هشدارهای بهداشتی به زائران خانه خدا در مکه

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان پنجشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
هشدارهای بهداشتی به زائران خانه خدا در مکه

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با توجه به اعزام زائران ایرانی به مکه در حج ۹۸، توصیه‌هایی به آن‌ها ارائه کرد.

دکتر مصطفی نادری، رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه، ضمن اشاره به ورود زائران ایرانی به مکه در حج ۹۸، توصیه‌هایی به زائران ارائه کرد.

نادری گفت:

زائران حج تمتع امسال وارد شهر مکه نیز شده‌اند که با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه لازم است مواردی را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند. در همین راستا و به منظور پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری لازم است که حتماً به توصیه های بهداشتی که از سوی پزشکان در کاروانها و مجموعه ها به آن گوشزد می شود، توجه ویژه داشته باشند. هچنین لازم است زائران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری تنفسی و سرماخوردگی از قرار گرفتن در معرض باد سرد کولرها خوداری کرده و برای پیشگیری از بیماریها از ماسک استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به شست‌وشوی سطوح مسجدالحرام با محلو‌های ضدعفونی کننده، از زائران خواست برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و حساسیت به این محلول‌ها، از ماسک استفاده کنند.

همچنین با توجه به گرمای هوا و تعریق بالا، به زائران توصیه کرد به‌منظور جلوگیری از گرمازدگی و ناراحتی‌های کلیوی، حتما به میزان کافی مایعات و آب مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند. به این منظور لازم است زائران روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشند و از قرار دادن نوشابه و چای به‌عنوان جایگزین آب، خودداری کنند.

نادری در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های تنفسی هم گفت:

زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری‌های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از ۲۴ ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

وی به زائران توصیه کرد برای جلوگیری از بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های تنفسی، زمانی که از مسجدالحرام، بازارها و دیگر اماکن عمومی به هتل بر می‌گردند، دست‌های خود را با محلول‌های شست‌وشو دهنده و به‌مدت ۳۰ ثانیه بشویند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه