ولخرج ترین گردشگران جهان اهل کدام کشورها هستند؟

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
ولخرج ترین گردشگران جهان اهل کدام کشورها هستند؟

سازمان جهانی گردشگری، فهرست پرخرج‌ترین گردشگران دنیا را منتشر کرده است که نام چینی‌ها در ابتدای این فهرست دیده می‌شود.

سازمان جهانی گردشگری در فهرستی، پرخرج‌ترین گردشگران دنیا را معرفی کرده است که گردشگران چینی، مشابه سال‌های اخیر و با اختلاف، در صدر این فهرست قرار دارند.

در گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری (WTO) میزان درآمد گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱.۷ تریلیون دلار اعلام شده است که ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. به این ترتیب صنعت گردشگری برای هفتمین سال پیاپی، رشدی بالاتر از صادرات کالا را به خود اختصاص داده است.

گردشگری رتبه سوم درآمدهای حاصل از صادرات را در جهان پس از مواد شیمایی و سوخت و بالاتر از صادرات مواد غذایی و محصولات خودرویی در اختیار دارد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱.۴ میلیارد گردشگر بین‌المللی سفر کرده‌اند که فرانسه (۸۷ میلیون نفر)، اسپانیا (۸۲ میلیون نفر)، آمریکا (۷۷ میلیون نفر)، چین (۶۱ میلیون نفر) و ایتالیا (۵۸ میلیون نفر) پذیرای بیشترین تعداد گردشگران بوده‌اند.

در فهرستی که از پرهزینه‌ترین گردشگران دنیا منتشر شده است، مردم چین با بیش از ۲۷۷ میلیارد دلار و رشد ۵.۲ درصدی نسبت به سال گذشته، با اختلاف زیادی در رتبه اول قرار دارند و مشابه چند سال گذشته، رتبه نخست ولخرج‌ترین گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش روزافزون ثروت چینی‌ها موجب شده آن‌ها بزرگ‌ترین منبع صادرکننده گردشگر خارجی به بخش‌های مختلف جهان شناخته‌ شوند و بسیاری از کشورها در تلاش هستند سهمی از این بازار بزرگ و بالقوه برای خود داشته باشند.

ولخرج ترین گردشگران دنیا

بعد از چینی‌ها، گردشگران آمریکایی در رتبه بعدی قرار دارند که سال پیش، ۱۴۲.۲ میلیارد دلار در کشورهای خارجی هزینه کردند و رشد ۶.۸ درصدی را در مقایسه با سال گذشته رقم زدند.

توریست‌های آلمانی و بریتانیایی به ترتیب با هزینه‌کرد ۹۴.۲ میلیارد دلار و ۷۵.۸ میلیارد دلار و ثبت رشد ۱.۲ درصدی و ۳.۴ درصدی رتبه سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند و گردشگران فرانسوی‌ نیز با رشد چشمگیر ۱۰.۵ درصدی، ۴۷.۹ میلیارد دلار در کشورهای دیگر هزینه کردند.

بیشترین رشد در میان ولخرج‌ترین توریست‌های دنیا به نام روسی‌ها ثبت شده است. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۴.۵ میلیارد دلار در سفرهای خارجی‌شان هزینه کردند که رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد و آن‌ها را پس از گردشگران استرالیایی با هزینه ۳۶.۸ میلیارد دلار در رتبه هفتم فهرست قرار می‌دهد.

توریست‌های اهل کانادا (۳۳.۳ میلیارد دلار)، کره جنوبی (۳۲ میلیارد دلار) و ایتالیا (۳۰.۱ میلیارد دلار) نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی فهرست پرهزینه‌ترین گردشگران بین‌المللی دنیا را در اختیار دارند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه