۱۰ رستوران برتر در ترکیه را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
۱۰ رستوران برتر در ترکیه را بشناسید

ترکیه یک مقصد گردشگری عالی برای همه گردشگران با سلیقه‌های مختلف است. یکی از لذت‌های سفر به ترکیه، سر زدن به رستوران‌ها و خوردن غذاهای لذیذ محلی است.

ترکیه رستوران‌های زیادی دارد و البته بیشتر رستوران‌های مشهور و بزرگ ترکیه در استانبول قرار دارند؛ از رستوران‌های دارای ستاره میشلن گرفته تا رستوران‌های سنتی با غذاهای کلاسیک ترکی که با تغییرات مدرنی همراه است.

یکی از تفریحاتی که در سفر به ترکیه نباید از دست بدهید، غذا خوردن در رستوران‌های بی‌نظیر این کشور است. تنوع غذاها در منوی رستوران‌های ترکیه بسیار زیاد است و برای هر کسی با هر سلیقه و ذائقه‌ای، یک غذای عالی در منوها وجود دارد. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌ های ترکیه را معرفی می‌کنیم که در طول سفر می‌توانید برای سر زدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. بیشتر آن‌ها در استانبول و بقیه در بدروم قرار دارند.

رستوران نیکول (Nicole Restaurant)

رستوران نیکول یک رستوران ترکی فرانسوی است. این رستوران ستاره میشلن دارد و توسط سرآشپزی به نام Aylin Yazicioğlu اداره می‌شود. وی تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج رها کرد تا به‌دنبال علاقه خود در آشپزخانه رستوران بگردد. بعد از تمام کردن دوره آموزشی در انستیتوی کوردون بلو در پاریس، او قبل از اینکه رستوران نیکول را افتتاح کند با تعدادی از بهترین سرآشپزان فرانسوی کار کرد.

با مهارت‌هایی که در آشپزی فرانسوی به دست آورد و با ترکیب مواد غذایی تازه و دستورهای غذایی ترکی، این سرآشپز منویی متنوع و لذیذ در اختیار مهمانان خود می‌گذارد. از تراس تالار غذاخوری این رستوران، چشم‌انداز بسیار زیبایی از استانبول قابل‌مشاهده است که لذت غذا خوردن در این رستوران عالی را دوچندان می‌کند.

رستوران Hunkar

رستوران Hunkar از سال ۱۹۵۰ در محله نیشان‌تاشی غذاهای لذیذ و باکیفیت سرو می‌کند. منوی رستوران بسیار متنوع و مفصل است. از جمله غذاهای محبوب منو می‌توان کوفته kadinbudu را نام برد. این کوفته با گوشت، برنج و سبزیجات معطر تهیه می‌شود، سپس آن را در تخم‌مرغ و بعد در آرد می‌غلتانند و در روغن سرخ می‌کنند. یکی دیگر از غذاهای محبوب منو، غذایی به نام kuzu incik است. این غذا با گوشت بره تهیه می‌شود که آن را در بادمجان پیچیده‌اند. این غذا باید به‌آرامی تهیه شود و مدت پخت آن طولانی است.

رستوران Borsa

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Borsa یکی از رستوران‌های عالی و قدیمی استانبول است. این رستوران از سال ۱۹۲۷ فعالیت می‌کند و از همان زمان، یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن غذاهای لذیذ و اصیل است.

این رستوران از همان موقع تابه‌حال، تغییر چندانی نکرده است. از نظر کیفیت و تنوع غذاها هنوز هم بهترین است. هر غذای لذیذی که فکر کنید در منوی آن پیدا می‌شود از جمله yaprak sarmasi که نوعی دلمه برگ مو است تا tandir که گوشت بره گریل شده با پوره بادمجان است.

رستوران Orfoz

یکی از بهترین رستوران‌های بدروم، رستوران Orfoz است. این رستوران در تهیه غذا با هر محصولی که از دریا به دست می‌آید، تبحر خاصی دارد. منوی متنوع و اشتهابرانگیز رستوران شامل غذاهای متنوع دریایی است. در کنار غذا حتما نوشیدنی‌های خاص رستوران را نیز امتحان کنید.

رستوران Karakoy Lokantasi

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Karakoy Lokantasi یک رستوران غذای ترکی، مدیترانه‌ای، غذای گیاهی و وگان است. اینجا از زمان‌های قدیم شهرت فراوانی داشته و جایی برای غذا خوردن تاجران بوده است. کاشی‌های قدیمی آبی‌رنگ و آثار هنری مزین کننده رستوران، بر جذابیت آن افزوده است. روزها می‌توانید غذاهای کلاسیک ترکی را با عطر و طعم خانگی نوش جان کنید و شب‌ها منوی رستوران تغییر می‌کند و شامل انواع مزه، ماهی تازه و... است.

رستوران Yeni Lokanta

در رستوران Yeni Lokanta می‌توانید انواع غذاهای ترکی، خاورمیانه‌ای، مدیترانه‌ای و گیاهی را نوش جان کنید. این رستوران در بین اهالی شهر استانبول بسیار محبوب است. از بهترین دستورهای غذایی منطقه آناتولی برای تهیه غذاها استفاده می‌کند. برای تهیه غذاها از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود و غذاها با تغییراتی مدرن آماده می‌شوند. سرآشپز رستوران یعنی Civan Er یکی از سرآشپزان مشهور ترکیه است. منوی رستوران بسیار متنوع و پر از غذاهای لذیذ است و هر غذایی که از آن انتخاب کنید بدون شک مورد توجهتان قرار می‌گیرد.

رستوران Alancha

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Alancha یکی از خاص‌ترین رستوران‌های استانبول است. فضا و دکوراسیون خاص و جذابی دارد و منوی آن پر از غذاهای لذیذ الهام گرفته از تاریخ آناتولی است. تجربه غذا خوردن در این رستوران، تجربه خاصی است که در سفر به ترکیه، فرصت آن را نباید از دست بدهید.

رستوران Memedof

رستوران Memedof یکی دیگر از رستورا‌های عالی بدروم است. تازه‌ترین غذاهای دریایی شهر را می‌توانید اینجا نوش جان کنید. غذاهای لذیذ و تازه این رستوران باعث شده که همیشه به‌خصوص در تابستان، پر از مشتری باشد. برای اینکه در این رستوران غذا بخورید، باید از قبل میز رزرو کنید. به‌خصوص اگر دوست دارید در نزدیکی ساحل بنشینید. هر غذایی که از منوی رستوران انتخاب کنید، از انواع مزه گرفته تا غذاهای دریایی تهیه شده با صید روز، با بهترین طعم و کیفیت عرضه می‌شوند.

رستوران Bebek Balikcisi

رستوران Bebek Balikcisi یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های غذای دریایی در استانبول است. این رستوران در تنگه بسفر قرار دارد. فضای آن بسیار زیبا و جذاب است و در این رستوران از خوردن لذیذترین مزه‌ها، ماهی‌های تازه، انوع غذاهای کبابی لذت می‌برید.

رستوران Asitane

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Asitane به‌معنای واقعی کلمه یادآور آشپزخانه قصرهای عثمانی است. این رستوران بیش از دویست دستور غذایی تاریخی و قدیمی را از سال ۱۹۹۱، زنده کرده است. این رستوران یک ماموریت و هدف دارد و آن زنده نگه داشتن سبک زندگی و دستورهای غذایی رایج در دوره سلطنت سلاطین و خانواده‌های سلطنتی است. اگر دوست دارید طعم غذاهای طبخ شده در آشپزخانه کاخ‌های عثمانی را بچشید، حتما به این رستوران سر بزنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه