بهترین موقع برای خرید بلیط هواپیما چه روزی است؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
بهترین موقع برای خرید بلیط هواپیما چه روزی است؟

خرید بلیط ارزان هواپیما و اطلاع از بهترین زمان رزرو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که قصد سفر با هواپیما را دارند.

اغلب مسافران در پی خرید بلیط ارزان هواپیما برای سفر هستند؛ از طرفی، عملکرد ایرلاین‌ها در افزایش قیمت‌ها و کاهش امکانات، جست‌و‌جوی بلیط با قیمت مناسب را به بازی جالبی تبدیل کرده است. این مسئله به سوالی مهم تبدیل شده است و متاسفانه پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد.

ولی بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، برخی نکته‌ها و راه‌حل‌ها برای خرید بلیط هواپیما با قیمت پایین وجود دارند.

بهترین روز برای خرید بلیط هواپیما کدام است؟

برای پاسخ به این سؤال چنین می‌توان گفت که زمان مشخص و ثابتی برای خرید بلیط هوایپما تعریف نشده است؛ ولی بر اساس شواهد چنین می‌توان گفت که روزهای میانی هفته نسبت به سایر روزها فرصت مناسب‌تری برای خرید بلیط هواپیما با قیمت‌های پایین‌تر محسوب می‌شوند. برای نمونه، بعدازظهر روز سه‌شنبه بهترین فرصت برای خرید معرفی شده است.

طبق گزارش Air Travel Outlook در سال ۲۰۱۸ که بر اساس تحلیل میلیون‌ها داده از فروش بلیط‌ پروازهای ارزان‌قیمت داخلی و خارجی به‌دست آمده است، روزهای یکشنبه و به‌ویژه جمعه به‌عنوان گران‌ترین روزهای خرید بلیط هوایپما معرفی شده‌اند.

بلیط هواپیما

چند روز قبل از پرواز برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنیم؟

اکنون که از روزهای خرید ارزان‌تر بلیط هواپیما مطلع شدید، در صورتی‌که نیاز به تهیه بلیط داشتید کافی است تا تقویم خود را به دقت چک کنید. به‌جز تخفیف‌های لحظه آخری یا در اصطلاح بلیط‌های پای پرواز، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما با قیمت پایین‌تر تقریبا سه هفته قبل از سفر است. بهتر است تا به‌جای اینکه بر روز خاصی تاکید کنید، برای پروازهای خارجی بازه‌ای ۲۱ تا ۱۰۵ روزه و برای پروازهای داخلی بازه‌ای حداکثر ۵۴ روزه قبل از سفر را برای کنترل قیمت پروازها و خرید بلیط در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای سفر کدام است؟

اگرچه نمی‌توان جواب قطعی به این سؤال داد، ولی بر اساس شواهد می‌توان پیشنهاد کرد که بهترین زمان شروع سفر برای مسافران کلاس اکونومی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است. البته عواملی مانند فصل سفر نیز بر قیمت بلیط‌ها تاثیر مهمی دارند.

بلیط هواپیما

چگونه بلیطی با بهترین قیمت را پیدا کنم؟

برای اطلاع از لیست پروازهای سیستمی یا چارتری، داخلی یا خارجی، ایرلاین‌ها، کلاس‌های پروازی و البته مقایسه قیمت‌ها و در نهایت، خرید آسان‌تر و ارزان‌تر بلیط هواپیما همیشه می‌توانید با استفاده از "موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو" خرید اینترنتی بلیط هوایپما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پایین‌ترین قیمت انجام دهید.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع budgettravel

دیدگاه