افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰
افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری تبریز، ۱۱ تیر ماه، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

روز گذشته، سه‌شنبه ۱۱ تیر ماه، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری تبریز با حضور دکتر پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، استاندار آذربایجان شرقی، رئیس سازمان میراث فرهنگی استان و همچنین شهردار تبریز افتتاح شد. این اولین بار است که دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری یک‌جا در تبریز برگزار می‌شود.

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تبریز

این اولین بار است که دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری یک‌جا در تبریز برگزار می‌شود

محمودیان در این رابطه گفت:

این نمایشگاه باعث می‌شود که هم‌افزایی خوبی بین دو حوزه گردشگری و صنایع دستی اتفاق بیفتد.

در این نمایشگاه فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری از ۱۲ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، کرمانشاه، اصفهان، زنجان، همدان و تهران حضور دارند. 

در نمایشگاه ملی صنایع دستی، ۲۱۰ غرفه برپا است که ۱۱۰ غرفه به هنرمندان، تولیدکنندگان و فعالان عرصه صنایع دستی آذربایجان شرقی و ۱۰۰ غرفه هم به هنرمندان سایر استان‌ها اختصاص یافته است.

حدود ۵۰ غرفه نیز به بخش گردشگری اختصاص داده شده و هتل‌ها، مراکز اقامتی، انجمن‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های حمل و نقل و پذیرایی که در این صنعت فعال هستند، به معرفی خدمات خود می‌پردازند.

به گفته مسئولان برگزارکننده، این نمایشگاه در جهت رونق تولید ملی و استفاده از پتانسیل‌های موجود در صنعت گردشگری و صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال و ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین این دو بخش برگزار شده است. 

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز تا ۱۵ تیرماه برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از غرفه‌های صنایع دستی در طبقه اول، سالن امیر کبیر و نمایشگاه گردشگری در طبقه دوم این سالن دیدن کنند.

عکاس: مینا رهبری

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه