اولین استخر بی انتها با چشم انداز ۳۶۰ درجه ای در لندن ساخته خواهد شد

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
اولین استخر بی انتها با چشم انداز ۳۶۰ درجه ای در لندن ساخته خواهد شد

اولین استخر بی‌انتهای جهان با دورنمای ۳۶۰ درجه‌ای، قرار است در لندن ساخته شود. این استخر در آخرین طبقه یک هتل ۵ ستاره ۵۵ طبقه قرار خواهد گرفت و شناگران می‌توانند حین شنا، چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه‌ای از لندن را به تماشا بنشینند. 

برای شناگرانی که به دنبال هیجان هستند، شنا در ارتفاع مرگبار دور از دسترس نیست. برنامه‌هایی برای ساخت استخر بی‌انتها با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از دورنمای لندن در حال اجرا است.

طرح ساخت استخر ۶۰۰ هزار لیتری در ساختمان ۵۵ طبقه‌ای به نام «لندن بی‌انتها» (Infinity London) توسط Compass Pools معرفی شده است

طرح ساخت استخر ۶۰۰ هزار لیتری در ساختمان ۵۵ طبقه‌ای به نام «لندن بی‌انتها» (Infinity London) توسط Compass Pools معرفی شده است. طراحان ادعا کرده‌اند که این بنا قرار است تنها ساختمانی در جهان باشد که دارای استخر بی‌انتهایی با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای است. 

این استخر قرار است از جنس خاص آکریلیک ساخته شود و کف و دیواره‌های آن شفاف خواهد بود و بازدیدکنندگان در طبقه پایین می‌توانند شناگران را بالای سرشان ببینند. 

برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای، هیچ پله‌ای در بیرون استخر ساخته نخواهد شد؛ به جای آن یک پله مارپیچ در کف استخر وجود دارد که شناگران از آن طریق باید وارد آب شوند. شب‌ها چراغ‌های متعدد ساختمان را روشن خواهد کرد و استخر بی‌انتها مثل مشعلی درخشان، خواهد درخشید. 

استخر بی انتهای لندن

طراح و مدیر فنی استخر شنای Compass Pool، الکس کمسلی (ٰAlex Kemsley)، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است:

ما برای ساخت این ساختمان، با چند چالش اصلی فنی مواجه بودیم که بزرگ‌ترینش رسیدن به استخر بود. 

راه حل براساس در زیردریایی بود که وقتی کسی بخواهد وارد استخر یا از آن خارج شود، باید از راه پله مارپیچی شکل از کف استخر استفاده کند.

در استخر یک بادسنج داخلی نیز قرار داده خواهد شد تا سرعت باد را کنترل کند

در استخر یک بادسنج داخلی نیز قرار داده خواهد شد تا سرعت باد را کنترل کند و به سیستم مدیریت ساختمان که دمای آب استخر را تنظیم می‌کند، متصل است و استخر را کنترل می‌کند که آب آن به طبقه پایین چکه نکند. آب استخر با استفاده از انرژی از دست رفته سیستم تهویه هوای ساختمان، گرم خواهد شد.  

طراحان برنامه دارند یک هتل ۵ ستاره بنا کنند که استخر در آخرین طبقه از این آسمان‌خراش واقع شود. اگر شرکا و پیمانکاران طرح را تایید کنند و به توافق برسند، احتمالا ساخت این استخر از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه