تفاوت دیدگاه مردم محلی و گردشگران نسبت به مقاصد توریستی را روی نقشه ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
تفاوت دیدگاه مردم محلی و گردشگران نسبت به مقاصد توریستی را روی نقشه ببینید

اریک فیشر طی پروژه‌ای به‌نام «مردم محلی و گردشگران»، به‌بررسی دیدگاه مردم محلی و گردشگران از شهرهای توریستی دنیا پرداخته و آن را روی نقشه نشان داده است.

گردشگران اغلب هنگام بازدید از شهری که تاکنون ندیده‌اند، از مکان‌های گردشگری معروف آن دیدن می‌کنند که اغلب در رسانه‌های تبلیغ می‌شود. اما برای اهالی یک مقصد گردشگری این‌طور نیست و احتمالاً به مکان‌هایی که معروفیت کمتری دارند،‌ می‌روند و شاید تا مدت‌های مدیدی گذرشان به نقاط توریستی معروف شهر نیفتد.

اریک فیشر، هنرمندی است که در قالب یک پروژه، تفاوت دیدگاه مردم محلی و گردشگران از یک شهر و عکس‌هایی که از آنجا گرفته‌اند را به‌صورت دقیق بررسی کرده است. در این پروژه که «مردم محلی و گردشگران» (Locals and Tourists) نام دارد،‌ نقشه‌ی ۱۳۶ شهری جمع‌آوری شده است که بزرگ‌ترین و پربازدیدترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌روند.

اریک فیشر، برای تهیه‌ی نقشه‌ی شهرها، از داده‌های مپ‌باکس و توییتر استفاده کرده است. نقاط قرمزرنگ نشان‌دهنده‌ی تصاویری هستند که گردشگران گرفته‌اند و نقاط آبی به تصاویری اشاره دارد که ساکنان محلی عکاسی کرده‌اند. این‌ داده‌ها در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ جمع‌آوری شده‌اند و شاید تاحدودی قدیمی به‌نظر برسند،‌ اما ازآنجاکه جاذبه‌های اصلی گردشگری در شهرهای بزرگ تغییر چندانی نکرده است، می‌توان گفت که نقشه‌های مذکور با دقت نسبتاً خوبی فعالیت گردشگران و مردم محلی را نشان می‌دهند.

در پروژه‌ی «مردم محلی و گردشگران»، افرادی که به‌مدت یک ماه متمادی از یک شهر توییت کرده بودند،‌ به‌عنوان مردم محلی در نظر گرفته شدند. درهمین‌حال، افرادی که شهروند یک شهر محسوب می‌شدند و از مکان دیگری توییت می‌کردند،‌ در دسته‌بندی گردشگر قرار گرفتند.

گالری عکس‌های پروژه اریک فیشر

مطالب مرتبط:

منبع archdaily

دیدگاه