رستوران های ارزان داخل و اطراف بازار بزرگ استانبول را بشناسید

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
رستوران های ارزان داخل و اطراف بازار بزرگ استانبول را بشناسید

در بازار بزرگ استانبول و اطراف آن رستوران‌های متعددی وجود دارد؛ برخی از آن‌ها با قیمت‌های کم، غذاهای باکیفیتی ارائه می‌کنند که هنگام گردش در این منطقه باید طعم غذاهای سنتی آن‌ها را امتحان کنید.

بازار بزرگ استانبول هزارتویی پر از مغازه‌های رنگارنگ است که در آن همه چیز، از زیورآلات گرفته تا فرش، از سرامیک تا چرم و... به فروش می‌رسد. این بازار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان با ۶۱ خیابان و بیش از ۴ هزار مغازه است. بازار بزرگ یکی از مهم‌ترین جاهایی است که در سفر به استانبول باید از آن دیدن کنید. کاپالی چارشی (یا همان بازار بزرگ) پر از غرفه‌ها و رستوران‌های کوچکی است که غذاهای خوشمزه سنتی عرضه می‌کنند و معمولا آن‌ها را می‌توانید با بوی شدید و لذیذ کباب پیدا کنید. در ادامه می‌خواهیم رستوران‌های ارزانی که در داخل و اطراف بازار بزرگ قرار دارند را به شما معرفی کنیم.

رستوران حاووضلو 

رستوران حاووضلو (Havuzlu Restaurant) استانبول

رستوران حاووضلو (Havuzlu Restaurant) یکی از رستوران‌های کلاسیک بازار بزرگ است که از سال ۱۹۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در تمامی این سال‌ها یکی از پرطرفدارترین رستوران‌ها باقی مانده است. همان طور که از یک رستورانی  که معمولا دکان‌داران و تاجران در آن غذا می‌خورند، انتظار می‌رود، در این رستوران می‌توانید غذاهای سنتی ترکی و عثمانی را نوش جان کنید؛ اینجا غذا تا لحظه سرو گرم نگه داشته می‌شود و کیفیت مطلوبی دارد.

حتما قبل از ساعت ۳ ظهر به این رستوان سر بزنید، چون تا آن موقع غذا تمام می‌شود. اگر می‌خواهید فقط قهوه یا چای بخورید، در صندلی‌هایی که بیرون مغازه و کنار حوض فواره‌دار قرار دارند، بنشینید؛ حاوضلو در زبان ترکی به معنی حوض‌دار است.

گل ابرو کانتین 

گل ابرو کانتین بازار بزرگ استانبول

گل ابرو کانتین یکی از بهترین دونرکباب‌های بازار بزرگ را عرضه می‌کند

گل ابرو کانتین (Gul Ebru Kantin) را می‌توان یکی از رستوران‌های کوچکی معرفی کرد که بهترین دونرکباب‌های بازار بزرگ را عرضه می‌کند و همیشه پر از مشتری‌هایی است که یا سفارش خود را بیرون می‌برند یا در یکی دو میزی که مقابل مغازه قرار گرفته می‌نشینند و غذایشان را میل می‌کنند.

حتما از دوروم (دونری که در نان نرم و نازکی سرو می‌شود) که با پنیر یا بدون پنیر عرضه می‌شود، نوش جان کنید. این رستوران دوغ‌های بسیار خوشمزه‌ای هم دارد که نباید فراموش کرد. 

رستوران اصلان

رستوران اصلان استانبول

رستوران اصلان غذاهای سنتی ترکی و عثمانی را عرضه می‌کند

رستوران اصلان بیرون بازار، خیابان Vezirhan، در طبقه دوم ساختمانی که به‌راحتی می‌توان با تابلوی رستوران آن را پیدا کرد، قرار دارد. این رستوران در سال ۱۹۸۸ افتتاح شده و مکان آرامی برای نشستن و تماشای خیابان‌های اطراف از پنجره است؛ رستوران اصلان غذاهای سنتی ترکی و عثمانی را عرضه می‌کند.

منوی این رستوران هر روز تغییر می‌کند. در رستوران‌های که داخل و اطراف بازار قرار دارند و معمولا کاسب‌ها و تجار مشتری آن هستند، معمولا ماهی سرو نمی‌شود و غذای اصلی آن‌ها کباب است؛ اما رستوران اصلان برخلاف این رستوران‌ها ماهی تازه نیز در منوی خود دارد. صید فصل و سرو‌شده در این رستوران ممکن است ماهی خاردار یا ماهی سالمون باشد. بعد از غذا می‌توانید چای هم سفارش دهید. 

شارک کاهوه‌سی (قهوه شرقی)

قهوه خانه شارک کاهوه سی استانبول

شارک کاهوه‌سی محبوب‌ترین قهوه‌خانه بازار بزرگ است

شارک کاهوه‌سی (Sark Kahvesi) محبوب‌ترین قهوه‌خانه بازار بزرگ است و مکانی فوق‌العاده برای استراحت کردن و تماشای مردم محلی در حین نوشیدن چای یا قهوه محسوب می‌شود. داخل قهوه‌خانه واقعا نوستالژیک است و میز و صندلی‌های چوبی، رومیزی‌های رنگارنگ آناتولی، اشیای عتیقه و عکس‌های سیاه و سفید دارد. تعجبی ندارد که قهوه این رستوران به روش سنتی ترکی و روی شن‌های داغ آماده می‌شود؛ چای اینجا هم همیشه تازه‌دم است. اگر می‌خواهید چیزی بخورید، می‌توانید از ساندویچ‌های کبابی و انواع دسری که در منو وجود دارد، از چیزکیک تا باقلوا، سفارش دهید.

کباب غازی عینتاب رستوران بورچ

رستوران بورچ استانبول

غازی عینتاب یکی از شهرهای ترکیه است که به خاطر کباب‌هایش شهرت دارد. این رستوران کوچک هم بهترین جا برای چشیدن طعم ناب کباب‌های غازی عنتاب در استانبول است؛ گوشت‌های کبابی تازه که به سیخ کشیده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

یکی از بهترین غذاهایی که رستوران بورچ سرو می‌کند و در آن تخصص دارد، علی نازیک (تکه‌های گوشت طعم‌دار شده که با پوره بادمجان سرو می‌شود) است که به‌همراه سالاد، گردوی خردشده و سس انار عرضه می‌شود. این رستوران تعداد کمی میز دارد، به همین دلیل احتمالا باید کمی منتظر باشید، اما قطعا ارزشش را دارد. 

اگر می‌خواهید هنگام گشت و گذار در بازار بزرگ، سری هم به یکی از رستوران‌های آن بزنید و خستگی خود را در کنید، می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه