رستوران های میدان تکسیم استانبول | آدرس رستوران‌ها + منو و قیمت

شقایق  وحیدی
شقایق وحیدی چهار شنبه، ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
رستوران های میدان تکسیم استانبول | آدرس رستوران‌ها + منو و قیمت

استانبول شهری بزرگ و چند فرهنگی است که همین فضای فرهنگی فرصتی فوق‌العاده برای تجربه طیف وسیعی از مزه‌های و غذاهای گوناگون فراهم می‌کند.

استانبول با وجود فرهنگ‌های متعدد، عناصر فرهنگی منحصر‌به‌فردی از خاورمیانه، یونان و آناتولی در خود جای داده است. بی‌شک این فضای فرهنگی بر تنوع غذای استانبول نیز تاثیر می‌گذارد. در سفر به این شهر شما می‌توانید علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی استانبول، طیف وسیعی از طعم‌ها را در رستوران های میدان تکسیم تجربه کنید و در کنار مزه‌های یونانی و ترکی، طعم غذاهای خاورمیانه را نیز بچشید.

استانبول شهری است که هرگز نمی‌خوابد؛ پس در هر ساعتی از شبانه‌روز اگر به‌دنبال مکانی عالی برای صرف شام باشید، گزینه‌های زیادی خواهید داشت. میدان تکسیم، میدان اصلی استانبول، جایی است که هر مسافری به‌دلیل وجود هتل‌های متعدد، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و رستوران های متنوع حتما از آن عبور می‌کند یا آن را نقطه آغاز سفر خود قرار می‌دهد. با کجارو همراه باشید تا با بهترین رستوران های حوالی میدان تکسیم آشنا شوید.

رستوران های میدان تکسیم:

استانبول ۳۶۰

  • آدرس: Istiklal Caddesi No: 163/8 Beyoglu, Misir Apt., Istanbul 34330 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۴۲ ۱۰ ۲۵۱ ۲۱۲ ۰۹۰ 
  • ساعت کار : هرروز از ۱۳ تا ۲۳:۴۵، ۱۲ تادو بامداد
  • وب‌سایت: 360istanbul.com
  • رستوران های لوکس تکسیم

رستوران ۳۶۰

منبع: 360istanbul.com، عکاس: ناشناس

رستوران استانبول ۳۶۰ (360 istanbul)، در پنت هاوس آپارتمان تاریخی مصری متعلق به قرن نوزدهم، در بی‌اوغلو واقع شده است. این رستوران به‌واسطه موقعیت مکانی، منظره‌ای منحصر‌به‌فرد و کوکتل‌های مختلف در لیست بهترین رستوران های استانبول قرار دارد.

رستوران استانبول ۳۶۰ با داشتن منویی متنوع بارها موفق به کسب دریافت جایزه شده است. همان طور که از اسم رستوران نیز می‌توان حدس زد، در این رستوران منظره‌ای ۳۶۰ از استانبول در برابر چشمان شما قرار خواهد گرفت. شما در رستوران ۳۶۰ منظره‌ای به‌غایت استثنایی از برج کلیسای سنت آنتوان و تنگه بسفر تا مسجد ایاصوفیه و دریای مرمره خواهید دید؛ پس حتما این رستوران را در برنامه سفر خود بگنجانید. فراموش نکنید که منوی متنوع و خوشمزه این رستوران توسط آشپز مطرح، «مایک نورمن» تهیه شده است. 

رستوران ۳۶۰

منبع: 360istanbul.com، عکاس: ناشناس

شما در رستوران استانبول ۳۶۰ می‌توانید به موسیقی زنده گوش بدهید و علاوه بر کوکتل، غذاهای مختلف محلی همچون کوفته عدس، کیبه و هوموس یا غذاهایی لذیذ از آشپزخانه جهان مانند کباب اردک با ریزوتو سبز و سوسیس را مزه کنید. این رستوران جایگاه مهمی در زندگی شبانه استانبول دارد و بعد از ساعت ۲۲ نیز به گردشگران سرویس می‌دهد. پیدا کردن رستوران استانبول  ۳۶۰ بسیار ساده است؛ چراکه در یکی از ساختمان‌های خیابان استقلال از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. این رستوران در فاصله یک کیلومتری (۹ دقیقه) میدان تکسیم قرار گرفته است.

Resturant ۳۴

  • آدرس: Harbiye Mh. Taskisla Caddesi No: 1 Grand Hyatt Istanbul, Sisli, Istanbul 34437 Turkey (مشاهده روی نقشه) 
  •  شماره تماس: ۷۸ ۱۱ ۳۶۸ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۶:۳۰ تا ۱۱ صبح
  • وب‌سایت: hyattrestaurants.com
  • رستوران های لوکس تکسیم

رستوران ۳۴

منبع: hyattrestaurants.com، عکاس: ناشناس 

بازدید از میدان تکسیم انرژی و زمان زیادی می‌برد؛ پس اگر بعد از آن احساس گرسنگی داشتید، برای یک وعده غذایی دلچسب به رستوران ۳۴ سر بزنید. در این رستوران انواع غذهای بین‌المللی در انتظار شما است و در عین حال به شما سالاد‌های خوش‌طعم و خوش‌پخت، اختاپوس و بوقلمون پیشنهاد می‌شود.

فضای رستوران ۳۴ به هر مهمان و گردشگری اجازه می‌دهد تا بعد از یک روز سخت کاری استراحت کند. در این رستوران یکی از بهترین قهو‌ه‌هایی را تجربه خواهید کرد که تا به امروز نوشیدید. کارکنان رستوران ۳۴ در تمام لحظات آماده پذیرایی از شما هستند و شما می‌توانید از خدمات سریع آن‌ها و سکوت و فضای خوب آنجا لذت ببرید.

رستوران ۳۴ یکی از رستوران های هتل پنج ستاره گرند حیات (Grand hyatt)، از بهترین هتل های میدان تکسیم، است و جزو رستوران های لوکس استانبول محسوب می‌شود. شما می‌توانید از بوفه این رستوران استفاده و انواع مزه‌ها، غذاهای گرم و سالادها را امتحان کنید. در این رستوران در کنار انواع غذاهای ترکی، اروپایی، مدیترانه‌ای و بین‌المللی، برای افراد گیاه‌خوار، وگان و افراد حساس به گلوتن نیز انتخاب‌های خوبی وجود دارد. رستوران ۳۴ در فاصله ۶۵۰ متری (چهار دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Nicole

  • آدرس: Bogazkesen Cad. Tomtom Kaptan Sk, No:18 Beyoglu, Istanbul 34433 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۶۷ ۴۴ ۲۹۲ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۶:۳۰ تا ۲۳:۴۵ 
  • وب‌سایت: nicole.com.tr
  • رستوران های لوکس تکسیم

نیکول

منبع: elitetraveler.com، عکاس: ناشناس

رستوران «نیکول» (Nicole) در بالای تراس هتل «Tomtom Suites» قرار گرفته است و منظره‌ای باشکوه از باغ سفارت ایتالیا و رو به استانبول قدیم دارد که تا جزایر پرنس ادامه پیدا می‌کند. نام این رستوران از مدیر راهبه‌های فرانسیسکن، «اگنس مارته نیکول» (Agnes Marthe Nicole) گرفته شده است که در بنای تاریخی آن بیماران را مداوا می‌کردند. رستوران نیکول دو منو ثابت دارد که شامل منوی نیکول و منوی جشن می‌شود. 

رستوران نیکول با سرو غذاهای بین‌المللی یکی از بهترین رستوران‌های استانبول است که در میان هزار رستوران برتر دنیا قرار دارد

سرآشپز رستوران نیکول آیلین «یازیچی اوغلو» (Aylin Yazıcıoğlu) است که سال‌ها آموزش و اقامت خود در پاریس و اسپانیا را به کار می‌گیرد تا غذاهایی محلی منحصر‌به‌فردی را آماده سازد. به جرئت می‌‌توان گفت که رستوران نیکول با سرو غذاهای بین‌المللی یکی از بهترین رستوران های استانبول است که در میان هزار رستوران برتر دنیا قرار دارد. در نظر مردم این رستوران استانداردهایی در سطح ستاره‌های میشلن دارد؛ اگرچه که این رستوران به‌صورت رسمی در میان رستوران‌هایی با ستاره «میشلن» (Michelin) قرار نمی‌گیرد.

غذاهایی که رستوران نیکول در منوی ثابتی به همین نام سرو می‌کند شامل پیش‌غذای butter trio (پای قورباغه، نانی حاوی گوشت اردک، سوپ ترخینه)، بلوط همراه با خاویار و چغندر قرمز، میگو با صدف و کدو حلوایی با رازیانه، گردو و گریپ فروت می‌شود. برای غذای اصلی نیز در این منو دو گزینه ماهی سی‌باس و کشمش و گوشت بره به‌همراه ماست دودی پیش روی شما است.

در منوی جشن رستوران نیکول گوشت بره و سی‌باس به‌عنوان غذای دریایی موجود است. شما همچنین می‌توانید تخم‌مرغ کانفیتی با گل کلم و پاسترامی اردک را نیز انتخاب کنید. مارچوبه در تمامی منو‌های نیکول موجود است و علاوه بر تمام این انتخاب‌ها کالاماری، اردک و سایر ماهی‌های روز از جمله مواردی است که می‌توانید سفارش دهید. برخی خوراک‌ها در رستوران نیکول بر اساس فصل تغییر می‌کنند. سالاد تابستانی با هندوانه، گوجه فرنگی با پنیر و گوشت بره با لوبیا نیز در منوی  Discovery این رستوران موجود است. رستوران نیکول در فاصله ۱٫۵ کیلومتری (هفت دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Mikla

  • آدرس: Meşrutiyet Caddesi 15 The Marmara Pera, Istanbul 34430 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  •  شماره تماس: ۵۶ ۵۶ ۲۹۳ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۸ تا دو صبح
  • وب‌سایت: miklarestaurant.com
  • رستوران های لوکس تکسیم

میکلا

منبع: www.finedininglovers.com، عکاس: ناشناس

رستوران میکلا از سال ۲۰۰۵ در در میان ۵۰ رستوران برتر جهان گرفته است

هدف مدیریت «میکلا» طراحی و تاسیس رستورانی مدرن است که تمام عناصر استانبول را منعکس کند. این رستوران روی پشت‌بام هتل پرا مرمره واقع شده است. میکلا با غذاهای عالی، منظره‌های دیدنی استانبول و ویژگی‌های مدرن به‌عنوان بهترین رستوران استانبول جایزه دریافت کرده و از سال ۲۰۰۵ در در میان ۵۰ رستوران برتر جهان گرفته است. اینمهمت گورس، سرآشپز اصلی رستوران میکلا، یک سرآشپز شناخته شده در سراسر جهان است که تجربه رستوران ترکی را به سطح جدید می‌برد. 

منوی میکلا طیف متنوعی از غذاهای ترکی و اسکاندیناوی را ارائه می‌دهد. از محبوب‌ترین غذاهای رستوران میکلا گوشت بره کبابی است که با بادمجان دودی و پنیر گرویر سرو می‌شود. میگوی اسکندرون نیز که با لوبیا و استونکراپ سرو می‌شود، جزو غذاهای اصلی منو این رستوران است. پیش‌غذای سرد محبوب این رستوران شامل گوشت خشک بره و دلچسب‌ترین دسرهای آن نیز شامل شربت و پودینگ برنج می‌شوند. رستوران میکلا منویی دارد که شامل هفت نوع غذا است؛ این غذاها در ظرف‌های کوچکی برای همه سرو می‌شود. رستوران میکلا در فاصله ۲٫۷ کیلومتری (۱۶ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Haci Abdullah

  •  آدرس: Atıf Yılmaz Cd. 9/A Huseyinağa Mahallesi, Istanbul 34440 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۶۱ ۸۵ ۲۹۳ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۲۳
  • وب‌سایت: haciabdullah.com.tr
  • رستوران های لوکس تکسیم

حاجی عبدالله

منبع:haciabdullah.com عکاس: ناشناس

رستوران «حاج عبدالله» (Haci Abdullah Lokantasi) یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان غذاهای خوشمزه ترکی در نزدیکی میدان تکسیم محسوب می‌شود. این رستوران از حدود قرن نوزدهم وجود داشته است و از سال ۱۹۵۸ در مکان فعلی خود فعالیت دارد. در این رستوران همه چیز از کباب، سالاد، سبزیجات، مزه و دسر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. رستوران حاج عبدالله بشقاب معروفی به نام «هونکار بیندی» (Hunkar Begendi) دارد که از تکه‌های گوشت بره آب‌دار و سس بادمجان درست می‌شود. 

سرآشپزهایی که توسط آقا عبدالله، موسس رستوران حاج عبدالله، آموزش دیده بودند بعد از فوت او مدیریت آن را به عهده گرفتند. این رستوران جزو رستوران های انگشت‌شمار استانبول است که غذاهای کلاسیک عثمانی همچون پلو با ورمیشل (pilaf with vermicelli)، الباسان تاوا (elbasan tava، غذایی که با گوشت بره، برنج همراه با ماست و تخم‌مرغ درست می‌شود) و دسرهای سنتی ترکی را سرو می‌کند. در منوی این رستوران غذاهایی برای گیاه‌خواران و افراد وگان نیز موجود است. 

وقتی وارد رستوران حاج عبدالله شوید، هیچ میزی نمی‌بینید و با ردیف کافه تریا از غذاهای پخته شده روبه‌رو می‌شوید. در هنگام ورود، مدیر یا یکی از کارکنان مجموعه شما را درباره غذاهایی راهنمایی می‌کند که ممکن است برایتان ناآشنا باشد یا نسبت به آن حساسیت داشته باشید. بعد از انتخاب غذا شما را به اتاق ناهارخوری کوچک و میزی زیبا هدایت می‌کنند و سفارش‌های شما آورده می‌شود.

رستوران حاج عبدالله فضایی تاریخی و چندین تالار و سالن پذیرایی دارد که شامل تالارهای کوبلتی (KUBBEALTI)، لاله‌زار (LALEZAR)، متباح امیر (Matbah-ı Amire) و باب همایون (BAB-I HÜMAYUN) است. رستوران حاج عبدالله در فاصله ۸۰۰ متری (۶ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Pano Sarapevi

  • آدرس:  Huseyinaga Mahallesi, Hamalbasi Cd. No: 12/B, Istanbul 34435 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  •  شماره تماس: ۶۴ ۶۶ ۲۹۲ ۲۱۲ ۰۹۰ 
  • ساعت کار : ۱۲ تا دو صبح
  • وب‌سایت: panowinebar.com
  • رستوران های ارزان میدان تکسیم

pano şaraphanesi

منبع: kesifperisi.com، عکاس: ناشناس

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران های استانبول، Pano Şarapevi است که فضا و تجربه منحصربه‌فردی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مکان با محیط تاریخی و منویی متنوع از جمله بشقاب‌های پنیر، پیش‌غذای سرد، پیش‌غذای گرم، سالاد، گوشت قرمز، غذاهای دریایی و ماهی‌های مختلف، مرغ و ماکارونی برای هر ذائقه‌ای غذا دارد.

رستوران Pano Sarapevi گزینه‌های مختلفی به گیاهخوران نیز ارائه می‌دهد. گوشت بره این رستوران هم طرفداران خاصی دارد. رستوران Pano Sarapevi از سال ۱۹۸۹ در مکان فعلی تاسیس شده و طبقه همکف آن یادآور رستوران های اروپای غربی است. در کنار سرویس‌دهی و محیط فوق‌العاده قیمت‌ها کاملا مناسب و معمولی محسوب می‌شود؛ پس صرف ناهار یا شام در این رستوران را در برنامه سفر خود قرار دهید. رستوران Pano Şarapevi در فاصله ۱٫۴ کیلومتری (۹ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Nizam Pide Taksim

  • آدرس: Istiklal Cad. Buyukparmakkapi Sok. No: 18/A Beyoglu, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۱۸ ۷۹ ۲۴۹ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۸:۳۰ تا پنج صبح
  • وب‌سایت: nizampide.com
  • رستوران های ارزان میدان تکسیم

Nizam Pide

منبع: twoplus.com.tr، عکاس: ناشناس

پیده غذای سنتی ترکیه است که قدمت آن به سال ۱۸۵۰ بازمی‌رسد

رستوران «پیده نظام» (Nizam Pide) به سرو غذاهای محلی ترکیه همچون (لوبیا و برنج، بشقاب گوشت و سبزیجات، zeama نوعی سوپ مرغ و... ) شهرت دارد؛ اما اکثر مردم محلی برای خوردن غذای سنتی ترکیه، پیده به این رستوران می‌آیند؛ غذایی که قدمت آن به سال ۱۸۵۰ بازمی‌گردد. پیده نانی است که بر حسب سلیقه می‌توان درون خمیر آن را با گوشت، مرغ و سبزیجات پر کرد. این غذای سنتی میان گردشگران نیز طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این، رستوران Nizam Pide به دوغ‌های خوش‌طعم خود، سوتلاچ (پودینگ برنج و شیر که تخم‌مرغ نیز دارد)، اسکندر کباب و پیتزاهای خوشمزه نیز معروف است. 

رستوران Nizam Pide با محیطی تمیز و دوست داشتنی، خدماتی نسبتا خوب و سریع با قیمت مناسب و ارزان ارائه می‌دهد. این رستوران برای کسانی که می‌خواهند در فضای باز و هوایی عالی از غذای خود لذت ببرند نیز محیطی دوست‌داشتنی فراهم کرده است. علاوه بر آن شما می‌توانید در فضای بیرونی رستوران Nizam Pide سیگار بکشید. منوی این رستوران دو زبانه و دارای زبان انگلیسی است و تمام کارکنان آنجا به انگلیسی مسلط هستند.

در داخل رستوران Nizam Pide تصاویر بزرگ و رنگارنگی از غذاها خواهید دید که با وجود چنین شرایطی امکان ندارد در انتخاب سفارش خود اشتباه کنید. رستوران Nizam Pide در فاصله ۵۰۰ متری (چهار دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Otantik Anadolu Yemekleri 

  • آدرس: Alemdar, Catalcesme Sk. 27 C, Istanbul 34110 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲ ۲۲ ۵۲۲ ۲۱۲ ۰۹۰ 
  • ساعت کار: ۹ تا سه صبح
  • وب‌سایت: otantikanadoluyemekleri.com
  • رستوران های ارزان میدان تکسیم

Otantik Anadolu Yemekleri

منبع: اینستاگرام Otantik عکاس: ناشناس

غذاهای موجود در منوی رستوران Otantik همان دستورالعمل‌های غذای سنتی است که با ویژگی‌های مدرن آمیخته شده است. شما در این رستوران می‌توانید غذای محلی آناتولی، سوپ مخصوص و برای دسر، شیرینی‌هایی مانند راویولی، پنکیک یا یکی از معروف‌ترین دسرهای ترکی یعنی گولاچ را سفارش دهید که از شیر، گلاب و انار تهیه می‌شود. یکی دیگر از دسرهای خوش‌طعم این رستوران «کونفه» (kunefe) است که از پنیر شیر بز و نوعی خمیر به نام کاتایفی (خمیری مخصوص باقلوای ترکی) درست می‌شود. 

در میان منوی رستوران Otantik گریل‌ها و کباب بره با بافتی آب‌دار و ترد همراه با سبزیجات آغشته به روغن زیتون و ماهی تازه طبخ شده در نمک، شهرت خوبی میان مشتریان خود دارد. گیاهخواران هم می‌توانند خوراک‌هایی شامل لوبیا سبز، بادمجان و کنگر سفارش دهند. رستوران Otantik در ۱۰ دقیقه‌ای میدان تکسیم فرصت خوبی برای تجربه فضای اصیل و سنتی ترکیه است.

Otantik به طبخ نان سنتی ترکیه، گزلمه نیز شهرت دارد؛ نانی که معولا جلوی چشم مشتری و با دست تهیه می‌شود. قیمت‌های این رستوران به نسبت خدمات و کیفیتی که ارائه می‌کند، مناسب و مقرون به‌صرفه است و کمتر کسی است که این رستوران را ناراضی ترک می‌کند. شما می‌توانید در پایان با نوشیدن چای سیب با فضای دلنشین این رستوران خداحافظی کنید. رستوران  Otantik در فاصله ۱٫۸ کیلومتری میدان تکسیم قرار دارد.

Asmali Cavit

  • آدرس: Asmalimescit Mahallesi, Asmalimescit Caddesi No: 16/D Beyoglu, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۵۰ ۴۹ ۲۹۲ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۸ تا یک بامداد
  • رستوران های ارزان میدان تکسیم

cavit

منبع: istanbulclues.com، عکاس: ناشناس

رستوران Asmali Cavit یکی از رستوران های محبوب دو طبقه در استانبول محسوب می‌شود که از آغاز سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این رستوران به‌صورت خانوادگی توسط آقای کاویت (Cavit) و دختر وی اداره می‌شود. از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران Asmalı Cavit می‌توان به شاه ماهی در ترشی خوابانده شده، سالاد مغز، یاپراک سیگر (گوشت بره سرخ شده و ورقه شده) و کوفته‌های کوچک کاویت با سس مخصوص گوجه و ماهی فصلی اشاره کرد.

در رستوران Asmalı Cavit صدف سرخ شده، ماهی خال خالی، اختاپوس، میگو، مارچوبه دریایی (samphire) نیز برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی سرو می‌شود. کیفیت غذاهای دریایی این رستوران بالا و رضایت‌بخش است و با توجه به قیمت‌های منطقی آن می‌توان رستوران Asmalı Cavit را در رده رستوران های ارزان قرار داد. رستوران Asmali Cavit در فاصله ۲٫۳ کیلومتری ( ۱۴ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Karakoy Lokantasi 

  • آدرس: Kemankes Cad. 37/A Karakoy, Istanbul 34425 Turkey (مشاهده روی نقشه) 
  • شماره تماس: ۵۵ ۴۴ ۲۹۲ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲:۳۰ شب
  • وب‌سایت: karakoylokantasi.com
  • رستوران های ارزان میدان تکسیم

karakoy

منبع: www.karakoylokantasi.com/en، عکاس: ناشناس

رستوران Karakoy Lokantasi در خیابان معروف کاراکوی در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است. این رستوران برای هر سلیقه‌ای غذا دارد و شما می‌توانید طیف وسیعی از غذاها از جمله آنچوی دودی، مرغ سرخ شده، گوشت بره سرخ شده، انواع ماهی یا دنده خوک را در آن سفارش دهید یا به سراغ غذاهای سنتی ترکیه بروید. چیدمان و طراحی این رستوران بسیار دوستانه و دلنشین است و کاشی‌های فیروزه‌ای و پنجره‌های آن فضایی آرام برای صرف غذا مهیا می‌کنند. در این رستوران غذاهای متفاوتی برای ناهار و شام سرو می‌شود و منو‌ تغییر می‌کند. 

در میان غذاهای رستوران Karakoy Lokantasi تاس کباب آرام‌پز گوشت بره روی پوره بادمجان طرفداران زیادی دارد که می‌توانید برای ناهار امتحان کنید. منوی دارای انتخاب‌های متنوع و خوبی است؛ اما بخش زیادی از غذاهای اصلی دریایی هستند و از بین آن‌ها، غذاهای دریایی کبابی خوش‌طعم طرفداران زیادی دارند. قیمت‌های رستوران بسیار مناسب است. رستوران Karakoy Lokantasi تراس زیبایی دارد که شما را از طریق راه‌پله مارپیچی به‌سمت آن هدایت می‌کنند. رستوران Karakoy Lokantasi در فاصله ۲٫۳ کیلومتری (۱۰ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Pera Antakya

  • آدرس: Balyoz sok no 14, Istanbul 34430 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۸۶ ۱۸ ۴۳۴ ۵۳۳ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۲ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: peraantakya.com
  • رستوران های ارزان میدان تکسیم

pera antakya

منبع: peraantakya.com عکاس: ناشناس

«پرا آنتاکیا» Pera Antakya رستورانی در قلب ترکیه با غذاهای ترکی،لبنانی و سوری است که طرفداران زیادی دارد. در این رستوران می‌توانید طعم‌های پیچیده و جدیدی را امتحان کنید. بشقاب مزه رستوران Pera Antakya شامل هشت پیش‌غذا و تنوع بسیار جالبی است. این پیش‌غذاهای محبوب شامل هوموس با نان پیتا، سالاد تبوله (شامل بلغور گندم و برگ نعنا و باقی سبزیجات)، خوراک بادمجان (سیر، بادمجان، روغن زیتون و سرکه)، موتابل، باباغنوش (با خامه ترش و بدون گلوتن) و اسفناج با نان پیتا، می‌شود. در میان دسر‌های این رستوران هم دسر کدو حلوایی از محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان به شیرینی برخوردار است. 

کباب‌ها، کوفته‌ها و غذاهای تنوری رستوران Pera Antakya بسیار خوش‌طعم طبخ می‌شوند و ارزش امتحان کردن را دارند. تپسی کباب هم یکی از غذاهای بین‌المللی و محبوب ترکیه است که با بادمجان و گوشت طبخ و در این رستوران سرو می‌شود. درمجموع این رستوران در کنار کباب‌های خوشمزه و پرطرفدار خود انتخاب‌های خوب و زیادی برای گیاه‌خوران، افراد وگان یا حساس به گلوتن دارد. رستوران Pera Antakya در فاصله ۲٫۴ کیلومتری (۱۴ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Leb-i Derya

  • آدرس: Sahkulu Mah. Kumbaraci Yks. No: 57 Tunel, Beyoglu, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۸۰ ۸۴ ۳۶۶ ۵۴۱ ۰۹۰
  • ساعت کار: هفت تا ۱۲ صبح
  • وب‌سایت: lebiderya.com
  • رستوران های لب آب تکسیم

Leb-i Derya

منبع: lebiderya.com، عکاس: ناشناس

رستوران «لب دریا» (Leb-i Derya) همان طور که از نام آن نیز انتظار می‌رود، موقعیت مکانی منحصر‌به‌فردی دارد. چشم‌انداز فوق‌العاده این رستوران به تنگه بسفر آن را به یکی از بهترین رستوران‌های روی پشت‌بام استانبول بدل کرده؛ رستورانی زیبا و لب‌دریا که موقعیتی مناسب برای برگزاری دروهمی‌های دوستانه خلوت یا شلوغ در وسط استانبول قدیم فراهم آورده است. 

شما می‌توانید به‌راحتی پیش‌غذای خود را در رستوران «لب دریا» سفارش دهید؛ چراکه میانگین قیمت یک پیش‌غذا ۱۸ تا ۲۰ لیر است. پیش‌غذاهای رستوران لب‌ دریا کاملا سیرکننده هستند و شما می‌توانید حتی آن را به‌عنوان وعده غذای اصلی خود میل کنید. از میان پیش‌غذاها پنیر بز کبابی در نان یوفکا، ماهی خال‌خالی طعم‌دار شده، بادمجان خشک پرشده، تاپیک مادام نازن (topik Madame Nazen’s غذایی شبیه به پیراشکی که به‌جای خمیر، سیب‌زمینی دارد و درون آن نخود می‌ریزند) و سالاد کولی را حتما امتحان کنید. 

اگر به غذاهای دریایی نیز علاقه‌مند باشید، غذاهای رستوران لب‌ دریا قطعا ارزش امتحان کردن را دارند. بچه کالاماری شکم پر (calamari یا همان ماهی مرکب)، کالاماری کامل کبابی، کوفته ماهی و سالاد لوبیا با صدف از جمله پیش‌غذاهایی هستند که می‌توانید میل کنید. به‌عنوان غذای اصلی هم می‌توانید ماهی یا غذاهای دریایی سفارش دهید؛ اما بسته به فصل انتخاب‌های متفاوتی خواهید داشت. اگر برای وعده اصلی خود گوشت گاو را انتخاب می‌کنید، می‌توانید در رستوران لب دریا به سراغ استیک دنده بروید.

دکوراسیون داخلی رستوران لب دریا طوری طراحی شده است که شما خود را در خانه احساس کنید. در بالای رستوران فضای اختصاصی با ظرفیت حداکثر ۲۰ نفر طراحی شده است. علاوه بر آن شما این امکان را دارید که در سالن اصلی با موسیقی زنده و نمایی از خیابان غذای خود را میل کنید. رستوران لب دریا در فاصله ۲٫۶ متری (۱۵ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Park Fora Fish and Seafood  

  • آدرس: Muallim Naci Cad. No: 54/A Besiktas, Cemil Topuzlu Parki Ici, Istanbul 80840 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۶۳ ۵۰ ۲۶۵ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۲ صبح تا ۱۲ شب
  • وب‌سایت: parkfora.com
  • رستوران های لب آب تکسیم

Park Fora Fish and Seafood 

منبع: www.parkfora.com/en/gallery، عکاس: ناشناس

رستوران Park Fora در تنگه بسفر به‌صورت فصلی انواع ماهی‌ها را سرو می‌کند

رستوران دریایی «پارک فورا» Park Fora در تنگه بسفر در محوطه پارک بی‌نظیر «جمیل توپوزلو» Cemil Topuzlu، یکی از رستوران‌های محبوب برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. این رستوران با کف‌پوش‌های چوبی تیره، سفره‌های سفید و ایوانی باشکوه و رو به دریا هر سال گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند. لیمونادی خوش‌طعم یا قهوه عالی، سوفله شکلاتی یا بستنی و هر چیزی که شما به آن احتیاج داشته باشید در رستوران Park Fora با منظره‌ای زیبا در انتظار شما است. 

بسیاری از مردم رستوران Park Fora را برای خوردن ساردین‌های خوشمزه، صدف‌های خوش‌پخت، اختاپوس و ماهی مرکب فوق‌العاده دلچسپ انتخاب می‌کنند. انواع ماهی‌ها به‌صورت فصلی در این رستوران به‌صورت سرخ شده، کبابی، آب‌پز و تنوری سرو می‌شوند. علاوه بر این، شما می‌توانید از سوپ ماهی با نان ذرت گرم در رستوران Park Fora لذت ببرید. رستوران Park Fora در فاصله ۵٫۱ کیلومتری ( ۲۰ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Izaka Terrace 

  • آدرس: Gümüşsuyu Mahallesi İnönü Cad. No:8, Taksim/İstanbul/Türkiye (مشاهده روی نقشه
  • شماره تماس: ۷۰۸ ۳۸۳۸ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: همیشه باز است.
  • وب‌سایت: izakaterrace.com
  • رستوران های لب آب تکسیم

Izaka Terrace 

منبع: istanbul.comizaka، عکاس: ناشناس

رستوران ایزاکا (Izaka Terrace) در تراس پشت‌بام هتل پارک بسفر CVK استانبول، در موقعیتی عالی نسبت به میدان تکسیم قرار گرفته است. این رستوران منظره‌ای خیره‌کننده به دریا، شبه‌جزیره تاریخی شاخ طلایی و پل بسفر دارد. رستوران ایزاکا با یکی از بزرگ‌ترین تراس‌های استانبول به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، فضایی دلپذیر و استثنایی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی فراهم کرده است. این رستوران طعم‌ غذاهای مدیترانه‌ای و جهانی را با هم ترکیب و ارائه می‌کند و در واقع چهار رستوران متمایز را درون خود جای داده است. 

نام رستوران ایزاکا از عثمانی گرفته شده و به‌عنای طعم و روح است. اگر به خوردن غذاهای متنوع جهانی در فضایی مجلل و منظره‌ای دیدنی از استانبول علاقه‌مند هستید، این رستوران بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. منوی رستوران ایزاکا شامل انواع غذاهای ژاپنی، ایتالیایی و ترکی است. از بین پیش‌غذاهای گرم و خلاقانه این رستوران می‌توانید به سراغ ایچلی کوفته ماهی بروید که پوسته ترد و خوشمزه‌ای دارد و با ماهی، جعفری و پیاز پر شده است. البته پیش‌غذاهای سنتی خوشمزه دیگری نیز در منوی رستوران ایزاکا همچون بادمجان خشک پر شده با برنج و گوشت نیز در انتظار شما هستند.

«سوپ مینسترون» (Minestrone Soup) که با شیرینی «راویولی ریکوتا» (ricotta ravioli) سرو می‌شود و سوشی تماکی (ماهی تن یا سالمون که با برنج در برگ جلبک پیچیده می‎‌شود) تنها چند غذای بین‌المللی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند و شما باید منتظر منوی هیجان‌انگیزتری باشید.

در رستوران شیک ایزاکا می‌توانید کوفته پنیری، ماهی دودی با ترب، سالاد چوپان سالاتا، سالاد روکا (شامل سبزی روکا، اسفناج تازه و گردو) سفارش بدهید و از طعم بی‌نظیر کباب‌ها و استیک‌ها لذت ببرید. علاوه بر این سوپ ماهی این رستوران که از ماهی سی‌باس درست شده با لیمو تازه بسیار خوش‌طعم و دلنشین است. رستوران ایزاکا در فاصله ۲۷۰ متری (دو دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Eleos

  • آدرس: Istiklal Cad. Hidival Palas No:231 K:2 Beyoglu Merkez, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه
  • شماره تماس: ۹۰ ۹۰ ۲۴۴ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۴:۳۰ تا یک صبح
  • وب‌سایت: www.eleosrestaurant.com
  • رستوران‌های دریایی تکسیم

elos

منبع: eleosrestaurant.com، عکاس: ناشناس

رستوران Eleos جواهر پنهان استقلال است که طعم سنتی یونانی را ارائه می‌دهد. این رستوران در طبقه دوم ساختمانی تاریخی با دکوری زیبا قرار گرفته است. رستوران Eleos  با طراحی خاص این فرصت را ایجاد می‌کند تا در فضایی روستایی از خوردن غذای خود لذت ببرید. این رستوران یکی از بهترین رستوران های غذای دریایی و ماهی در تکسیم محسوب می‌شود. در رستوران Eleos با هزینه‌ای مناسب می‌توانید بهترین غذاها و مزه‌های دریایی را امتحان کنید. 

منوی رستوران Eleos از ترکیب غذاهای دریایی و سبزیجات تشکیل شده است و شما می‌توانید در کنار خوردن بهترین کالامار کبابی از غذاهای دیگری همچون کنگر فرنگی و صدف سرخ شده، غذاهای سوریمی (غذایی از گوشت چرخ کرده ماهی)، ماهی سی‌باس کبابی و ماهی آبی نیز لذت ببرید.

با توجه به ماهی‌هایی که سرو می‌شوند و تغییر آن‌ها با فصل، قیمت‌ها نیز متغیر است. رستوران Eleos هم در فضای باز و هم در سالن از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در این رستوران شما می‌توانید در حین صرف غذا از  منظره زیبایی از تنگه بسفر، دانشگاه بغازیچی، برج دختر استانبول و مسجد و مجموعه سلیمیه لذت ببرید. رستوران Eleos در فاصله ۲٫۴ کیلومتری (۱۴ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Hayvore 

  • آدرس: İstiklal Cad. Turnacıbaşı Sok.No:4 Beyoğlu-İstanbul (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱ ۷۵ ۲۴۵ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: هشت صبح تا ۲۱
  • وب‌سایت: www.hayvore.com.tr
  • رستوران‌های دریایی تکسیم

Hayvore

منبع: istanbul.com، عکاس: ناشناس

رستوران Hayvore به‌معنای «من اینجا هستم» در زبان محلی به‌معنای دریای سیاه است. سرآشپز «حزیر» این رستوران را پس از ۱۵ سال کسب تجربه در صنایع غذایی استانبول تاسیس کرد. این رستوران نمادی از سواحل شمالی دریای سیاه است که جایگاه مهمی در فرهنگ غذایی مردم ترکیه دارد. در منوی این رستوران می‌توانید از لوبیا و املت تا پودینک برنج پخته و لاز بورکی (laz boregi، دسری که با شیر، وانیل، کره روی لایه‌های شیرینی درست می‌شود) را پیدا کنید.

رستوران Hayvore به ماهی آنچوی خوش‌طعم و لذیذ شهرت دارد

رستوران Hayvore مشتریان دائمی زیادی دارد که از غذاهای دریای سیاه لذت می‌برند. خدمه این رستوران همه از منطقه دریای سیاه و کاملا با طعم‌ها و فرهنگ غذایی آن منطقه آشنا هستند. در منوی رستوران  Hayvore غذاهای بومی منطقه دریای سیاه از جمله آنچوی (نوعی ماهی‌ ریز و کوچولو) سرخ شده، کوفته برنجی یا آکچابات با آنچو، کباب مخصوص ریزه، ملامه (پنیر آب شده روی ذرت برشته) و پیش‌غذاهایی همچون کلم پیچ و سوپ عدس نیز ارائه شده است. دسر کدو حلوایی با شیره انگور و سس کنجد از دسرهای پرطرف‌دار این رستوران محسوب می‌شود. 

از جمله غذاهای با کیفیتی که رستوران Hayvore ارائه می‌دهد و منجر به شهرت آن شده، غذاهای دریایی است. شاید با دیدن اسم آنچوی در منو به طعم تند و شور و بوی بد فکر کنید؛ اما در این رستوران هیچ چیز بد یا بدبویی در مورد ماهی‌ها وجود ندارد. رستوران Hayvore غذاهای دریایی را بسیار خوش‌طعم و لذیذ سرو می‌کند. مواد اولیه دریایی تازه در این رستوران به روشی طبخ می‌شود که بی‌شک در کمتر جایی در ترکیه بتوانید مشابه آن طعم‌ها را امتحان کنید.

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، رستوران Hayvore یکی از بهترین تجربه‌های شما را رقم خواهد زد. رستوران Hayvore در فاصله ۱٫۹ کیلومتری (۱۲ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Murver Restaurant

  • آدرس: Kemankes Caddesi No: 57-59 Karakoy, Beyoglu, Istanbul 34425 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  •  شماره تماس: ۵۰ ۷۰ ۳۷۲ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۷ تا ۲۲ 
  • وب‌سایت: murverrestaurant.com
  • رستوران‌های دریایی تکسیم

Murver Restaurant

منبع: www.murverrestaurant.com، عکاس: ناشناس

رستوران «مورور» Murver استانبول در تراس و در طبقه پنجم هتل نووتل کاملا مدرن و زیبا طراحی شده است. این رستوران زیبا با منظره‌ای رو به تنگه بسفر و کاخ توپکاپی فضای گرم و دلنشینی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. در آشپزخانه رستوران Murver اجاقی سنگی قرار دارد و غذاها با آتش چوب طبخ می‌شوند که طعم و عطر ویژه‌ای به آن‌ها می‌دهد. فراموش نکنید که با توجه به قیمت‌ها، این رستوران در رده رستوران های گران‌قیمت استانبول قرار می‌گیرد.

منوی رستوران Murver شامل غذاهای متنوع دریایی است که متناسب با فصل تغییر می‌کند و همیشه غذاهای تازه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. خوراک اختاپوس این رستوران شهرت زیادی دارد. در کنار تنوع بالایی از غذاهای دریایی، شما می‌توانید به سراغ غذاهای گوشتی همچون استیک گاو یا زبان گوساله هم بروید. تمامی غذاها ساعتی طولانی در اجاق سنگی باقی می‌مانند و به‌خوبی پخته می‌شوند.

محیط آشپزخانه این رستوران با سنگ مرمر تزیین شده است و مهمانان می‌توانند فضای داخلی آن را ببینند. این رستوران دسرها و بستنی‌های دلچسبی مانند فراپه شکلاتی دارد که می‌توانید بعد از صرف غذا از آن‌ها لذت ببرید. رستوران Murver در فاصله دو کیلومتری (۹ دقیقه) میدان تکسیم قرار گرفته است. 

Meze by Lemon Tree 

  • آدرس: Mesrutiyet cad No:83 Asmalı Mescit mah. Beyoğlu, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه)
  •  شماره تماس: ۰۲ ۸۳ ۲۵۲ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۶:۳۰ عصر تا یک بامداد
  • وب‌سایت: mezze.com.tr
  • رستوران‌های دریایی تکسیم

Meze by Lemon Tree

منبع: www.mezze.com.tr، عکاس: ناشناس

رستوران «Meze by Limon tree» یکی از رستوران های اطراف میدان تکسیم محسوب می‌شود که غذاهای سرد و گرم دلچسپی در منوی خود دارد. در این رستوران می‌توانید از غذاهای سنتی ترکی، مز‌ه‌های مدرن و خلاقیت‌های بین‌المللی سرآشپزهایی مطمئن بهره ببرید. از همان آغاز در میان پیش‌غذاها می‌توانید غذاهای دریایی همچون ماهی angler ( قلابچه ماهی) سرخ شده، خورش میگو و کالاماری سرخ شده را انتخاب کنید. علاوه بر آن هم در منوی رستوران Meze by Limon tree می‌توانید از میان غذاهای گوشتی و ماهی نیز دست به انتخاب‌های دلچسبی بزنید. 

سبیچه یا سویچه خار ماهی (sea bass ceviche) و گوشت گاو در سس پستو دو غذای اصلی و خوشمزه منوی رستوران Meze by Limon tree هستند که طرفداران زیادی دارند. از میان دسرها، جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین طعم را شاید با دسر موز و چیلی تجربه کنید. در کنار همه انتخاب‌های متنوع و سرویس‌دهی فوق‌العاده سریع این رستوران با وجود شلوغی، قیمت‌های آن شما را حیرت‌زده خواهد کرد؛ چراکه به نسبت این کیفیت واقعا مناسب هستند. رستوران Meze by Limon tree در فاصله ۲٫۸ کیلومتری (۱۵ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Fiore Italian Restaurant

  • آدرس: Miralay Sefikbey Sokak No:9/A AKM'nin 2 alt sokağında., Istanbul 34437 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹۹ ۹۸ ۲۴۳ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۲۳
  • رستوران های فست فودی تکسیم

Fiore Italian Restaurant

منبع:instagram.com/fioreistanbul، عکاس: ناشناس

استانبول میزبان رستوران‌های خارجی زیادی است؛ اما از این میان رستوران‌های ایتالیایی بیشتر از باقی رستوران‌ها به چشم می‌آیند. رستوران «Fiore» بی‌شک یکی از معروف‌ترین رستوران های ایتالیایی در تکسیم محسوب می‌شود. این رستوران تقریبا بیشتر غذاهای کلاسیک یونانی و ایتالیایی را به شیوه‌های سنتی طبخ و ارائه می‌کند.

یکی از پیش‌غذهای منحصر‌به‌فرد این رستوران «Caprese di Bufala» (موزارلای بوفالوی خانگی، گوجه‌فرنگی خرد شده با سس پستو) است. در فرهنگ غذایی ایتالیا سالادهای متنوعی وجود دارد و رستوران Fiore نیز متمایز از این ماجرا نیست. دو نمونه از سالادهای معروف این رستوران سالاد «Insalata di Filetto» (سالاد با استیک فیله بو داده و پنیر پارمزان) و «Insalata di Rucola» (سالاد با گوجه فرنگی، گردو، پارمزان و سرکه بالزامیک) هستند. 

رستوران Fiore همچون باقی رستوران های ایتالیایی به‌خاطر کیفیت پیتزاهایش شهرت دارد؛ هر چند که این رستوران جز نادرترین فست‌فودها در تکسیم محسوب می‌شود که پیتزاهایی در حدواندازه پیتزاهای ایتالیا ارائه می‌دهد. انواع پیتزاها از جمله پپرونی، مارگریتا و «دی ماره» در اجاق‌های سنتی هیزمی این رستوران آماده می‌شوند. رستوران Fiore Italian در فاصله ۶۵۰ متری (چهار دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

رستوران KFC

  • آدرس: Şehit Muhtar Mah. İstiklal Cad Fitaş Pasajı No:12 Mağaza No:12 Mağaza No:2, 34435 Beyoğlu, Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۴۴ ۴۳ ۵۵۵ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۱ تا ۱۲:۴۵ صبح
  • وب‌سایت: kfcturkiye.com
  • رستوران های فست فودی تکسیم

یکی از شعبه‌های معروف رستوران زنجیره‌ای KFC در خیابان استقلال و نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است. اگر از سمت میدان تکسیم به‌سمت آن بروید این شعبه در ابتدای خیابان استقلال قرار دارد. رستوران KFC پکیج‌های دو نفره مرغ سوخاری با قیمتی مناسب و در اندازه خوبی سرو می‌کند که شامل نوشیدنی هم می‌شوند. شما می‌توانید با رفتن به این رستوران با هزینه کمی ران و مرغ سوخاری خوش‌طعمی را برای ناهار یا شام خود میل کنید. رستوران KFC در فاصله ۱٫۲ کیلومتری (۹ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Tomtom Kebab

  • آدرس: Yeni Çarşı Cd. 39 A Firuzağa, Istanbul 34425 Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۵ ۳۵ ۶۱۵ ۵۴۱ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۲۲ 
  • رستوران های کباب تکسیم

TOMTOM

منبع:www.instagram.com/tomtomkebap، عکاس: ناشناس

اگر دنبال خوردن شامی هستید که ترکیبی از طعم‌های خاورمیانه و مدیترانه‌ای را در خود داشته باشد Tomtom Kebab انتخاب خوبی است. در این رستوران در کنار گریل‌های عالی و غذاهایی که بر پایه سبزیجات هستند کباب متفاوتی را خواهید چشید. علاوه بر این اگر شما در تکسیم هستید، حتما باید کباب تام تام را را تست کنید. کباب بره (kuzu sis) و جوق کباب ترکی (cop sis) نیز از جمله کباب‌های پرطرفدار این رستوران محسوب می‌شوند. 

رستوران Tomtom Kebab رستورانی دنج و گرم در میان گردشگران است و از آن به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های کبابی استانبول یاد می‌شود. پیش‌غذاهای سرد این رستوران از مواد کاملا تازه تهیه می‌شوند. قیمت‌های این رستوران بسیار مناسب هستند و شما را شگفت‌زده خواهند کرد. 

آشپزخانه رستوران Tomtom باز است و غذا پیش روی شما در کوره‌ای زغالی آماده و سرو می‌شود. البته در منوی این رستوران در کنار کباب غذاهای دیگری نیز همچون هوموس، فلافل، کباب بادمجان و سبزیجات کبابی نیز برای گیاه‌خوران سرو می‌شود. رستوران Tomtom در فاصله ۱٫۵ کیلومتری (هفت دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Faros Kebap

  • آدرس: Kocatepe Mahallesi Sehit Muhtar Caddesi 28/A | Talimhane, Beyoglu, Istanbul, Turkey (Beyoglu) (مشاهده روی نقشه)
  •  شماره تماس: ۵۶ ۳۳ ۲۵۰ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۸:۳۰ تا یک صبح
  • وب‌سایت: faroskebap.com
  • رستوران های کباب تکسیم

 faroskebap

منبع:  faroskebap.com، عکاس: ناشناس

رستوران فاروس یکی از رستوران های در منطقه تکسیم استانبول است که به انواع کباب به‌خصوص کباب‌های بره نرم و آب‌دار خود شهرت دارد؛ اما این رستوران از چند جهت دیگر نیز بین گردشگران محبوب است. رستوران فاروس در زمینه پخت غذاهای مدیترانه‌ای و ایتالیایی هم توانا است و افراد زیادی این رستوران برای خوردن این غذاها انتخاب می‌کنند. علاوه بر این رستوران فاروس در تمام طول روز صبحانه سرو می‌کند و بوفه صبحانه آن برقرار است و بسیاری به خاطر املت، نیمرو و پنکیک‌های خوشمزه این رستوران را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

در منوی رستوران فاروس سوسیس ترکی یا سوجوک در بسیاری از غذاها وجود دارد که طعم دلپذیری به غذاها می‌دهد. در این رستوران در اجاق‌هایی که با سوختن چوب گرم می‌شوند، پیتزهایی با نان نازک و ترد طبخ می‌شود. در منوی رستوران فاروس در کنار تمام این گزینه‌ها تنوع خوبی از غذاهای کاملا گیاهی نیاز وجود دارد. در این رستوران شما در حین لذت بردن از غذای خود منظره‌ای از شلوغی و تردد در میدان تکسیم را خواهید دید. این رستوران هر ذائقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. رستوران فاروس در فاصله ۱٫۷ کیلومتری (۱۶ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Zubeyir Ocakbasi

  • آدرس: Istiklal Caddesi, Bekar Sokak No:28 Beyoglu, Istanbul 34435 Turkey (مشاهده روی نقشه
  • شماره تماس: ۵۱ ۳۹ ۲۹۳ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲ بامداد
  • وب‌سایت: zubeyirocakbasi.com
  • رستوران های کباب تکسیم

«Zubeyir Ocakbasi» رستورانی خانوادگی است که توسط دو برادر به نام‌های «Hamit» و «Zubeyir» اداره می‌شود. این رستوران از اوایل دهه ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از بهترین رستوران های گوشت استانبول محسوب می‌شود. Zubeyir Ocakbasi با تجربه‌ای در حدود ۲۰ سال یکی از رستوران های نزدیک به میدان تکسیم است که بهترین کباب‌ها را ارائه می‌دهد. در منوی این رستوران انواع کباب‌های دیگری از جمله اسکندر کباب، جگر بره، بال مرغ کبابی و گوشت بره نیز موجود است.

هرچند دوست‌داران گوشت بره و کباب گوسفندی به‌هیچ‌وجه در برنامه‌ریزی سفر خود رستوران Zubeyir Ocakbasi را از دست نمی‌دهند؛ این رستوران با غذاهای سنتی خوش‌طعم دیگری همچون زاتزیکی (tzatziki) نیز پذیرای مهمانان بسیاری است.

زاتزیکی نوعی سوپ است که از ماست صاف شده نمکی یا ماست رقیق مخلوط با خیار، سیر، نمک، روغن زیتون و گاهی با سرکه یا آبلیمو و گیاهانی مانند شوید، نعنا، جعفری و آویشن درست می‌شود. علاوه بر  این در رستوران Zubeyir Ocakbasi در کنار غذای اصلی خود می‌توانید از انواع سالادها، دسرها را مانند پودینگ و چای‌های خوش‌طعم نیز لذت ببرید. رستوران ۳۴ در فاصله ۷۰۰ متری (پنج دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

baltan Lokantasi 

  • آدرس: Hocapasa Mah. Hoca Pasa Sok. No: 12 Fatih, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه
  • شماره تماس: ۹۴ ۳۴ ۵۱۴ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: هفت تا ۱۱ صبح
  • رستوران‌های سلف سرویس استانبول

baltan Lokantasi

منبع:eatingfishandrice.com، عکاس: ناشناس

رستوران baltan Lokantasi، یکی از رستوران های خوب و سلف سرویس اطراف میدان تکسیم است که دو سالن غذاخوری دارد. در این رستوران انواع غذاهای ترکی با قیمت‌های مناسب سرو می‌شوند و شما می‌توانید انواع خوراک‌های جذاب ترکی را در این سلف سرویس میل کنید. از آن‌جایی که رستوران baltan Lokantasi میان اهالی استانبول طرفداران زیادی دارد، ممکن است مجبور باشید مدتی را در صف سپری کنید. گاهی این صف تا خیابان استقلال نیز امتداد پیدا می‌کند؛ پس اگر شلوغی این رستوران شما را اذیت نمی‌کند به سراغ آن بروید. 

با ورود به رستوران baltan Lokantasi  وقتی سینی و بشقاب خود را برداشتید، می‌توانید انواع سالادها و خوراک‌ها، دسرها و مزه‌های مختلف را انتخاب کنید. در این رستوران چای به‌صورت رایگان سرو می‌شود. اگر می‌خواهید سراغ رستوران ارزانی بروید که بتوانید دست به انتخاب‌های آزادنه‌ای بزنید، رستوران baltan Lokantasi یکی از بهترین گزینه‌ها در اطراف میدان تکسیم است. فراموش نکنید آشپز‌های این رستوران دسرهای خوشمزه‌ای مانند haluhalo و پودینگ درست می‌کنند. رستوران baltan Lokantasi در فاصله ۴٫۶ کیلومتری (۲۰ دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Selvi Restaurant

  • آدرس: Katip Mustafa Celebi Mah. Siraselviler Cad. No:6/I Cihangir, Beyoglu, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس:  ۶۴ ۸۹ ۲۹۳ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: هفت تا ۱۲ صبح
  • وب‌سایت: selvirestaurant.com
  • رستوران‌های سلف سرویس استانبول

selvi

منبع:eatingfishandrice.com، عکاس: ناشناس

رستوران Selvi به‌صورت سلف سرویس خدمات خود را ارائه می‌دهد و انواع غذاهای سنتی ترکیه را طبخ می‌کند. طعم غذاهای رستوران Selvi شما را به یاد خانه خواهند انداخت. این رستوران به چای خوش‌طعم عطر خود شهرت دارد؛ پس می‌توانید پیش از صرف غذا ابتدا با نوشیدن یک چای رفع خستگی کنید. در رستوران Selvi مرغ، کباب و گوشت بره به‌خوبی پخته می‌شوند.

رستوران Selvi موقعیتی مناسب دارد و شما می‌توانید به‌آسانی خود را از میدان تکسیم به این رستوران برسانید. خدمات این رستوران کیفیت قابل‌قبولی دارند و قیمت‌های رستوران Selvi نیز به همان نسبت معقول و منطقی به نظر می‌رسند. این رستوران گزینه‌های خوبی برای افراد گیاه‌خوار و وگان دارد و در سلف سرویس این رستوران تنوع بالایی از سالاد‌های خوشمزه به چشم می‌خورد که انتخاب را سخت می‌کنند. رستوران Selvi در فاصله ۱۷۰ متری (یک دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

Feride

  • آدرس: Purtelas Hasan Efendi Mahallesi, Mebusan Yokusu No: 17/B Beyoglu, Istanbul Turkey (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس:  ۰۱ ۰۰ ۲۴۹ ۲۱۲ ۰۹۰
  • ساعت کار: هشت تا ۲۱
  • رستوران‌های سلف سرویس استانبول

در رستوران Feride ابتدا خود را به قهوه‌ای خوش‌طعم مهمان کنید و در حالی که از طعم آن لذت می‌برید به سراغ انتخاب غذا از میان سلف سرویس فوق‌العاده متنوع آن بروید. شما می‌توانید از میان غذاها بشقاب‌های سبزی گرم، برنج، پاستا، کوسکوس (بلغور گندم)، راویولی و کوفته را انتخاب کنید. فضای رستوران بسیار صمیمانه و دوستانه است و به شما حس خانه را می‌دهد. 

در رستوران Feride سالادهای متنوع و غذاهای گوشتی اصیل همچون ساج قاوورماسی (sac kavurmasi،گوشت بره‌‌ای که روی ساج پخته می‌شود.)، izgara tavuk (مرغ کبابی با ماست و زیره) و سالاد مرغ و اسفناج سرو می‌شود و شما می‌توانید با هزینه کمی از غذای خود لذت ببرید. رستوران Feride در فاصله ۶۰۰ متری (سه دقیقه) میدان تکسیم قرار دارد.

شما هم تجربه خود از سفر به استانبول و رستوران های ترکیه را با کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های میدان تکسیم کدامند؟

از بهترین رستوران های میدان تکسیم می‌توان از استانبول ۳۶۰، Resturant ۳۴، رستوران Nicole، رستوران Mikla، رستوران حاجی عبدالله، رستوران Eleos و رستوران Hayvore نام برد.

رستوران سلف سرویس استانبول در تکسیم کجا بریم؟

رستوران baltan Lokantasi، رستوران Selvi Restaurant و رستوران فریده از رستوران های سلف سرویس تکسیم هستند، 

رستوران‌ های لب دریا اطراف میدان تکسیم استانبول کدامند؟

Izaka Terrace ،Park Fora Fish and Seafood  ،Leb-i Derya.

منبع عکس کاور: رستوران لب‌دریا از istanbulclues.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه