چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم؟

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنیم؟

مسکو و سن پترزبورگ دو شهر مهم روسیه هستند و در صنعت گردشگری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برای سفر بین این دو شهر روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

برای بسیاری از مسافران، بازدید از روسیه سفری طولانی است. بنابراین، اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید و ابتدا به مسکو یا سن پترزبورگ می‌رسید، باید از هر دو دیدن کنید. این دو شهر مهم ارتباط خوبی باهم دارند و هر دو، چیزهای منحصر‌به‌فردی برای تجربه به گردشگران عرضه می‌کنند. اگر نمی‌خواهید با ??? ????? به این کشور سفر کنید و برنامه‌ریزی انفرادی را ترجیح می‌دهید، به شما کمک می‌کنیم بتوانید به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن بین این دو شهر تردد کنید. 

چرا باید به سن پترزبورگ سفر کنید؟

سن پترزبورگ

مسکو درست است که پایتخت معاصر روسیه است، اما سن پترزبورگ تاریخی نیز در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ پایتخت این کشور بود. این دو قرن، حکومت امپراطوری بود، زمانی که امپراطوری روسیه در اوج قدرت و ثروت خود بود.

سن پترزبورگ یادگاری‌های گذشته باشکوه روسیه را در خود جای داده است، از جمله کاخ‌های باشکوه، موزها و آثار زیبای معماری. مسکو پایتختی مدرن است، اما زمانی که احساس کردید دوست دارید به شهری با رنگ و بوی گذشته سفر کنید، باید به سن پترزبورگ بروید و دنیای جدید کشف کنید.

سفر با قطار

قطار مسکو - سن پترزبورگ

سریع‌ترین راه برای سفر، استفاده از قطار Sapsan است؛ قطاری راحت و مدرن که در کمتر از ۴ ساعت شما را به مقصد می‌رساند

قطارها به‌صورت منظم در طول روز و حتی شب، از ایستگاه Moskovsky در سن پترزبورگ و ایستگاه لنینگراد (Leningrad) در مسکو در حال رفت و آمد هستند. سریع‌ترین راه برای سفر، استفاده از قطار Sapsan است؛ قطاری راحت و مدرن که در کمتر از ۴ ساعت شما را به مقصد می‌رساند.

هزینه صندلی‌های استاندارد خدود ۳۹ الی ۴۷ دلار (۲۵۰۰ الی ۳ هزار روبل) است. قطارهای شبانه نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شوند، هرچند ارزان‌ترین آن‌ها زیاد لوکس نیست. قیمت کوپه‌هایی که صندلی‌های تخت‌شو دارند، بسته به کلاس سفر، بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ روبل (۲۴ الی ۳۹ دلار) متغیر است.

البته قطارهای لوکس هم در این مسیر وجود دارد: قطارهای Grand Express و Red Arrow. این قطارها گران‌ترین قطارهای مسیر مسکو-سن پترزبورگ هستند و قیمت آن‌ها از ۳۵۰۰ تا ۱۵ هزار روبل (۵۵ الی ۲۳۵ دلار) متغیر است. اگر بخواهید خودتان بلیط رزرو کنید، به وب‌سایت رسمی شبکه راه‌آهن روسیه سر بزنید که به زبان انگلیسی هم در دسترس است. 

سفر با هواپیما

پرواز مسکو - سن پترزبورگ

باوجود فاصله کوتاه، پروازهای متعددی بین مسکو سن پترزبورگ برقرار است

باوجود فاصله کوتاه، پروازهای متعددی بین مسکو - سن پترزبورگ برقرار است. این پرواز حدود ۱٫۵ ساعت طول می‌کشد. قیمت‌ها به شرکت هواپیمایی و اینکه چقدر قبل از پرواز رزرواسیون را انجام داده‌اید، بستگی دارد. قیمت پرواز مسکو - سن پترزبورگ بین ۶۵ الی ۲۰۰ دلار متغیر است. معمولا این پروازها را مسافران ترانزیت (مسافران پروازهای اتصالی) و همچنین مسافرانی که برای کار و تجارت به سفر می‌روند، رزرو می‌کنند.

زمان کلی سفر، از لحظه ورود تا خروج از فروگاه، احتمالا بیشتر از قطارهای سریع‌السیر طول می‌کشد. از سوی دیگر، هواپیما قطعا گزینه مناسب‌تری برای سفر شبانه محسوب می‌شود (قطارهای سریع‌السیر شب‌ها فعال نیستند).

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

سفر با ماشین

روسیه

بسته به اینکه کدام مسیر را انتخاب می‌کنید، فاصله این دو شهر بین ۶۵۰ الی ۷۰۰ کیلومتر متغیر است

قطعا امکان سفر با ماشین بین مسکو و سن پترزبورگ وجود دارد. بسته به اینکه کدام مسیر را انتخاب می‌کنید، فاصله این دو شهر بین ۶۵۰ الی ۷۰۰ کیلومتر متغیر است. مدت زمان سفر هم بستگی به این دارد که چقدر بتوانید بدون توقف رانندگی کنید و در مسیر ترافیک باشد یا خیر.

رانندگی در روسیه نیازمند داشتن تجربه است، به‌خصوص در بزرگراه‌ها. اگر بخواهید ماشین کرایه کنید یا از کسی قرض بگیرید، باید بتوانید اطلاعات تابلوها و علائم رانندگی را بخوانید و همچنین از قبل اقدام به اخذ گواهینامه بین‌المللی در داخل ایران کنید. 

نکاتی که باید بدانید

به شما توصیه می‌کنیم قبل از سفر، برنامه‌ریزی کنید

به هر روشی که بخواهید از مسکو به سن پترزبورگ بروید، قرار نیست با دردسرهای زیادی مواجه شوید. ابتدا باید مطمئن شوید که ویزایتان در طول این سفر اعتبار داشته باشد و شامل سفر به هر دوی این شهرها شود. به شما توصیه می‌کنیم قبل از سفر، برنامه‌ریزی کنید. برای درخواست ویزای روسیه باید در مورد شهرهایی که می‌خواهید سفر کنید، اطلاعاتی داشته باشید. اگر قصد سفر یک‌روزه (از مسکو به سن پترزبورگ یا بالعکس) را دارید، حتما پاسپورت‌تان را به همراه ببرید. قبل از سوار شدن به قطار، بلیط‌تان را با پاسپورت مطابقت خواهند داد؛ پس حتما باید پاسپورت همراه‌تان باشد تا به مشکل برنخورید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه