گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

جنگ ستارگان: لبه کهکشان بخش جدیدی است که به دیزنی‌لند کالیفرنیا اضافه شده است. این پارک در روز جمعه ۱۰ خرداد افتتاح شد.

دیزنی‌لند یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی دنیا است. این پارک موضوعی از چندین قسمت‌ با تم‌های گوناگون تشکیل شده است. جنگ ستارگان: لبه کهکشان یکی از قسمت‌های جدید پارک است که در تاریخ ۳۱ ماه مه در آناهایم کالیفرنیا افتتاح شد. همین مجموعه در دیزنی‌لند اورلاندو در ۲۹ اوت افتتاح می‌شود.

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

این بخش از دیزنی‌لند با الهام از جهانی که جنگ ستارگان در آن جریان دارد، ساخته شده است.

لبه کهکشان یک پارک معمولی نیست. دیزنی برای ساخت این بخش با چالشی دوگانه مواجه بود. یکی جلب رضایت طرفداران سرسخت دنیای جنگ ستارگان و دیگری چالشی موفقیت‌آمیز برای یونیورسال استودیوز؛ جایی که بخش‌های مربوط به دنیای هری‌پاتر، در صدر جاذبه‌های پارک قرار دارند.

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

لبه کهکشان در Black Spire Outpost قرار دارد؛ یک پایگاه فضایی در سیاره دورافتاده باتو. این قسمت حدود ۶ هکتار وسعت دارد و در پشت پارک قرار گرفته است در مسیری که غالبا به‌عنوان بک‌لات مورد استفاده قرار می‌گرفت. این نکته اهمیت بسیاری دارد؛ چون در این قسمت از پارک، می‌توانید شلوغی و هیاهو و شور و هیجان دیزنی‌لند را پشت سر بگذارید و تجربه‌ای خاص و اختصاصی از سفر و گشت‌وگذار در دنیای جنگ ستارگان داشته باشید.

در این قسمت می‌توانید شمشیر نوری اختصاصی خود را طراحی کنید یا بخرید. همچنین می‌توانید دروید خود را بسازید. البته این امکانات، هزینه‌های جداگانه دارد.

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

این قسمت از پارک توسط استورم‌تروپرها که ظاهری نسبتا ترسناک دارند کنترل می‌شود و تحت نظارت قرار دارد. آنها سخت‌گیرانه بازدیدکنندگان را به حرکت وا می‌دارند و اگر بیش از اندازه و برای مدت طولانی به آنها نزدیک شوید، تذکر می‌دهند. البته حتما فرصت کافی برای گرفتن سلفی با آنها خواهید داشت.

برای بعضی از افراد حضور آنها و نحوه تذکر دادن‌شان ممکن است خوشایند نباشد ولی ترکیبی متعادل از سرگرمی و واقع‌نمایی است.

لبه کهکشان، یکی از سرزمین‌های بزرگسالانه دنیای دیزنی است. تم این قسمت حز‌ن‌انگیز و بزرگسالانه‌تر از سایر قسمت‌های پارک است.

نقطه مرکزی لبه کهکشان، میلینیوم فالکون است. البته این فضاپیما در قالب یکی از وسایل تفریحی پارک نیست ولی یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین ویدیوگیم‌هایی است که در طول زندگی خود فرصت بازی کردن آن برایتان فراهم می‌شود. این جاذبه برای بسیاری از افراد، جذاب و فراموش‌نشدنی خواهد بود ولی برای بسیاری از بازدیدکنندگان پارک نیز ناامیدکننده است به خصوص برای کسانی که مثلا یک ترن هوایی عالی را ترجیح می‌دهند.

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

مجموعه‌ای از شش نفر شامل دو خلبان و دو مهندس و دو مبارز برای ماموریتی با میلینیوم فالکون به کهکشانی دوردست فرستاده می‌شوند. بعد از دریافت دستورالعمل‌های آموزش پرواز، مبارزه و تعمیر فضاپیما، در محفظه‌های مخصوص قرار می‌گیرید و برای چند دقیقه می‌توانید سفری هیجان‌انگیز به کهکشانی دوردست داشته باشید.

المان‌های تعاملی این مجموعه، بسیار عالی و دقیق برنامه‌ریزی شده‌اند. البته برای اینکه بتوانید بدون هیچ عیب و نقصی با کنترلرهای بازی ویدیویی کار کنید، باید قبلا آموزش کوتاهی ببینید.

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

در مقایسه با رولرکوسترهای سنتی و فناوری‌های جدید دارک‌ راید (dark ride) تجربه فیزیکی در این بازی، به فشردن دکمه‌ها و کشیدن اهرم‌ها محدود می‌شود ولی از نظر بصری، این بازی فوق‌العاده است. این بازی ویدویی در بالاترین سطح ممکن فناوری قرار دارد و نرم‌افزارهایی دقیق دارد که هر علاقه‌مندی را بدون شک راضی می‌کند.

این بازی شش نفره، اوج هیجان را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. برای شش نفری که تا ۵ دقیقه قبل کاملا غریبه بودند ولی مثل چند دوست صمیمی در کنار هم و متحد با هم، بازی می‌کنند.

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

در چنین پارک‌هایی معضل صف‌های طولانی همیشه وجود دارد. وقتی یونیورسال دنیای هری ‌پاتر را در سال ۲۰۱۰ افتتاح کرد، برخی بازدیدکنندگان تا ۸ ساعت نیز در صف می‌ماندند تا به این قسمت از پارک برسند. دیزنی برای پیشگیری از چنین مشکلی، دسترسی به پارک را محدود کرده و تا ۲۳ ژوئن، دسترسی به پارک فقط از طریق بلیط‌هایی است که از قبل رزرو شده باشند.  

گشت و گذاری در جنگ ستارگان: لبه کهکشان در دیزنی لند

قیمت بلیط‌های یک روزه پارک به زمان بازدید شما و اینکه چه فصلی از سال باشد، بستگی دارد. ولی بلیط‌های دو و سه روزه از ۱۱۲٫۵ و ۲۰۰ دلار شروع می‌شوند و می‌توانید از طریق وب سایت دیزنی‌لند آن را تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه