیابان‌های تابستانی برای دوازدهمین سال در نیویورک سیتی برگزار می‌شود. در این طرح ۱۱ کیلومتر از خیابان‌های منهتن، در سه‌شنبه از ماه اوت یعنی روزهای سوم، دهم و هفدهم، پیاده‌رو می‌شوند و رویدادهایی مثل دوچرخه‌سواری، اجراهای خیابانی و غذا خوردن از کامیون‌های غذا، برپا می‌شود.

این طرح از یک رویداد تفریحی به نام Ciclovia در دهه ۱۹۷۰ کلمبیا الهام گرفته شده است. در این رویداد یک هفته‌ای خیابان‌‌ها پیاده‌رو می‌شوند و هیچ ماشینی اجازه ورود ندارد. تا به امروز این رویداد در این شهر ادامه دارد.

برگزاری این طرح در منهتن از سال ۲۰۰۸ شروع شد و سال به سال بر طرفداران آن افزوده شد. تعداد شرکت‌کنندگان این رویداد در سال ۲۰۱۸ به ۳۰۰ هزار نفر رسید.

این طرح شامل پیاده‌رو کردن نزدیک به ۱۱ کیلومتر از خیابان‌های نزدیک پارک اونیو از ساعت ۷ صبح تا یک بامداد است. از خیابان ۵۱ غربی و میدانی فولی در منطقه پایین منهتن شوع می‌شود و تا سنترال پارک ادامه پیدا می‌کند. خیابان‌های تابستانی، ۵ ایستگاه در میدان فولی، خیابان اسپرینگ، آستور پلیس، خیابان بیست و پنجم و خیابان ۵۱ دارد و فعالیت‌های تفریحی جذاب و رویدادهای متنوعی برای همه سنین در آن‌ها برگزار می‌شود.

۱۱ کیلومتر خیابان بدون ماشین؛ طرح تابستانی سالانه در نیویورک سیتی

صخره نوردی مردم در یکی از خیابان‌های طرح خیابان‌های بدون ماشین منهتن

در اولین شنبه ماه اوت یعنی روز سوم، مراسم اجرای هم‌زمان هند‌استند (دست ها بر زمین و پاها در هوا) برای شکستن رکورد جهانی انجام می‌شود. رکورد فعلی ۳۹۹ نفر است.

برای کسانی که این رویداد را دوست ندارد، تفریحات دیگری وجود دارد. مثلا دیوارهای مخصوص صخره‌نوردی، زیپ لاین، کلاس‌های تناسب اندام در فضای باز، بسکتبال با ویلچر و سایر فعالیت‌های تفریحی خانوادگی. همچنین می‌توانید غذا و نوشیدنی رایگان از فروشنده‌های غذا به عنوان نمونه و تست امتحان کنید.

۱۱ کیلومتر خیابان بدون ماشین؛ طرح تابستانی سالانه در نیویورک سیتی

زیپ لاین در مقابل افق شهری منهتن در جریان رویداد خیابان‌های تابستانی

از همه وسایل حمل و نقل غیر موتوری می‌توانید استفاده کنید مثلا دوچرخه، رولر اسکیت، اسکوتر، ویلچر، اسکیت‌برد و...

این رویداد رایگان است و اطلاعات لازم در مورد این رویداد مثلا برنامه‌های در حال اجرا، ساعت ترافیک و بستن خیابان‌ها و... را می‌توانید از طریق وب‌سایت دپارتمان حمل و نقل، پیگیری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه