بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

اگر اهل ماجراجویی باشید، سفرهای عادی شما را راضی نمی‌کند. با ۱۲ سفر جذاب و ماجراجویانه به گوشه و کنار دنیا آشنا شوید.

از قله‌های در حال سوختن آتش‌فشان‌های فعال گرفته تا دره‌های ساکت و خلوت بزرگ‌ترین بیابان روی زمین، مقصدهای زیادی در دنیا وجود دارند که سفر به آن‌ها، خاطراتی فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند. اگر از علاقه‌مندان به ماجراجویی باشید، سفر به مقصدهای معمول و همیشگی و تفریحات رایج، شما را راضی نمی‌کند. این دسته از افراد معمولا همیشه دنبال مقصدهای جدیدتر، خاص‌تر و پرهیجان‌تر هستند.

برای اینکه به گوشه و کنار دنیا سفر کنید، روش‌های زیادی وجود دارد. بهترین راه برای کسانی که اولین بار به جایی سفر می‌کنند، استفاده از تورهای گردشگری است. اگر دوست دارید سفرهای خارجی یا داخلی را با استفاده از تورهای مختلف تجربه کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تورهای مسافرتی را جست‌وجو کنید. در کجارو، تورهایی از معتبرترین و بهترین آژانس‌های گردشگری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با توجه به شرایطی که در نظر دارید می‌توانید بهترین تور را خریداری کنید.

جاناتان تامسون، نویسنده سفرهای ماجراجویانه است و خودش سابقه‌ای طولانی در سفرهای ماجراجویانه دارد. او ۱۲ مقصد و ایده برای خروج از منطقه راحتی و کسب تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز را انتخاب کرده است که در ادامه آن‌ها را می‌بینید. بسیاری از این سفرها، توسط شرکت‌های خاص و در قالب تورهای ویژه عرضه می‌شوند.

۱۲. سفر با قطار هفت ستاره در ژاپن

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

این سفر بهترین گزینه برای مسافران لوکس است که دوست دارند ژاپن را فراتر از توکیو ببینند.

قطار داریم تا قطار! قطار هفت ستاره در کیوشو، قطاری لوکس است که با آن می‌توانید سفری فراموش‌نشدنی در جزیره کیوشو، جنوبی‌ترین جزیره ژاپن داشته باشید. در این سفر نه تنها از مناظر خیره‌کننده، بلکه از سرویس‌دهی عالی قطار لذت می‌برید. از شام‌های مفصل گرفته تا اجرای زنده موسیقی در این قطار وجود دارد و تخت‌های بزرگ و راحتی که سفری فراموش نشدنی برایتان رقم می‌زند. البته تعداد مسافران این قطار بسیار کم و متقاضیان آن زیاد است. به همین دلیل بلیط‌های آن بسیار محدود است و در قالب نوعی لاتاری عرضه می‌شود.

۱۱. آموزش دیدن به‌عنوان یک فضانورد در کمپ فضایی

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

این سفر بهترین گزینه برای عاشقان فضا و فضانوردی است.

اگر از عاشقان فضانوردی هستید، می‌توانید برای اقامت در یک کمپ فضایی ثبت‌نام کنید. این کمپ در نزدیکی مقر ناسا در آلاباما قرار دارد و از مهمانان خود در هر سنی که باشند برای تعطیلات آخر هفته استقبال می‌کند. در اینجا لباس‌های مخصوص می‌پوشید و با دنیای فضانوردی از نزدیک آشنا می‌شوید.

«در بازدید اخیرم، یاد گرفتیم که چطور یک شبیه‌ساز شاتل را خلبانی کنیم، در جاذبه بازسازی شده ماه قدم بزنیم که یک ششم جاذبه زمین است و آموختیم که چطور وقتی در لباس فضانوردی در فضا معلق هستیم، کار تعمیرات را انجام دهیم.»

۱۰. گشت و گذار در ربع‌الخالی

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

ربع‌الخالی بزرگ‌ترین بیابان دنیا است؛ اقیانوسی از شن که مساحتی در حدود ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع دارد و بخش‌هایی از کشورهای عمان، یمن و عربستان سعودی را در بر می‌گیرد. قرن‌ها است که جایی برای ماجراجویان بوده؛ ولی امروزه متخصصان و راهنمایان تور، زیبایی شگفت‌آور آن را به مسافران نشان می‌دهند. ربع‌الخالی یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی دنیا است. سکوت محض و زیبایی مناظر بیابانی، تجربه جذابی است که نباید از دست بدهید.

۹. سفر با کشتی یخ شکن هسته‌ای به قطب شمال

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

بهترین گزینه برای کسانی که قبلا به هفت قاره دنیا سفر کرده‌اند!

برخلاف قاره قطب جنوب که در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، قطب شمال هنوز با تبدیل شدن به یک مقصد تعطیلات، فاصله دارد؛ ولی دست‌نیافتنی نیست. شرکت Quark Expeditions در سال سه سفر به قطب شمال دارد که این سفرها با یخ‌شکن‌های هسته‌ای از بندر مورمانسک در روسیه آغاز می‌شود. در این سفر می‌توانید خرس‌های قطبی را ببینید و از کمپ‌های متروکه بازدید کنید. حتی با کشتی‌های تخصصی، سفر به شمال یخی فقط در ماه‌های ژوئیه و اوت امکان‌پذیر است. این سفر ۱۴ روزه زیر آفتاب دائمی تابستان‌های قطب شمال انجام می‌شود. برای این سفر ماسک چشمی و ضخیم‌ترین ژاکتی که دارید آماده کنید.

۸. گشت و گذار در جنگل‌های ابری لائوس

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

بهترین گزینه برای کسانی که دوست دارند سفری خاص داشته باشد که کمتر کسی تجربه کرده است.

جنگل‌های ابری شمال لائوس فرصتی عالی برای گشت و گذار است و تورهای زیادی برای گشت‌زنی در آن‌ها برپا می‌شود. گذر از دره‌هایی که با علفزار فرش شده‌اند، زیبایی بی‌نظیر جنگل‌های انبوه و بی‌پایان، تماشای گونه‌های نادر حیوانی مثل گیبون گونه سفید یا خرس آفتاب و اقامت شبانه در کنار قبایل محلی از تجربه‌های جذاب این سفر است.

اینجا قسمتی دنج و دورافتاده از این کشور است که گردشگران بسیار کمی دارد. شما جزو معدود افرادی هستید که اینجا پا می‌گذارید.

۷. دوچرخه سواری در یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های دنیا

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

جزیره رئونیون در اقیانوس هند به‌عنوان یکی از برترین مقصدهای گردشگری در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است. خبر خوب اینکه می‌توانید در جذاب‌ترین نقطه جزیره، دوچرخه سواری کنید. قله Piton de la Fournaise یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های دنیا است. مسیرهای مشخصی برای بالا رفتن از آن وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها دوچرخه سواری کنید.

این مسیرها از میان سنگ‌های‌ آتش‌فشانی، جنگل‌های انبوه، مزارع نیشکر و... می‌گذرد تا به ساحل برسد. هیچ تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از دوچرخه‌سواری در کنار یک آتش‌فشان نیست.

۶. ابسیلینگ (پایین آمدن با راپل) از کوه تیبل

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

کوه تیبل که بالاترین نقطه آن هزار متر از سطح دریا فاصله دارد، مشهورترین لندمارک آفریقای جنوبی است. علاوه بر این یکی از مرتفع‌ترین مقصدهای ابسیلینگ تجاری در دنیا است. این تجربه فوق هیجان‌انگیز همراه با چشم‌اندازهای زیبا از اطراف، فرصتی است که نباید از دست بدهید. احساسی که بعد از این سفر خواهید داشت، قابل توصیف نیست.

۷. ملحق شدن به یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌هایی ماهی‌ها در روی زمین

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

هر سال ماه ژوئن دنیای حیات وحش شاهد یکی از خیره‌کننده ترین نمایش‌ها است که در سواحل KwaZulu Natal اتفاق می‌افتد. میلیون‌ها ساردین به دنبال جریان‌های گرم‌تر به سمت شمال و اقیانوس هند مهاجرت می‌کنند. این رویداد باعث می‌شود که آبزیان زیادی به قصد شکار، به این منطقه هجوم بیاورند از جمله دلفین‌ها، ماهیان شکارچی، کوسه‌ها و نهنگ‌ها.

اگر توانایی شنا کردن دارید، همراه با تورهای مخصوص می‌توانید در قلب این رویداد بزرگ شرکت کنید. شاید این فرصت را داشته باشید که با نهنگ‌های گوژپشت و دلفین‌ها شنا کنید. این رویداد یکی از شگفت‌انگیزترین رویدادهای طبیعی روی زمین است که از نزدیک می‌توانید شاهد آن باشید.

۴. دوچرخه‌سواری در یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های دنیا

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

این جاده، اتفاقی جاده مرگ نام نگرفته است. این جاده در کنار یک کوه در نزدیکی پایتخت بولیوی قرار دارد و جاده Yungas نام دارد. به خاطر خطرات بالا و تعداد زیاد مرگ و میر و تصادفات، اینجا جاده مرگ نام گرفته است. البته امروزه ترافیک محلی از یک مسیر امن‌تر و جدید می‌گذرد؛ ولی این جاده هنوز درجای خود باقی است و تورهای دوچرخه سواری در آن برگزار می‌شود. در این مسیر باید محتاطانه و با هوشیاری کامل حرکت کنید و با هر دو دست خود، محکم فرمان دوچرخه را بچسبید! البته این روزها تصادفات مرگبار این جاده بسیار کمتر شده است ولی شکستگی استخوان هنوز هم زیاد اتفاق می‌افتد!

مهم‌ترین مزیت این جاده، منظره‌های فراموش‌نشدنی است.

۳. یادگیری اسکی پرش المپیک

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

این سفر بهترین گزینه برای اسکی‌بازان باتجربه‌ای است که به دنبال چالش‌های جدید هستند.

اگر اسکی‌باز هستید در پارک المپیک یوتا در نزدیکی سالت لیک سیتی می‌توانید چالش جدیدی را تجربه کنید. بعد از دو روز آموزش پرش‌های کوتاه، می‌‌توانید در رمپ‌های آموزشی المپیکی، آموزش ببینید.

۲. گم شدن در دل طبیعت!

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

شرکت Black Tomato شما را با هلی‌کوپتر در دل طبیعت رها می‌کند. وقتی برای تورهای Get Lost یا «گم شدن» ثبت‌نام می‌کنید، موقعیت دقیقی که قرار است در آن قرار بگیرید، مثل یک راز باقی می‌ماند؛ ولی ممکن است هر جایی باشد ـ از گواتمالا گرفته تا ایسلند. تنها چیزهایی که در اختیار دارید، یک کوله پشتی با وسایل ضروری، تلفن ماهواره‌ای و تعداد روزهایی است که باید برای پیدا کردن مسیر خود به سمت تمدن، طی کنید. مشتریان این تورها می‌توانند انتخاب کنند که در چه اقلیمی دوست دارند که در طبیعت رها شوند؛ مثلا قطبی، بیابانی، کوهستانی یا جنگلی و البته آموزش‌های لازم برای زنده ماندن به آن‌ها داده می‌شود. این دوره‌های آموزشی و گذراندن چند روز در دل طبیعت، نگاه شما را به دنیای اطراف‌تان تغییر خواهد داد.

۱. اقامت در صخره‌ها در کوهستان راکی

بهترین سفرهای ماجراجویانه در گوشه و کنار دنیا

این سفر بهترین گزینه برای کسانی است که خواب شبانه ندارند و از ارتفاع نمی‌ترسند.

شرکت KMAC تورهایی هیجان‌انگیز در قلب کوهستان راکی دارد. در این تورها شب را در حالت معلق بین صخره‌ها در ارتفاع هفتاد متری به صبح می‌رسانید. ممکن است حتی برای یک ثانیه هم چشم روی هم نگذارید؛ ولی مطمئنا اقامت در بین صخره‌ها در حالت معلق بین زمین و آسمان، تجربه‌ای است که تا آخر عمر فراموش نمی‌کنید. چشم‌اندازهای زیبای صخره‌ای زیر نور ماه، منظره‌های زیبایی است که در این سفر می‌بینید.

مطالب مرتبط:

منبع cntraveller

دیدگاه