برترین ماجراجویی های روی زمین (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
برترین ماجراجویی های روی زمین (قسمت اول)

ماجراجویی و طبیعت‌گردی یکی از مهم‌ترین دلایل سفر است. اگر دوست دارید تجربه‌های جدید و متفاوتی در سفر داشته باشید، این ایده‌ها را در نظر داشته باشید.

ماجراجویی فقط به صعود به اورست و قدم زدن در کنار رود نیل محدود نمی‌شود. ماجراجویی، تجربه یک تفریح غیرمعمول است. گاهی برای ماجراجویی مجبور می‌شوید تا مقصدهای بسیار دور، پرواز کنید. به مقصدهایی که کاملا ناشناخته هستند یا گردشگران بسیار کمی دارند. گاهی ماجراجویی در نزدیکی شما است. مقصدی نزدیک که با انجام یک کار متفاوت می‌توانید در آن اوج هیجان را تجربه کنید.

ماجراجویی حد و مرزی ندارد. کافی است از منطقه راحتی خود خارج شوید و آغوش خود را برای تجربه‌های جدید باز کنید.

در ادامه ۵۰ ماجراجویی دنیا را به شما معرفی می‌کنیم که جنبه‌های مختلف ماجراجویی را پوشش می‌دهند. از پیاده‌روی، دوچرخه سواری و ورزش‌های آبی گرفته تا تفریحات غیرمعمول. این ماجراجویی‌ها در عین حال که بسیار هیجان‌انگیز هستند، کاملا قابل اجرا و دست‌یافتنی هستند.

تماشای خرس در اسپانیا

برترین ماجراجویی های روی زمین

پیرنه در اسپانیا معمولا توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود ولی حیات وحش و طبیعتی بی‌نظیر و غیرمنتظره دارد. خرس‌های قهوه‌ای در این اطراف رندگی می‌کنند. تورهایی در این منطقه برپا می‌شود که با کمک آن به‌همراه یک راهنمای مجرب می‌توانید در طبیعت اطراف بگردید و از زیبایی‌های طبیعی و حیات وحش آن به وجد بیایید.

بخش‌های کشف نشده ویتنام و لائوس

ویتنام و لائوس برای گردشگران سراسر دنیا شناخته شده است و حتی برخی از مناطق آن دچار اورتوریسم یا ازدحام گردشگران شده است. ولی هنوز هم قسمت‌هایی از این منطقه کشف نشده و بکر باقی است. می‌توانید در مزارع پلکانی برنج در مای چائو بگردید یا غارهای Vieng Xai را بینید. در زمان جنگ ویتنام، ۲۰ هزار نفر در این غارها پناه گرفته بودند.

گشت‌وگذار در طبیعت گرجستان

برترین ماجراجویی های روی زمین

در سفر به گرجستان می‌توانید از مسیر Transcaucasian در دل طبیعت پیاده‌گردی کنید. مناظر زیبایی مثل قله‌های برفی، یخچال‌های طبیعی، دره‌های سرسبز و گل‌های وحشی و زیبا در این مسیر چشم‌انتظار قدم‌های شما است. زندگی روستایی هنوز در برخی مناطق رایج است و می‌توانید در خانه‌های روستایی اقامت کنید.

برای سفر به گرجستان و انتخاب انواع تورهای گرجستان از کجارو کمک بگیرید و از میان فهرست ده‌ها تور از آژانس‌های معتبر، ارزان‌ترین پکیج را برای سفرتان خریداری کنید.

تماشای گوریل‌ها در رواندا

از وقتی در رواندا قیمت مجوز تورهای تماشای گویل‌ها دوبرابر شده است، اقامتگاه‌های لوکس‌تری در منطقه ساخته شده است. می‌توانید در این اقامتگاه های لوکس چند روز بمانید و دنبال گوریل‌ها و شامپانزه‌ها بگردید. اگر از علاقه‌مندان به حیات وحش هستید، این تجربه جذاب را از دست ندهید.

سفر به شرق بوتان

برترین ماجراجویی های روی زمین

بوتان در منطقه هیمالیا قرار دارد و یک مقصد گردشگری نسبتا گران است. ولی از سال ۲۰۱۸، برخی هزینه‌های سفر به مناطق شرقی بوتان کاهش پیدا کرده است. در این مناطق می‌توانید از دیدن دهکده‌های جذاب و دره‌های آمیخته با افسانه‌های یتی‌ها یا مردهای برفی لذت ببرید.  

پیاده‌گردی در بهشت، سنت لوسیا، آنتیگوا و مونتسرات

کارائیب جاذبه‌هایی فراتر از سواحل زیبا دارد. مثلا پیاده‌گردی در طبیعتی که هزاران پرنده دیدنی دارد. اخیرا تورهای طبیعت‌گردی و تماشای پرندگان در جنگل‌های بارانی و طبیعت بکر این منطقه، بسیار محبوب شده است. مونتسرات گردشگران بسیار کمی دارد در نتیجه می‌توانید در فضایی دنج و آرام، طبیعت گردی کنید.

گشت‌وگذار در طبیعت بکر اتیوپی

برترین ماجراجویی های روی زمین

امروزه با وجود پروازهای جدید، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید خودتان را به طبیعت و حیات وحش اتیوپی برسانید. کوهستان‌های بکر، دره‌های زیبا و قله‌های باشکوه، چشمه‌های آب گرم و تماشای گرگ اتیوپیایی تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این سفر فراموش‌نشدنی است.

فرار از ازدحام گردشگران در سریلانکا

اخیرا سریلانکا به مقصد محبوبی برای گردشگران تبدیل شده است و شلوغ و پرازدحام است. ولی تورهای طبیعت‌گردی فراوانی برای دور شدن از ازدحام گردشگران در این کشور برپا می‌شود. مثلا یکی از این تورها قله مقدس آدم یا کوهنوردی برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای از سرزمین چای است.

گشت‌وگذار در ارتفاعات اسکاتلند

برترین ماجراجویی های روی زمین

همیشه پرسیدن در مورد جاذبه‌های گردشگری از اهالی منطقه نتایج بهتری دارد. در اسکاتلند مجموعه‌ای از بهترین و با تجربه‌ترین راهنماها، تورهایی ارائه می‌کنند که با کمک آن می‌توانید بهترین جاهای اسکاتلند را ببینید. مقصدهای بکری که خود اهالی، عاشق آن هستند. سفر در پارک‌ ملی Cairngorms و اقامت در دل طبیعت اسکاتلند، تجربه جذابی است که نباید از دست بدهید.

گشت‌وگذار با سامورایی‌ها در ژاپن

به‌دلیل برگزاری جام جهانی راگبی سال ۲۰۱۹ در ژاپن، همه نگاه‌ها به‌سمت شهرهای ژاپن است. ولی شما می‌توانید جنبه دیگری از این کشور را ببینید و به قسمت‌هایی سفر کنید که کم‌جمعیت‌تر است و گردشگران بسیار کمی دارد. در غرب ژاپن و در هونشو می‌توانید سبک زندگی محلی و روستایی را ببینید و به دره Takadono سر بزنید که منبع قدیمی فولاد برای ساخت شمشیرهای سامورایی است.

قدم زدن در طبیعت وحشی، نامیبیا

برترین ماجراجویی های روی زمین

مسیرهای پیاده‌روی جدیدی در مقصدهای طبیعت‌گردی ایجاد می‌شود تا گردشگران در آسایش کامل بتوانند از گشت‌وگذار خود لذت ببرند. مسیر Etendeka یک مسیر چند روزه است که از میان طبیعت بکر نامیبیا می‌گذرد. این سفر شامل کوه‌پیمایی، تماشای حیات وحش مناطق بیابانی و خوابیدن روی حصیر زیر آسمان پرستاره است. تورهای ترکیبی زیادی برای گشت‌وگذار در طبیعت آفریقا و لذت بردن از حیات وحش متنوع آن وجود دارد.

قدم زدن با فیل‌ها در کنیا

سفر برای سلامتی سال به سال طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. این روزها گردشگران بیشتر به‌دنبال کسب آرامش و تجربه‌های متفکرانه هستند. در کنیا می‌توانید با کمک تورهای مخصوص، ارتباط نزدیک‌تری با طبیعت برقرار کنید. تورهای همراه با راهنمای حرفه‌ای، توجه به جزییات و اقامت در طبیعت و خوابیدن زیر ستاره‌ها، از تجربه‌های جذابی است که در کنیا انتظارتان را می‌کشد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه