ایر‌بی‌ان‌بی لوکس، امکان اجاره کاخ و جزایر تفریحی خصوصی را فراهم کرده است

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
ایر‌بی‌ان‌بی لوکس، امکان اجاره کاخ و جزایر تفریحی خصوصی را فراهم کرده است

ایربی‌ان‌بی وب‌گاهی برای کرایه‌ی مکان‌های اقامتی است که اکنون با طرح ایر‌بی‌ان‌بی لوکس، امکان اجاره‌ی کاخ و جزایر تفریحی خصوصی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

ایر‌بی‌ان‌بی یازده سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد، زمانی‌که مؤسسان آن، برایان چسکی و جو جیبیا، اتاق زیر شیروانی خانه‌شان در سانفرانسیسکو را که به تخت بادی مجهز کرده بودند، تبدیل به یک مسافرخانه‌ی کوچک کردند. این شرکت در طول این سال‌ها نوآوری‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است؛ به‌عنوان مثال، در فوریه‌ی سال ۲۰۱۸، ایربی‌ان‌بی پلاس را معرفی کرد که یک سر و گردن از همه‌ی ایربی‌ان‌بی‌ها بالاتر بود و امکان اجاره‌ی خانه‌هایی را برای مسافران فراهم می‌کرد که ازنظر طراحی، تمیزی و پاسخگویی به میزبان تضمین شده‌ بودند. اکنون نوبت به برنامه‌ا‌ی به‌مراتب بهتر از ایربی‌ان‌بی پلاس است، به‌نام: ایر‌بی‌ان‌بی لوکس.

ایر‌بی‌ان‌بی

ایر‌بی‌ان‌بی لوکس پس از آن شکل گرفت که شرکت مذکور تفرجگاه‌ها، عمارت‌ها، ویلاها و پنت‌هاوس‌های لوکسی را دو سال قبل خریداری کرد و اکنون ۲۰۰۰ خانه برای اجاره‌ی مسافران دارد که از بیش از ۳۰۰ معیار استانداردهای ارزیابی سربلند بیرون آمده‌اند، ازجمله لوازم آشپزخانه‌ی حرفه‌ای، مبلمان منحصربه‌فرد و سایر امکانات فوق‌العاده. به‌عنوان مثال، ویلا سامیرا (Villa Samira) در پوکت تایلند که مشرف به خلیج بنگال است و سرآشپز شخصی در آن حضور دارد یا کاخ دی ویکارلو (Castello di Vicarello) در توسکانی که تجربه‌ی قرون وسطایی از تولید به مصرف محصولات محلی را در پیشکش مهمانان می‌کند. نوکوتپیپی (Nukutepipi)، جزیره‌ای خصوصی در پلی‌نزی فرانسه است که ۲۱ اتاق خواب، ۲۵ حمام و منطقه‌ی زمانی خودش را دارد.

ایر‌بی‌ان‌بی

اما این همه‌ی ماجرا نیست و ایر‌بی‌ان‌بی لوکس، طراح سفر نیز دارد، شخصی که در تمام شبانه‌روز برای هماهنگی رزرو جا و ورود مهمانان، برنامه‌ریزی فعالیت‌های محلی و ایجاد تجربه‌های سفارشی در دسترس است تا کلیه‌ی نیازهای مهمانان در طول تعطیلات را برآورده کند.

اقدام ایر‌بی‌ان‌بی برای ورود به بازار لوکس منطقی به‌نظر می‌رسد، چراکه طبق گزارش سال ۲۰۱۸ این شرکت، رزرو جا در ایر‌بی‌ان‌بی برای فهرست‌هایی که حداقل ۱۰۰۰ دلار در شب قیمت داشتند، بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته بود. البته ایر‌بی‌ان‌بی، رقبایی نیز دارد، به‌عنوان مثال هتل‌ها و تفرجگاه‌های فور سیزنز (Four Seasons Hotels & Resorts) از هفته‌ی گذشته اقامت خصوصی در بیش از ۷۵۰ خانه‌ی سراسر جهان را به مشتریان ارائه کرده است که در زیرمجموعه‌ی تفرجگاه‌های خصوصی فور سیزنز قرار دارند. ماریوت نیز از برنامه اجاره‌ی خانه عقب نمانده و خانه و ویلا از ماریوت اینترنشنال (Homes & Villas by Marriott International) را راه‌انداخته است.

ایر‌بی‌ان‌بی

برای رزرو جا در ایر‌بی‌ان‌بی لوکس به صفحه‌ی اختصاصی این سایت «https://www.airbnb.com/luxury» بروید و املاک موردنظرتان را براساس مقصد جستجو کنید یا به بخش پایینی صفحه اسکرول کنید و برخی از خانه‌های معرفی‌شده را ببینید. چه چیزی چشم شما را گرفته است؟ «Chateau d’Estoublon» در فونتویل فرانسه، عمارتی متعلق به قرن هجدهم با ۱۰ اتاق خواب و هشت حمام است. در این مجموعه‌ی حدوداً ۲۰۰ هکتاری، یک غار، استخر گرم، جنگل و باغ رز به‌چشم می‌خورد و یک دربان، خدمتکار و سرآشپز نیز در این خانه‌ی اجاره‌ای وجود دارد. هزینه‌ی هرشب اقامت در این عمارت ۱۷,۰۸۳ دلار یا برای هر مهمان معادل ۸۵۴ دلار می‌شود، چراکه امکان اقامت ۲۰ مهمان در آن فراهم است.

ایر‌بی‌ان‌بی

از جاهای ارزان‌تر برای رزور مهمانی‌های بزرگ می‌توان به ویلای کاسا کوکو (Casa Koko) در پونتا میتا مکزیک اشاره کرد که بسیار دیدنی و جذاب است. اقامت در این ویلا شبی ۳۵۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد و تا ۲۲ مهمان می‌توانند از ۹ اتاق خواب و ۱۲ حمام آن استفاده کنند. اقامت برای هر نفر معادل ۱۵۹ دلار است. این ویلا علاوه‌بر دسترسی به ساحل، دارای استخر بی‌نهایت، جکوزی، بانوج، گودال آتش نیز است و به‌همین دلیل مهمانان احساس می‌کنند که یک ساحل تفریحی را به‌طور کامل برای خود اجاره کرده‌اند، البته می‌توانند ۲۱ دوست صمیمی را نیز همراه‌شان داشته باشند.

ایر‌بی‌ان‌بی

کسانی که به‌دنبال سکوت و آرامش بیشتری هستند، می‌توانند به‌سمت اقیانوس آرام جنوبی بروند. تی کائو (Te Kahu) که در سال ۲۰۱۰ جایزه‌ی خانه‌ی سال نیوزیلند را از آن خود کرده، نیز بخشی از ایر‌بی‌ان‌بی لوکس است. امکان اقامت ۶ مهمان در این ویلا وجود دارد که هزینه‌ی هر شب اقامت معادل ۲,۵۷۸ دلار تمام می‌شود. این شاهکار معماری در امتداد دریاچه‌ی واناکا قرار دارد و  علاوه‌بر تختخواب‌های چهار دیرکی، یک تلسکوپ برای تماشای ستاره‌ها و یک حیاط خصوصی بسیار بزرگ نیز در آن به‌چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه