۱۰ کاری که در سن پترزبورگ حتما باید انجام دهید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۰ کاری که در سن پترزبورگ حتما باید انجام دهید

سن پترزبورگ، پایتخت امپراطوری سابق روسیه گرچه قدمت زیادی ندارد، اما پر است از بناهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیبا که می‌تواند هر گردشگری را به مدت چند روز سرگرم کند. 

سن پترزبورگ شهر بسیار متنوعی است و در کتاب‌های راهنمای سفر فهرست کاملی از موزه‌ها و کاخ‌هایی که در این شهر باید از آن دیدن کنید، وجود دارد. در حالی که همه این مکان‌ها ارزش بازدید دارد، بعضی از جاذبه‌ها هستند که کشف و دیدن آن‌ها، جنبه دیگری از شهر را به شما نشان خواهد داد. با در نظر گرفتن این موضوع، فهرستی از کارهایی که در تور سن پترزبورگ باید انجام دهید را به شما معرفی می‌کنیم تا از زمان خود در این شهر زیبا بیشترین استفاده را ببرید.

برای سفر به سن‌ پترزبورگ ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب انواع تور روسیه و تور سن پترزبورگ، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

تورهای روسیه ارزان

در کانال‌های شهر سوار کشتی‌های مسافربری کروز شوید

کانال های آبی سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت joske

قایق‌سواری در کانال‌های آبی سن پترزبورگ روشی ایده‌آل برای سپری کردن یک روز تابستانی زیبا است؛ علاوه بر این، این روش بهترین راه برای تماشای برجسته‌ترین بناها و معماری‌های شهر به‌شمار می‌رود. سن پترزبورگ به حق لقب «ونیز شمال» را به خود اختصاص داده است. در حقیقت در ابتدای تاسیس این شهر، طراحان می‌خواستند قایق تنها راه حمل و نقل بین جزایر باشد؛ پل‌های شهر چندین سال بعد از شکل‌گیری سن پترزبورگ ساخته شد. 

کشتی‌های کروز زمستان‌ها کار نمی‌کنند، چون سطح رودخانه کاملا یخ می‌بندد؛ بنابراین در ماه‌های گرم سال قایق‌سواری در کانال‌های آبی سن پترزبورگ قطعا ارزش هزینه کردن دارد. 

شب‌ها پل‌های متحرک را تماشا کنید

پل های متحرک سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت guidetopetersburg

هنگامی که می‌خواستند سن پترزبورگ را بسازند، آن را به‌عنوان یک شهر بندری و پایگاه نیروی دریایی طراحی کردند و شهر چندین سال به همین شکل ماند. از آن زمان تاکنون رودخانه نوا به‌عنوان شاهراه اصلی شهر باقی ماند و هر روز کشتی‌ها و قایق‌های زیادی در آن تردد می‌کنند. برای اینکه کشتی‌های بزرگ بتوانند لنگر بیندازند و بارگیری کنند، تمام پل‌های متحرک شهر شب‌ها جمع می‌شود و صحنه زیبایی خلق می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و هر شب برای تماشای یکی از پل‌ها بروید.

پیشکا (pyshka)، دونات روسی بخورید

پیشکا، دونات روسی

منبع عکس: وب‌سایت visit-petersburg

این خوراکی شیرین از گذشته تاکنون در سن پترزبورگ محبوب و پرطرفدار بوده است

این خوراکی شیرین از گذشته تاکنون در سن پترزبورگ محبوب و پرطرفدار بوده است. فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که شیرینی‌های ارزان و قهوه سرو می‌کردند، بعد از انقلاب سال ۱۹۱۷ در شهر آغاز به کار کردند. پیشکا کم کم جایگزین شیرینی‌های لوکسی شد که کنار قهوه سرو می‌شد و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. فروشگاهی به نام Pyshechnaya از قدیم جزو مغازه‌های معتبر بوده و بازدید از آن ارزش پیاده رفتن تا مرکز شهر را دارد.

به تماشای کلیسای سنت ایزاک و ستون‌های آن بروید

 کلیسای سنت ایزاک سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت rbth

کلیسای سنت ایزاک زمانی یکی از بلندترین ساختمان‌های سن پترزبورگ محسوب می‌شد

کلیسای سنت ایزاک که در قرن ۱۹ ساخته شده است، زمانی یکی از بلندترین ساختمان‌های سن پترزبورگ محسوب می‌شد. این کلیسا حتی امروزه هم یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ارتدوکس جهان به‌شمار می‌رود. به تماشای این بنای باشکوه مرتفع و ستون‌های آن بروید. برای رسیدن به کلیسای سنت ایزاک باید ۲۶۲ پله را بالا بروید، اما بازدید از این مکان و تماشای دورنمای پانورامیک از شهر ارزشش را دارد. در تابستان (از ۱ مه تا ۳۱ اکتبر) بازدید از ستون‌ها تا ساعت ۱۰٫۳۰ شب امکان‌پذیر است؛ پس برای اینکه صبح‌ها با صف طولانی از گردشگران مواجه نشوید، بهتر است شب‌ها به بازدید از این مکان باشکوه بروید. 

از یک بانیای محلی دیدن کنید

بانیا سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

قبل از اینکه در هر خانه‌ای دوش ساخته شود، خانواده‌ها هر هفته برای حمام کردن به بانیا می‌رفتند

قبل از اینکه در هر خانه‌ای دوش ساخته شود، خانواده‌ها هر هفته برای حمام کردن به بانیا (گرمابه‌های عمومی روسی) می‌رفتند. امروزه این جاهایی بیشتر از آن که یکی از ضرورت‌های زندگی باشند، مکانی برای سرگرمی هستند، اما سن پترزبورگ هنوز هم برای حفظ این سنت‌های قدیمی تلاش می‌کند.

شما می‌توانید به یکی از این بانیاها بروید و در اتاق سونای بخاز، ماساژ برگ اکالیپتوس یا درخت توس دریافت کنید. این ماساژ برای تفویت گردش خون و تصفیه بدن بسیار مفید است. برای دریافت خدمات درمانی متنوع می‌توانید به Degtyarnye bani مراجعه کنید. 

به کافه ryumochnaya سر بزنید

ryumochnaya  سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت blog.parkinn

ryumochnaya در زبان انگلیسی معنی دقیقی ندارد و شاید نزدیک‌ترین مفهوم به آن «کافه بار» باشد، اما در کل این فضا، ویژگی‌های خاص دوران شوروی را دارا است. در این کافه به انواع خوراکی خوشمزه و نوشیدنی دسترسی دارید، اما مهم‌ترین چیزی که اینجا باید از آن لذت ببرید، معاشرت با مردم محلی است.

برای تردد در شهر از مترو استفاده کنید

متروی سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت inhabitat

استفاده از مترو یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تردد در شهر است؛ قطارها سر وقت و منظم به ایستگاه‌ها می‌رسند، به همه جای شهر می‌روند و به سرعت شما را به مقصد می‌رسانند. با این حال ایستگاه‌های مترو خودشان به تنهایی یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند، ارزش دیدن دارند و طراحی آن‌ها شما را به تحسین وا می‌دارند. هیچ یک از ایستگاه‌ها شبیه هم نیستند و طراحی همه آن‌ها با یکدیگر فرق دارد؛ کاشی‌های رنگارنگ در کنار طرح‌ها و حتی مجسمه‌های زیبا. ایستگاه‌های Avtovo، Zvenigorodskaya، Pushkinskaya، Bucharestskaya  و Sportivnaya از زیباترین ایستگاه‌های متروی سن پترزبورگ هستند. 

شبی را در خیابان Dumskaya سپری کنید

خیابان Dumskaya سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت trip101

خیابان Dumskaya روزها خلوت است، اما شب‌های سرزنده‌ای دارد. برای تجربه زندگی شبانه در سن پترزبورگ می‌توانید به این خیابان بروید. 

از هنرمندان بومی بخواهید پرتره شما را بکشند

اگر در خیابان نوسکی (Nevsky Avenue) قدم بزنید، هنرمندان خیابانی زیادی را خواهید دید که در کنار مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر و چشم‌انداز رودخانه نوا، منتظر مشتریان هستند تا آن‌ها را سوژه نقاشی خود کنند. در هر جای شهر چنین افرادی را می‌توان پیدا کرد، اما اکثر آن‌ها در اطراف باغ Ekaterininsky، دقیقا در کنار خیابان نوسکی بساط می‌کنند.

قیمتی که این هنرمندان درخواست می‌کنند، معمولا معقول است و پرتره شما در کنار یکی از برجسته‌ترین نقاط شهر، می‌تواند یادگاری خوبی از سفر به سن پترزبورگ باشد. 

در تورهای تماشای شهر از پشت بام‌ها شرکت کنید

سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت russianinsight

مرکز شهر سن پترزبورگ هیچ آسمان‌خراش یا ساختمان بلند مدرنی ندارد. هم مردم محلی و هم دولت تلاش می‌کنند تا از بافت قدیمی شهر محافظت و آن‌ها را با دقت مرمت کنند؛ بنابراین اکثر ساختمان‌های مسکونی هنوز به پشت بام راه دارند و چون در فاصله خیلی نزدیکی از هم قرار دارند، شما می‌توانید به‌راحتی از این پشت بام به پشت بام دیگر بروید.

این تورها روش بسیار منحصر به فرد و پرماجرایی برای تماشای شهر است

این تورها روش بسیار منحصربه‌فرد و پرماجرایی برای تماشای شهر است؛ البته این کار را در هوای مرطوب و بارانی توصیه نمی‌کنیم، چون سطح پشت بام‌ها لغزنده می‌شود. مردم محلی به شما می‌گویند که به کدام پشت بام‌ها اجازه ورود دارید و با هزینه کمی، شما را به تماشای شهر از روی پشت بام‌ها می‌برند. از این فرصت استفاده کنید تا شهر را از چشم‌انداز کاملا متفاوتی تماشا کنید. 

به منظور برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر بهتر است از قبل با دیدنی‌ترین جاذبه‌های آن آشنا شوید. برای این کار می‌توانید می‌توانید فهرست کاملی جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه