غرفه‌های غذاهای خیابانی در گذر سی تیر پلمپ شدند

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
غرفه‌های غذاهای خیابانی در گذر سی تیر پلمپ شدند

تعدادی از غرفه‌های غذاهای خیابانی در گذر سی تیر پلمپ شدند که نگین گطمیری، مجری این گذر گردشگری، توضیحاتی دراین‌باره داده است.

نگین گطمیری، مجری گذر گردشگری خیابان سی تیر، توضیحاتی در مورد پلمپ شدن برخی از غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی داده است. وی با اشاره به مشکلات زیادی که از زمان رونق گرفتن این خیابان با آن مواجه شدند گفت:

از روز گذشته تاکنون تعدادی از غرفه‌های گذر سی تیر توسط اتحادیه اغذیه فروشان پلمب شده که روز گذشته هفت غرفه پلمب شد و حالا نیز ماموران مربوطه برای پلمب تعداد دیگری از غرفه‌ها به این گذر آمدند.

گطمیری گفت از اتحادیه اغذیه فروشان و دکه‌داران درخواست جواز کسب کردیم که به‌دلیل نداشتن سند مالکیت و پلاک ثبتی غرفه‌ها، با این درخواست موافقت نشده است. این در حالی است که غرفه‌های مشابه سی تیر، در پل طبیعت و بام لند مشغول به فعالیت هستند و سند و پلاک ثبتی ندارند.

او با اشاره به اینکه ۲۷ غرفه در سی تیر فعال است که بخش عمده آن‌ها مربوط به فروش غذا هستند گفت:

اگر روند پلمب غرفه‌ها ادامه داشته باشد ۸۰۰ نفر بیکار می‌شوند.

گطمیری با بیان اینکه اتحادیه اغذیه فروشان برای کسب مجوز با گذر سی تیر همکاری نکرد، اظهار کرد:

من از خدا می‌خواهم که روند کاریمان در چارچوب حدود قانونی باشد؛ اما با اینکه دو سال است درخواست داده‌ایم با جواز ما موافقت نمی‌شود.

خیابان سی تیر

خیابان سی تیر یا خیابان قوام‌السلطنه سابق، خیابانی در منطقه ۱۲ شهر تهران است. خیابان سی تیر که از گذرگاه‌های قدیمی و خیابان‌ های معروف تهران به شمار می‌رود به‌دلیل قرار داشتن کلیسای انجیلی (پطرس مقدس)، کنیسه حییم و آتشکده زرتشتی آدریان که جزو جاهای دیدنی تهران به شمار می‌روند، به خیابان ادیان معروف است و نامش برگرفته از قیام ۳۰ تیر است. امروزه این خیابان به خاستگاه غذاهای خیابانی و زندگی پرشور و هیجان شبانه تبدیل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه