ناوگان هوایی ایران به بیش از ۳۰۰ فروند رسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
ناوگان هوایی ایران به بیش از ۳۰۰ فروند رسید

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم مقام شهدای ۱۲ تیرماه اعلام کرد که ناوگان هوایی کشور به بیش از ۳۰۰ فروند افزایش یافته است.

در مراسم تکریم مقام شهدای ۱۲ تیرماه و بزرگداشت سالروز فاجعه‌ی حمله‌ی ناو وینسنس به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند. در این مراسم، تورج دهقانی زنگنه گفت:

صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران همواره آماج حملات دولت آمریکا بوده است و با جلوگیری از پرواز هما به نیویورک در سال ۱۳۵۸ تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هوانوردی ایران شروع شد. در ادامه نیز با هدف قراردادن هواپیمای مسافری ۶۵۵ ایران‌ایر در سال ۱۳۶۷ اوج جنایت و دشمنی خود را با به شهادت رساندن ۲۹۰ انسان بی‌گناه نشان داد.

پرواز مسافربری شماره‌ی ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) از تهران عازم دبی بود که پس از توقف بین راهی در بندرعباس به‌سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن از جمله ۴۶ مسافر غیرایرانی و ۶۶ کودک جان باختند.

ناوگان هوایی ایران

نکته قابل تأمل فاجعه‌ی هوایی این است که نه‌تنها خدمه‌ی ناو وینسنس به‌دلیل حمله‌ی وحشیانه‌شان محکوم نشدند، بلکه به فرمانده آن‌ها مدال شجاعت اعطا شد و به درجات بالاتر ارتقا یافت. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما گفت:

دشمنان ایران به‌ویژه دولت آمریکا تصور می‌کردند که با تحریم صنعت هوانوردی ایران، ما را از این تکنولوژی بی‌بهره و محروم می‌کنند؛ اما متخصصان متعهد جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها نقشه‌ی دشمنان را بر آب کردند، بلکه با عزمی جهادی شاهد پیشرفت‌های روزافزون در این صنعت بوده و هستیم و درحال‌حاضر تا آخرین مراحل تعمیر و نگهداری هواپیماها نیز توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

هم‌اکنون ۳۰ میلیون مسافر ازطریق هوایی در سال جابه‌جا می‌شوند و ناوگان هوایی ایران به بیش از ۳۰۰ فروند ارتقا یافته است که همگی از توان هوایی کشور در عرصه غیرنظامی حکایت دارند. هواپیمایی هما نیز مثل گذشته همواره در خدمت مسافران بوده است و باوجود کارشکنی‌های صورت‌گرفته، عملیات انتقال تمام حجاج را در سال جاری برعهده دارد و طی دو روز آینده جابه‌جایی‌ها و انتقال حجاج آغاز می‌شود. علاوه‌براین، با موافقت وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه بندرعباس به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ هما تغییر نام یافت.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌ معتبر خریداری کنید.

عکس کاور: Aeronautics Online

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه