بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

پاییز در گرجستان بسیار زیبا و چشم‌نواز است. اگر سفرهای پاییزی را دوست دارید، به گرجستان سفر کنید و از این تفریحات و جاذبه‌ها لذت ببرید.

فصل پاییز در گرجستان بسیار زیبا و چشم‌نواز است؛ درست مثل هر جای دیگری که در آن درخت‌ها به هزاران رنگ زیبایی پاییزی، تغییر رنگ می‌دهند. این فصل از سال در گرجستان فصل مرطوب سال در نظر گرفته می‌شود و بنابراین باید انتظار داشته باشید که تغییرات سریع آب و هوایی اتفاق بیفتد.

در ابتدای فصل هنوز هوای گرم و روزهای آفتابی را تجربه می‌کنید که برای پیاده‌گردی در دل طبیعت بسیار مناسب است و برای گشت‌وگذار در شهرهای مختلف نیز، ایدئال است. هرچه به انتهای فصل نزدیک شوید، هوا سردتر و مرطوب‌تر می‌شود به همین دلیل فرصت خوبی برای لذت بردن از تفریحات و جاذبه‌هایی است که در فضای بسته وجود دارند.

بسیاری از افراد دوست دارند که در فصل پاییز سفر کنند؛ در فصلی که هوا هنوز سرد و آزاردهنده نیست و گرمای طاقت‌فرسای تابستان را ندارد. پاییز آب‌وهوای مناسبی برای سفر و گشت‌وگذار دارد. اگر از الان برای سفر پاییزی به گرجستان برنامه‌ریزی می‌کنید این فهرست به کارتان می‌آید تا برای تفریحات سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

با کمک کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور گرجستان را جست‌وجو و خریداری کنید. تورهای گردشگری داخلی و خارجی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری در کجارو ارائه شده‌اند که می‌توانید با توجه به شرایط سفر خود، تور مناسب را در کجارو پیدا و از آژانس‌های همکار کجارو خریداری کنید.

تور گرجستان ارزان

اگر دوست دارید در فصل پاییز به گرجستان سفر کنید این فهرست به شما کمک می‌کند که بهترین تفریحات مناسب این فصل را بشناسید.

گشت‌وگذار در خیابان‌های تفلیس

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

فصل پاییز درست مثل فصل بهار، فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در تفلیس است. تفلیس در فصل پاییز دمای هوایی بین ۲۰ تا ۲۵ درجه دارد که برای گشت‌وگذار و تفریح مناسب است. البته شب‌ها کمی خنک‌تر می‌شود. بنابراین برای گشت‌وگذار در شهر حتما یک ژاکت یا کت همراه داشته باشید تا در صورت خنک شدن هوا، بپوشید. می‌توانید برای گشت‌وگذار در شهر، در تورهای پیاده‌روی تفلیس شرکت کنید. در این تورها، گردشگران با جاذبه‌های نمادین و لندمارک‌هایی که در مسیر وجود دارد، آشنا می‌شوند.

استفاده از حمام‌های گوگردی

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

تفلیس را به خاطر حمام‌های سنتی گوگردی می‌شناسند که در منطقه قدیمی شهر واقع شده است. منطقه Abanotubani چندین حمام دارد که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارد و می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. آب‌های گوگردی در این حمام‌ها خواص درمانی دارند و برای سلامت پوست و سلامت کلی بدن مفید هستند. دمای آب به‌طور طبیعی ۴۰ درجه است در نتیجه اصلا سردتان نمی‌شود. خدمات ماساژ هم در بعضی از آن‌ها ارائه می‌شود.

شرکت در جشن‌هایی که در سراسر شهر برگزار می‌شود

با وجود اینکه تاریخ دقیق پایه‌گذاری شهر تفلیس نامشخص است، جشن Tbilisoba به این مناسبت برپا می‌شود. این جشن مهم در پاییز است و البته تاریخ دقیق آن هر سال تغییر می‌کند. معمولا آن را اواخر ماه سپتامبر برگزار می‌کنند. در طی مراسم، خیابان‌های مرکزی شهر بر ماشین‌ها بسته می‌شود و به یک نمایشگاه روباز بزرگ تبدیل می‌شود. مهمانان مراسم، اهالی و گردشگران می‌توانند محصولات محلی مثلا شیرینی‌های سنتی و انواع پنیر را خریداری و امتحان کنند.

لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا در دریاچه Bateti

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

دریاچه Bateti یک دریاچه کوچک است و فقط ۲ هکتار وسعت دارد. این دریاچه در نزدیکی روستای Kodmani واقع شده است و به‌راحتی از طریق ماشین قابل دسترسی است. منظره این اطراف در تمام فصل‌های سال زیبا و دیدنی است؛ ولی بهترین زمان برای دیدن آن، زمانی است که برگ‌ها به رنگ‌های طلایی و گرم پاییزی تغییر رنگ می‌دهند.

کوه‌پیمایی تا دریاچه بلک راک (Black Rock)

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

دریاچه بلک راک در پارک ملی Lagodekhi قرار دارد و چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از نواحی مرتفع در فصل‌های پاییز و تابستان دارد.

برای رسیدن به این دریاچه ابتدا باید از جنگل‌های انبوه بگذرید سپس از کوهی بالا بروید تا به نقطه‌ای برسید که زیباترین چشم‌اندازها از طبیعت اطراف در برابر چشمان‌تان خودنمایی کند. سپس می‌توانید خود را به منطقه مرتفع پارک ملی برسانید تا به دریاچه برسید. این دریاچه ۳ هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

بازدید از دریاچه Shaori

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

دریاچه Shaori یکی دیگر از مناطق دیدنی و زیبا در فصل پاییز است که در سفر به گرجستان می‌توانید از آن دیدن کنید. این دریاچه ۲٫۷ کیلومتر طول دارد و یکی از مهم ترین ذخیره‌های آب این کشور است.

گشت‌وگذار در پایتخت سابق گرجستان

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

شهر کوتائیسی پایتخت سابق گرجستان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور است. این شهر جاذبه‌ها و آثار تاریخی متعددی دارد که جزو فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. با گشت‌وگذار در خیابان‌های این شهر می‌توانید از تعدادی از این آثار تاریخی از جمله یک کلیسای جامع و یک صومعه دیدن کنید. غار پرومتئوس (Prometheus Cave) و ذخیره‌گاه طبیعی ساتاپلیا (Sataplia Nature Reserve) از جاذبه‌های طبیعی این شهر است که نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید.

لذت بردن از آب و هوای عالی در سواحل دریای سیاه

با وجود تمام شدن فصل تابستان، در این فصل می‌توانید از آب و هوای نسبتا گرم و مساعد در ریزورت‌های متعدد حاشیه دریای سیاه لذت ببرید. آب و هوای مطلوب و عالی تا اواسط سپتامبر ادامه دارد. اهالی این منطقه، این فصل را فصل مخملی می‌نامند. در پاییز، قیمت‌ها کمی پایین‌تر است ولی سواحل به‌اندازه ماه‌های تابستانی شلوغ نیستند. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید تا سفری آرام‌تر و ارزان‌تر داشته باشید.

لذت بردن از نمایشگاه عکس در تفلیس

در ماه‌های پاییزی تفلیس میزبان دو نمایشگاه بزرگ عکس است: یکی نمایشگاه عکس Kolga و دیگری فستیوال عکس تفلیس. اولین نمایشگاه ۱۶ سال پیش در پایتخت آغاز به کار کرد و از آن زمان به بعد هر سال آثاری از عکاسان داخلی و بین‌المللی را در تفلیس به نمایش می‌گذارد. در چارچوب این نمایشگاه و جشنواره، رقابت‌های عکاسی هم برگزار می‌شود که جوایزی هم برای برندگان دارد.

فستیوال عکس تفلیس توسط یک ژورنالیست گرجستانی و یک عکاسی فرانسوی پایه‌گذاری شده است. این فستیوال از سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد و از آن زمان به بعد آثاری از هنرمندان و عکاسان اروپایی، خاورمیانه و آسیایی را به نمایش می‌گذارد.

شرکت در فستیوال جاز تفلیس

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

فستیوال جاز تفلیس یک رویداد سالانه است که در تالار کنسرت تفلیس برگزار می‌شود. در جریان این جشنواره، خوانندگان بین‌المللی جاز از سراسر دنیا روی صحنه می‌روند. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی جاز هستید، نام‌های مشهوری را در این فستیوال خواهید دید از جمله جو کاکر، مارکوس میلر، ناتالی کول و...

شما می‌توانید علاوه بر مکان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی گرجستان را در کجارو مشاهده کنید و در مورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان این کشور را در کجارو مشاهده و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه