در باکو در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
در باکو در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟

باکو جاذبه‌های تاریخی، فرهنگ و طبیعی بی‌شماری دارد که می‌تواند سوژه عکاسی شما باشد. شما می‌توانید از سفر به باکو عکس‌های زیبا بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و عزیزان‌تان را در لحظه خوش‌تان سهیم کنید. 

به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان بروید و لایه‌هایی از تاریخ و فرهنگ را که در قالب یک شهر کرد پیدا کرده‌اند، تجربه کنید. برخی از نقاط این شهر زیبایی بصری منحصربه‌فردی دارند و در آن‌هل می‌توان عکس‌های جذاب برای اینستاگرام گرفت. در ادامه می‌خواهیم چنین جاهایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید لحظات خوش خود در تور باکو با دوستان و عزیزان‌تان به اشتراک بگذارید. 

اگر می‌خواهید برای تعطیلات برنامه سفر بریزید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای آذربایجان، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

تور باکو | زمینی و هوایی

برج‌های شعله

برج های شعله باکو

منبع عکس: وب‌سایت emerging-europe

برج‌های شعله امروزه به نمادین‌ترین جاذبه باکو تبدیل شده است. این ۳ برج در سال ۲۰۱۳ ساخته شده‌اند و شبیه ۳ شعله آتش است. این برج‌ها شامل یک هتل بسیار لوکس و فضای اداری می‌شود.

زمانی که خورشید غروب می‌کند، چراغ‌های برج‌ها روشن می‌شود که به رنگ پرچم جمهوری آذربایجان است و گاهی هم به رنگ زرد و نارنجی درمی‌آید و شعله‌های آتش را تداعی می‌کند. 

ایچری شهر (بخش قدیمی شهر باکو)

ایچری شهر باکو

منبع عکس: وب‌سایت salambaku.travel

ایچری شهر، شهر قدیمی قرون‌وسطایی در قلب باکو است که نقطه کانونی پایتخت مدرن را شکل داده است. تا حدود ۲ قرن پیش، تمام جمعیت شهر در این منطقه زندگی می‌کردند که میان دیوارهای بلندی محصور است. 

مغازه‌های فروش سوغات در ایچری شهر

ایچری شهر باکو

 theculturetrip منبع عکس: وب‌سایت 

در خیابان‌های سنگ‌فرش ایچری شهر قدم بزنید و مغازه‌هایی را که سوغاتی می‌فروشند، تماشا کنید. در این مغازه‌ها فرش و سوغاتی‌های کوچم و نسبتا ارزان به فروش می‌رسد که می‌توانید برای عزیزان‌تان از جمهوری آذربایجان سوغاتی بخرید. فقط یادتان باشد که اگر خواستید چیزی بخرید، حتما و حتما چانه بزنید! اگر هم نمی‌خواهید سوغاتی بخرید، از تماشای کالاها و محیط سنتی لذت ببرید. 

برج (قلعه) دختر

برج دختر باکو

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

برج یا قلعه دختر، اسرارآمیزترین سازه باکو است. این ساختمان استوانه‌ای شکل که در جنوب شرق ایچری شهر قرار دارد، بسیار مورد بحث است. هیچ کس دقیقا نمی‌داند که قدمت این بنا چقدر است یا اصلا به چه منظور آن را ساخته‌اند. برخی از تاریخ‌‌دان‌ها و باستان‌شناسان تخمین زده‌اند که برج دختر احتمالا بیش از هزار سال قدمت دارد و در ابتدا، قبل از اینکه به برج دیده‌بانی تبدیل شود، یک معبد بود. 

میدان فواره‌ها 

میدان فواره ها باکو

منبع عکس: وب‌سایت booking

ده‌ها فواره فضای این بخش از مرکز شهر را پر کرده و آن را به محلی برای قرار ملاقات‌ها یا گشت‌وگذار تبدیل کرده است. چند کافه، بار و رستوران (رستوران‌های سنتی که اغلب غذاهای اصیل آذری سرو می‌کنند) در نزدیکی میدان فوراه‌ها قرار دارد. 

موزه نظامی

موزه نظامی باکو

منبع عکس: وب‌سایت wikipedia

موزه نظامی که به نام شاعر قرن دوازدهمی ایرانی نام‌گذاری شده، یکی از بهترین جاذبه‌هایی است که در سفر به باکو حتما باید از آن دیدن کرد. در نمای بیرونی این ساختمان، ۶ مجسمه بزرگ از مشاهیر بزرگ ادبی وجود دارد و صحنه فوق‌العاده‌‌ای برای عکاسی خلق کرده است. 

کاخ شیروان‌شاهان

کاخ شیروان شاه باکو

منبع عکس: وب‌سایت lonelyplanet

کاخ شیروان‌شاهان که در ایچری شهر قرار دارد، در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. داخل این کاخ یک مسجد، چند حمام و مقبره وجود دارد. 

خیابان نظامی

خیابان نظامی باکو

منبع عکس: وب‌سایت trover

خیابان نظامی پر از مغازه‌ و فروشگاه و از مهمترین مراکز خرید باکو به حساب می‌آید که چند کیلومتر در امتداد ساحل دریای خزر کشیده شده است. در این خیابان قدم بزنید و محو سبک‌های مختلف معماری آن شوید، از معماری نئورونسانس قرن نوزدهمی، باروم و نئوگوتیک تا ساختمان‌های سوسیالیستی. 

مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

منبع عکس: وب‌سایت azerbaijan.travel

معماری مدرن مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف در فهرست بناهای قرار دارد که حتما باید از آن بازدید کنید. این مرکز در چند کیلومتری شمال شرق ایچری شه قرار دارد و به نام رئیس‌جمهوری سابق جمهوری آذربایجان نام‌گذاری شده است. مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف  دارای مراکز کنفرانس، گالری‌ها و یک موزه است. 

ونیز باکو

ونیز باکو

منبع عکس: وب‌سایت dookinternational

ونیز باکو شامل چند سری کانال آبی مصنوعی و چند جزیره است که در بلوار باکو ساخته شده و قدمت آن به دهه ۷۰ میلادی باز‌می‌گردد. اینجا هم می‌توانید سوار قایق شوید و هم روی پل‌های آن قدم بزنید و از مناظر زیبای محیط اطراف لذت ببرید و عکس‌های خود ا ونیز باکو را به اشتراک بگذارید.

معبد آتشگاه

معبد آتشگاه باکو

منبع عکس: وب‌سایت azerbaijan.travel

آتش نماد جمهوری آذربایجان است. به‌مدت هزار سال گاز طبیعی که در زیر زمین این منطقه وجود دارد، در آتشگاه بی‌وقفه روشن مانده است. این معبد متعلق به زرتشتیان است و شعله‌ای ابدی در آن همواره می‌سوزد و هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. 

چرخ و فلک چشم باکو

چرخ و فلک چشم باکو

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

در اکثر شهرهای بزرگ دنیا چرخ و فلک‌های بزرگی وجود دارد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است، مثل چشم لندن. چشم باکو هم در بلوار باکو قرار دارد و در طول روز و شب می‌توانید سوارش شوید و از آن بالا شهر را به تماشا بنشینید. 

اگر از بالای چرخ و فلک به‌سمت اسکله نگاه کنید، می‌توانید قلعه سباییل (Sabayil Castle) را ببینید که به آن «آتلانتیس دریای خزر» می‌گویند. 

موزه فرش

موزه فرش جمهوری آذربایجان

منبع عکس: وب‌سایت dookinternational

بازدید از معماری فوق‌العاده زیبای ساختمانموزه فرش جمهوری آذربایجان حتما باید در فهرست جاهای دیدنی که باید ببینید، قرار بگیرد. جمهوری آذربایجان که زمانی بخشی از خاک ایران بود، سنت فرشبافی را از ایرانیان به ارث برده و این صنعت در فرهنگ وس نت مردمان این سرزمین نیز ریشه دوانده است. از بیرون که نگاه کنید، ساختمان شبیه فرش لوله شده است. داخل موزه نیر می‌توانید در مورد تکنیک‌ها، اهمیت و تنوع فرشبافی در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان اطلاعاتی کسب کنید. 

میدان پرچم ملی

میدان پرچم ملی باکو

منبع عکس: وب‌سایت shutterstock

میدان پرچم ملی جمهوری آذربایجان در بلوار باکو قرار دارد و زمانی رکورددار بزرگ‌ترین پرچم جهان بود. این میدان امروزه یکی از بهترین نقاط پایتخت برای عکاسی در مقابل دریای خزر محسوب می‌شود. 

چشم‌انداز باکو و دریای خزر

قطار برقی باکو

منبع عکس: وب‌سایت travel.sygic.

مردم محلی اغلب می‌گویند بهترین چیزهایی که در باکو برای دیدن وجود دارد، در بالای مسیر قطار برقی واقع شده است. تا رسیدن به «شعله‌های ابدی» بالا بروید و از آن بالا لایه‌های تاریخی باکو و دریای خزر را تماشا کنید. 

باکو علاوه بر این‌ها، جاذبه‌های زیاد دیگری هم دارد.  اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌های آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی باکو را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه