بررسی نام‌گذاری روز کوروش در وزارت کشور

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
بررسی نام‌گذاری روز کوروش در وزارت کشور

نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که نام‌گذاری روز کوروش در وزارت کشور بررسی خواهد شد.

 بهرام پارسایی، نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع نام‌گذاری روز کوروش در وزارت کشور خبر داد. او گفت:

سوال از وزیر ارشاد در رابطه با نام‌گذاری این روز در تقویم در هفته‌ی قبل از تعطیلات مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما از آنجا که وزارت ارشاد قول پیگیری جدی‌تر موضوع سوال را داده و همین طور موضوع از طرف دولت به وزارت کشور ارجاع داده شده،‌ این طرح فعلاً به‌مدت یک ماه متوقف شده است.

طبق گفته‌ی بهرام پارسایی، این موضوع باید قاعدتاً به وزارت ارشاد ارجاع می‌شد، اما به وزارت کشور ارسال شده و قرار است جلسات تخصصی بین وزارت کشور و وزارت ارشاد برگزار شود تا جمع‌بندی مشخصی دراین‌باره به‌دست آید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:

من این درایت را در وزارت کشور تحسین می‌کنم که به‌جای امنیتی کردن مسئله، با راهبردهای اجتماعی به آن نگاه می‌کند. نظر ما این بود که چند کارشناس و تاریخ‌دان روزی که تناسبی با کوروش داشته باشد را به نام او نام‌گذاری کنند. البته روز ۷ آبان بین مردم جاافتاده و با انتخاب این روز می‌توان کسانی که می‌خواهند از نارضایتی‌های اجتماعی بهره‌برداری کنند،‌ خلع سلاح کرد.

نام‌گذاری روزی به نام روز کوروش، فرصتی استثنایی برای جذب گردشگر و انسجام ملی است که می‌تواند منجر به تقویت احساس غرور و هویت ملی شود و علاوه بر این، برای استقلال کشور نیز مورد نیاز است. نماینده مردم شیراز با اشاره به برگزاری مراسم روز حافظ و سعدی در شیراز گفت که اگر همین نام‌گذاری نیز انجام نمی‌شد، می‌توانست مشکلاتی را ایجاد کند.

عکس کاور: الهام اسدی

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه