بهترین خینکالی تفلیس را کجا بخوریم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
بهترین خینکالی تفلیس را کجا بخوریم؟

خینکالی مشهورترین غذا در گرجستان است. این غذا به طور مرتب در رژیم غذایی روزانه مردم جای دارد و گردشگران، در سفر به گرجستان حتما این غذا را امتحان می‌کنند.

در سفر به گرجستان اگر به دنبال امتحان کردن غذای محلی باشید، اولین غذایی که به شما پیشنهاد می‌شود، خینکالی است. خینکالی غذایی است که جایگاه خاصی در فرهنگ مردم گرجستان دارد و یکی از مهم‌ترین غذاهای رژیم غذایی روزانه مردم گرجستان است.

چه چیزی باعث شده که خینکالی معروف شود؟

خینکالی نوعی دامپلینگ گوشت است. گوشت قبل از اینکه در خمیر پیچیده شود، خام است. این دامپلینگ را می‌جوشانند و بخارپز نمی‌شود. به همین دلیل در فرایند پخت، آب گوشت وارد دامپلینگ می‌شود در نتیجه یک نوع دامپلینگ آب‌دار است و بعد از اولین گاز، باید آب آن را کاملا نوش جان کنید بدون اینکه قطره‌ای از آن روی بشقاب بیافتد!

راحت‌ترین راه برای خوردن این غذا، خوردن با دست است. ریشه این غذا به مناطق کوهستانی گرجستان برمی‌گردد و بعدها در سراسر این کشور رواج پیدا کرده است. امروزه در هر منطقه از گرجستان نوع خاصی از خینکالی تهیه می‌شود. نوع اصلی این غذا با گوشت بره، پیاز، نمک و فلفل و زیره تهیه می‌شود.

تفلیس خینکالی خاص خود را دارد که کالاکوری نامیده می‌شود. برای تهیه آن سبزیجات معطر نیز به مواد اولیه اضافه می‌شود؛ از جمله جعفری و ریحان. این غذا تقریبا در همه رستوران‌ها سرو می‌شود. تنها تفاوتی که خینکالی‌ها با هم دارند، اندازه دامپلینگ‌ها و شکل بستن خمیر است.

اگر قصد دارید به تفلیس سفر کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین ??? ??????? را جست و جو کنید. در کجارو این امکان برای شما فراهم شده است که بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری را جست‌و‌جو و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و بهترین و ارزان‌ترین تور را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

??? ????? فرصت مناسبی برای سر زدن به رستوران‌ها و خوردن این غذای لذیذ محلی است. در ادامه چند رستوران تفلیس را معرفی می‌کنیم که بهترین خینکالی شهر را سرو می کنند.

رستوران Pasanauri

بهترین خینکالی تفلیس را کجا بخوریم؟

رستوران زنجیره‌ای Pasanauri یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن خینکالی است. این رستوران دو شعبه در مرکز شهر دارد و بهترین غذاهای اصیل گرجستانی را سرو می‌کند. شعبه‌ای که در میدان شهر قرار دارد، ۲۴ ساعته باز است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که چه ساعتی هوس خینکالی می‌کنید، همیشه می‌توانید به این رستوران سر بزنید و از خوردن این غذای لذیذ، لذت ببرید.

این رستوران میزهای چوبی و جداکننده‌هایی دارد که باعث می‌شود حریم شخصی مهمانان حفظ شود. تصاویر قدیمی از شهر تفلیس زینت‌بخش دیوارهای رستوران است. یک سفره سنتی گرجستانی، وارونه از سقف رستوران، آویزان شده است.

رستوران Zakhar Zakharich

بهترین خینکالی تفلیس را کجا بخوریم؟

اگر دوست دارید یک خینکالی اصیل تهیه شده با گوشت بره نوش جان کنید به رستوران Zakhar Zakharich سر بزنید. خینکالی این رستوران درست مثل همان خینکالی تهیه می‌شود که در مناطق کوهستانی پخت آن رواج دارد. نام این رستوران از روی نام رستوران‌داری انتخاب شده است که در قرن نوزدهم، میز مخصوصی در رستوران خود برای غذا دادن به فقرا داشت.

این رستوران با وجود اینکه کوچک است ولی خمیر خینکالی را خودش کاملا با دست تهیه می‌کند. این نکته در رستوران‌هایی که خینکالی سرو می‌کند، تقریبا وجود ندارد و همه از خمیرهای آماده ماشینی استفاده می‌کنند. خمیر دست‌ساز باعث می‌شود که خینکالی نرم‌تر و چسبناک‌تر باشد.

رستوران Ethno Tsiskvili

بهترین خینکالی تفلیس را کجا بخوریم؟

این رستوران یکی از چندین رستوران گروه Tsiskvili است. از آنجایی که دارای یک آبشار طبیعی و یک آسیاب آبی است، فضایی خاص و دلنشین دارد. علاوه بر این اگر دوست دارید رقص‌های محلی گرجستانی را ببینید و موسیقی سنتی گرجستان را بشنوید، حتما این رستوران را انتخاب کنید.

رستوران HB

رستوران HB یا Hofbrau یک رستوران زنجیره‌ای است که غذاهای آلمانی و غذاهای محلی گرجستان را سرو می‌کند. فضای داخلی رستوران، به خوبی نمایانگر ویژگی‌های خاص رستوران‌های آلمانی است. ماگ‌ها، لباس‌ها، کلاه و سایر یادگاری‌های آلمانی را می‌توانید در دکوراسیون این رستوران ببینید. در منوی این رستوران، خینکالی هم عرضه شده است.

رستوران Bernard

یکی دیگر از رستوران‌های عالی شهر برای امتحان کردن خینکالی‌های لذیذ، رستوران برنارد است. این رستوران هم دارای میز و صندلی‌های چوبی است که با پارتیشن‌هایی از هم جدا شده‌اند. رستوران برنارد ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. فضای آن بسیار دوستانه و دنج است؛ ولی شب‌ها و روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود و سرویس‌دهی در رستوران کندتر از روزهای عادی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه