زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی که باید امتحان کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی که باید امتحان کنید

هند سرزمینی پهناور و رنگارنگ است که خاطرات سفر به آن را هرگز فراموش نمی‌کنید. دسرهای هندی را در سفر به این سرزمین دیدنی امتحان کنید.

هر کشوری سبک آشپزی و غذاها و دسرهای خاص خود را دارد. یکی از لذت‌های سفرهای خارجی، امتحان کردن غذاهای محلی است. تجربه‌ای که به ندرت فرصت آن برایتان پیش می‌آید.

هند، مقصد خوبی برای سفر است. چون جاذبه‌ها و تفریحات متنوعی دارد. یکی از چیزهایی که در سفر به هند هرگز نباید فرصت تجربه کردن آن را از دست بدهید، امتحان کردن غذاها و دسرهای محلی است.

اگر برای سفر به هند، این کشور دیدنی و متنوع برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید برای جست و جوی بهترین تورهای ترکیبی هند از کجارو کمک بگیرید. در کجارو می‌توانید همه تورهای ارائه شده توسط بهترین و معتبرترین آژانس‌های گردشگری را ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و با توجه به شرایطی که در نظر دارید، ارزان‌ترین تور را تهیه کنید.

آفر تور هند

البته غذاهای هندی شهرت زیادی در سراسر دنیا دارند و روز به روز بیشتر از قبل، مردم سراسر دنیا به غذاهای هندی علاقه‌مند می‌شوند. در برابر غذاهای هندی، دسرهای این کشور شهرت بسیار کمتری در سراسر دنیا دارند. در حالی که این دسرها نیز به اندازه غذاهای هندی می‌توانند محبوب باشند و به خاطر عطر و طعم‌های متنوعی که دارند، بدون شک مورد توجهتان قرار می‌گیرند.

علت تمایز دسرهای هندی از دسرهای دیگری که ممکن است در طول زندگی امتحان کنید، طعم‌دهنده‌هایی است که برای تهیه دسرها استفاده می‌شود. جوز هندی و هل از جمله مهم‌ترین طعم‌دهنده‌های دسرهای هندی است که در اولین برخورد با دسرها می‌توانید عطر و طعم آن‌ها را تشخیص دهید.

دسرهای هندی فقط به وعده‌های بعد از ناهار و بعد از شام محدود نمی‌شوند. بسیاری از غذاهای شیرین هندی برای وعده صبحانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طول سفر به‌عنوان یک اسنک سریع می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

دسرهای هندی پیچیده هستند و معمولا ظاهر بسیار زیبا و اشتهابرانگیزی دارند.

در ادامه با تعدادی از لذیذترین و اشتهابرانگیزترین دسرهای هندی آشنا می‌شوید. در طول سفر به هند می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌ها سر بزنید و این دسرها را نوش جان کنید و از خوردن طعم‌های جدید و متفاوت لذت ببرید.

دسر ببینکا

زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی

ببینکا، کیکی است که بافتی منسجم دارد و بسیار لذیذ است. معمولا آن را در تعطیلات و جشن‌ها و در منطقه گوای هند تهیه می‌کنند. این دسر از دسرهای نوستالژیک و قدیمی است که خانواده‌ها همیشه تهیه می‌کردند و جایگاه خاصی در خاطرات اهالی این کشور دارد. البته ریشه تهیه این غذا به ساکنان پرتغالی منطقه برمی‌گردد که در قرن شانزدهم در گوا ساکن شدند و دسرهای خود را که به سبک کاسترد تهیه می‌شدند به هند آوردند.

این دسر با موادی چون تخم مرغ، آرد، جوز هندی و شیر نارگیل تهیه می‌شود. آن را در لایه‌های باریک تهیه می‌کنند و سپس بین لایه‌های آن کره قرار می‌دهند.

تهیه این دسر طول می‌کشد و زمان می‌برد و هر چقدر که تعداد لایه‌های آن بیشتر شود، زمان بیشتری برای تهیه آن نیاز است. کمترین تعداد لایه‌های این دسر معمولا ۷ لایه است. البته مدل‌های ۱۶ لایه‌ای از آن هم تهیه می‌شود. تهیه این دسر و نحوه تزیین و سرو آن، مهارت قناد را ثابت می‌کند. در گوا تقریبا همیشه می‌توانید این دسر را پیدا کنید ولی معمولا برای کریسمس و عید پاک، رایج تر است.

دسر Aamras puri

زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی

Aamras puri دسری متعلق به منطقه مهاراشترا و گجرات است. در هند، انبه فراوان است و این دسر نیز فقط در فصل انبه تهیه می‌شود. این مسئله یک دلیل مهم دارد و اینکه انبه رسیده، مهم‌ترین ماده تشکیل‌دهنده این دسر است. طرز تهیه این دسر کمی متتنوع است و دستورهای متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد.

مثلا در برخی از دستورهای تهیه این دسر، موادی چون زعفران، شیر، پودر شکر و... وجود دارد؛ ولی مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده آن فقط انبه است. این ترکیب لذیذ میوه‌ای معمولا خنک سرو می‌شود سپس آن را به شکل اسکوپ با پوری، نوعی نان ترد و سرخ‌شده، سرو می‌کنند.

دسر Gajar halwa

زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی

دسر Gajar halwa یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای این کشور است و با هویج تهیه می‌شود. این دسر در اصل متعلق به نواحی شمالی هند است و معمولا در کاسه سرو می‌شود. ترکیب رنگ نارنجی هویج و سبز مغز پسته‌ای دانه‌های پسته، ظاهری اشتهابرانگیز برای این دسر ایجاد می‌کند. گاهی به جای پسته یا در کنار پسته، از مغز بادام استفاده می‌کنند.

نکته کلیدی در تهیه این دسر که باعث لذیذتر شدن آن می‌شود این است که باید هویج را با روغن حیوانی و شیر حسابی بپزید تا جایی که بافتی خامه‌ای و غلظتی شبیه به پودینگ پیدا کند. معمولا این دسر را با هل سبز، پسته و گاهی کشمش هم طعم‌دار می‌کنند. بهترین روش برای سرو این دسر، همراه با بستنی وانیلی است.

دسر Shrikhand

زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی

دسر Shrikhand بسیار ساده و در عین حال بسیار لذیذ است. این دسر با ماست غلیظ طعم‌دار شده با هل سبز، شکر و زعفران تهیه می‌شود. وجود زعفران، رنگ زرد جذابی در این دسر ایجاد می‌کند و آن را از سایر دسرهایی که با ماست تهیه می‌شوند، متمایز می‌کند.

این دسر را نیز معمولا با پوری یا همان نان ترد سرخ‌شده سرو می‌کنند که طعم شور دارد. خوردن این دو در کنار هم باعث ایجاد ترکیبی از طعم‌های شیرینی و شور می‌شود.

دسر Mishti Doi

زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی

این دسر مخصوص منطقه بنگال غربی است و با مواد اولیه بسیار ساده‌ای تهیه می‌شود. یکی از این مواد شیر است که حجم آن روی حرارت، کم می‌شود. سپس آن را با محصولی تهیه شده از نیشکر شیرین می‌کنند و بعدا به آن ماست اضافه می‌کنند. کل این ترکیب روی حرارت می‌ماند تا سفت شود.

این دسر طعمی شبیه به غذاهای پخته شده دارد ولی سرد سرو می‌شود. این دسر را به شکل سنتی در کاسه‌های گلی یا سفالی سرو می‌کنند. با زعفران، پودر پسته و حتی گل‌های خوراکی این دسر را تزیین می‌کنند.

Mishti Doi در واقع نوعی دسر است که بعد از غذا خورده می‌شود؛ ولی چون بسیار کامل و غنی است، آن را گاهی به‌عنوان صبحانه نیز سرو می‌کنند یا حتی می‌توانید آن را به‌عنوان ناهار نوش جان کنید. حتی می‌شود آن را در کنار یک غذای اصلی با طعم شور هم سرو کرد.

دسر Motichoor Ladoo

زیباترین و لذیذترین دسرهای هندی

دسر Motichoor Ladoo ریشه در مناطق شمالی هند دارد. برای تهیه آن از آرد نخودچی استفاده می‌کنند و آن را سرخ می‌کنند. این دسر اگر به بهترین شکل تهیه شود، باید ترد باشد و به محض اینکه آن را گاز می‌زنید، در دهان‌تان خرد شود.

معمولا برای طعم دادن به آن از زعفران و دانه ملون استفاده می‌کنند و برای شیرین کردن آن از شربت غلیظ شکر استفاده می‌کنند. گاهی برای اینکه رنگ و جلوه خاصی به این دسر بدهند از رنگ‌ غذا در تهیه آن استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه