برای تماشای دورنمای پانورامیک از مسکو کجا برویم؟

مینا رهبری
مینا رهبری جمعه، ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
برای تماشای دورنمای پانورامیک از مسکو کجا برویم؟

مسکو، پایتخت روسیه، شهری بزرگ با جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی است؛ مکان‌هایی در مسکو وجود دارد که از آنجا شهر زیر پای شما است و می‌توانید نمایی پانورمایی از پایتخت را به تماشا بنشینید. 

مسکو، شهری روی هفت تپه، در بلندی قرار دارد. مهم نیست چقدر در مسکو و اطرافش گشت‌وگذار کرده باشید؛ هیچ سفری به مسکو بدون دیدن این شهر از یکی از سکوهای تماشا کامل نمی‌شود. از رستوران‌های دارای ستاره میشلن، تا برج‌های ناقوس قرن شانزدهمی. در ادامه می‌خواهیم جاهایی را به شما معرفی کنیم تا در ??? ?????، سری به آن‌ها بزنید و پایتخت این کشور را از نمایی ۳۶۰ درجه و پانورامیک تماشا کنید. 

برای سفر به مسکو ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تور مسکو، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

رستوران وایت ربیت (White Rabbit)

رستوران وایت ربیت (White Rabbit) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت yandex

رستوران وایت ربیت (خرگوش سفید) در طبقه ۱۶ مرکز خرید Smolensky Passage قرار دارد؛ این رستوران توانسته است ستاره میشلن را کسب کند و منو و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد.

اینجا می‌توانید حین صرف غذاهایی با بهترین کیفیت، از تماشای دیوارهای مجموعه کرملین، کلیسای مسیح نجات‌دهنده و دو آسمان‌خراش از آسمان‌خراش‌های استالینیسمی (هتل اوکراین و ساختمان وزارت امور خارجه) لذت ببرید.

فروشگاه مرکزی کودکان (Central Children’s Store)

فروشگاه مرکزی کودکان (Central Children’s Store) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت flickr

فروشگاه مرکزی کودکان مسکو که در سال ۲۰۱۵ بعد از ۶ سال نوسازی و مرمت افتتاح شد، به یکی دیگر از سکوهای تماشا تبدیل شده که خودش هم چند جاذبه متنوع دارد. این فروشگاه به دو بخش تقسیم شده که مشرف بر لوبیانکا (Lubyanka) و کرملین است. سکوی مشاهده این فروشگاه مجهز به تلسکوپ و نرده‌های شیشه‌ای است. 

سیتی اسپیس (City Space)

سیتی اسپیس (City Space) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت swissotel

برای تماشای چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از مسکو می‌توانید به کافه سیتی اسپیس سری بزنید. سیتی اسپیس در طبقه سی و چهارم هتل Swissotel Krasnye Holmy قرار دارد و یکی از رمانتیک‌ترین جاهایی است که می‌توانید حین غذا خوردن، از دورنمای پانورمایی خیره‌کننده فوق‌العاده لذت ببرید. 

برج ناقوس ایوان ولیکی (Ivan Velikiy Bell Tower)

برج ناقوس ایوان ولیکی (Ivan Velikiy Bell Tower) مسکو

برج ناقوس ایوان ولیکی در سال ۱۵۰۸ ساخته شد و تا قرن هفدهم میلادی، بلندترین سازه مسکو محسوب می‌شد

برج ناقوس ایوان ولیکی در سال ۱۵۰۸ ساخته شده و تا قرن هفدهم میلادی، بلندترین سازه مسکو محسوب می‌شد.

برای تماشای مناظر از ارتفاع ۲۵ متری، باید از ۱۳۷ پله بالا بروید که ممکن است کاملا چالش‌برانگیز باشد.

سکوی مشاهده این برج از آوریل تا اکتبر باز است. کودکان زیر ۱۲ سال اجازه ورود به این مکان را ندارند، حتی اگر به‌همراه والدین‌شان باشند. 

رستوران تایم اوت (Time Out)

رستوران تایم اوت (Time Out) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت a-a-ah

یکی از مشهورترین جاها برای تماشای نمایی پانورمایی از پایتخت روسیه، رستوران تایم اوت است که در طبقه ۱۲ و ۱۳ هتل Peking Hotel Moscow قرار دارد. 

کلیسای مسیح نجات‌دهنده

کلیسای مسیح نجات دهنده مسکو

منبع عکس: وب‌سایت thousandwonders

این کلیسا خود دارای ۴ سکوی مشاهده است

پل Patriarchy در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و کرملین، سنگ دیواره‌های رودخانه مسکو، جزیره اکتبر سرخ، مجسمه پیتر کبیر و کلیسای مسیح نجات‌دهنده را به هم متصل می‌کند. این کلیسا خود دارای ۴ سکوی مشاهده است که در ۴۰ متری برج ناقوس کلیسا واقع شده و ۴۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. گردشگران فقط در قالب تور اجازه دارند وارد این مکان شوند؛ از اینجا می‌توانید نمایی از پارک گورکی، پل Krymsky، برج Poklonnaya و ساختمان Kotelnicheskaya را مشاهده کنید. 

رستوران شصت (Sixty)

رستوران شصت (Sixty) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت rbth

رستوران شصت مرتفع‌ترین رستوران اروپا است و یکی از بلندترین جاهایی است که می‌توانید از آن مسکو را تماشا کنید. این رستوران در طبقه ۶۲ برج Federation مرکز تجارت جهانی مسکو قرار دارد و اینجا همه چیز را یک‌جا خواهید داشت: نمایی خیره‌کننده از مسکو، غذای فوق‌العاده و فضایی پرجنب و جوش و زیبا. 

برج امپریال (Imperia Tower)

برج امپریال (Imperia Tower) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت musement

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید نمایی پانورامیک از پایتخت را مشاهده کنید، سکوی مشاهده برج امپریال است. از اینجا با فاصله نزدیک‌تری می‌توانید آسمان‌ خراش‌های مرکز تجارت بین‌المللی را تماشا کنید و از دیدن منظره دانشگاه ملی مسکو، برج اوستانکینو، کاخ سفید مسکو و کلیسای جامع مسیح نجات‌دهنده لذت ببرید. 

وروبیووی گوری (Vorobyovy Gory)

وروبیووی گوری (Vorobyovy Gory) مسکو

منبع عکس: وب‌سایت tournavigator

وروبیووی گوری، مشهورترین سکوی تماشای مسکو، در سال ۱۹۵۳ افتتاح شد

وروبیووی گوری، مشهورترین سکوی تماشای مسکو، در سال ۱۹۵۳ افتتاح شد و یکی از مهم‌ترین جاهایی محسوب می‌شود که در سفر به مسکو باید از آن دیدن کنید. از اینجا می‌توانید مهم‌ترین جاهای دیدنی پایتخت را تماشا کنید: از ۷ آسمان‌خراش استالیستی تا برج اوستانکینو و مجسمه پیتر کبیر. اینجا امکان استفاده رایگان از دوربین دو چشمی برای تماشای این چشم‌انداز وجود دارد. 

برج اوستانکینو (Ostankino Tower)

برج اوستانکینو (Ostankino Tower) مسکو

ساخت برج تلویزیونی اوستانکینو در سال ‍‍۱۹۶۷ کامل شده است. در آن زمان این برج بلندترین سازه جهان محسوب می‌شد. ارتفاع برج اوستانکینو ۵۴۰ متر است و دو سکوی مشاهده دارد: یکی روباز که از ماه مه تا اکتبر به روی عموم باز است و دیگری با دیوارهای شیشه‌ای که می‌توانید در تمام طول سال از آن دیدن کنید. 

اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌ها آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی مسکو را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه