بزرگ‌ترین پارک موضوعی زیرآبی جهان در بحرین افتتاح خواهد شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بزرگ‌ترین پارک موضوعی زیرآبی جهان در بحرین افتتاح خواهد شد

بزرگ‌ترین پارک موضوعی زیرآبی جهان، تابستان امسال در بحرین افتتاح خواهد شد و بهترین جاذبه‌ی آن برای علاقه‌مندان به غواصی، یک بوئینگ ۷۴۷ غرق‌شده است.

بحرین بزرگ‌ترین پارک موضوعی زیرآبی جهان به‌وسعت ۱۰٫۱۱۷ هکتار را تابستان امسال افتتاح می‌کند که تجربه‌ی غواصی فوق‌العاده‌ای را پیشکش علاقه‌مندان خواهد کرد. جاذبه‌ی اصلی این پارک را می‌توان یک بوئینگ ۷۴۷ غرق‌شده عنوان کرد. بحرین که بین شبه‌جزیره‌ی قطر و سواحل شرقی عربستان سعودی قرار دارد، یکی از پرطرفدارترین کشورهای عربی برای گردشگران خارجی به‌حساب می‌آید.

علاوه‌بر قلعه‌های معروف و درخت زندگی ۴۰۰ ساله بحرین، بخش گردشگری این کشور به‌سرعت روبه‌رشد است. درحال‌حاضر، شیخ عبدالله بن حمد آل خلیفه، رئیس شورای عالی محیط‌زیست بحرین برای ساخت این پروژه‌ی جدید رویایی و بسیار باشکوه، با مقامات نمایشگاه‌ها و گردشگری این کشور و همین طور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همکاری می‌کند.

بحرین

این محوطه‌ی غواصی، بزرگ‌ترین هواپیمای غوطه‌ور جهان را در خود جای داده است که از جاذبه‌های غواصی فوق‌العاده‌ی آن محسوب می‌شود. دیگر بخش‌های این پارک موضوعی عبارت‌اند از: نمونه‌ی خانه‌ی سنتی یک تاجر مروارید، صخره‌های مرجانی مصنوعی و مجسمه‌هایی که زیر آب نصب شده‌اند و بهشتی امن برای رشد مرجان‌ها و همین طور زیستگاه حیوانات دریایی به‌وجود می‌آورند. امید می‌رود که این پروژه، علاوه‌بر جذب علاقه‌مندان غواصی از سراسر جهان، به پژوهشگران برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های اکولوژی و بیولوژی دریایی نیز کمک کند.

امارات متحده عربی نیز سال گذشته برنامه‌های خود را برای ایجاد بزرگ‌ترین باغ مرجانی دنیا در امتداد ساحل فجیره اعلام کرد که محلی امن برای تنوع‌زیستی فراهم می‌کند تا اکوسیستم‌های خود را احیا کنند. انتظار می‌رود که این پروژه رکورد جهانی گینس را بشکند. این موضوع درست پس از اعلام پروژه‌ی ساخت پارک موضوعی مختص زنان در عربستان مطرح شد؛ پارک الهوکیر تایم العزیزیه (AlHokair Time AlAzizyah) در شهر خبر عربستان، یک جنگل زمستانی است که فعالیت‌هایی نظیر اسکی، رویدادهای گلوله برف بازی، کمپینگ و همین طور پارک ترامپولین اسکای زون را دربرمی‌گیرد.

بحرین

هتل شانگری لا و مارینا در بحرین

توسعه‌ی درخورتوجه در بخش گردشگری امارات شامل بیش از ۲۰ میلیارد دلار قرارداد ساخت هتل‌هایی نظیر دِ ادرس هاربر پوینت (The Address Harbour Point)، تفرجگاه‌های MGM و هتل‌های برادران وارنر در دبی و تفرجگاه ماریوت در رأس‌الخیمه می‌شود.

علاوه‌براین، ترمینال مسافربری جدیدی در فرودگاه بین‌المللی بحرین ساخته خواهد شد که با پروازهای بین‌المللی بیشتری که انجام می‌شود، می‌تواند بر تعداد گردشگران جدید بیفزاید. ۲۲ هتل جدید و همین طور پنج تفرجگاه ساحلی دیگر نیز فعالیت خود را طی سه سال آینده در امتداد خلیج بحرین آغاز می‌کنند.

یکی از مهیج‌ترین پروژه‌های جدید بحرین،‌ هتل شانگری لا (Shangri-La Hotel) با ۲۵۰ اتاق است که ۱۵۰ سوئیت، هشت کلبه‌ی ساحلی و ۲۱ ویلای ساحلی دارد و در سال ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد. این هتل بخشی از پروژه‌ی توسعه‌ی ساحلی بحرین مارینا است و شامل یک تفرجگاه ساحلی و کلوپ کشتی می‌شود.

هم‌اکنون هتل‌های معروفی نظیر فور سیزنز (Four Seasons)، دِ دومین (The Domain)، لی مریدین سیتی سنتر بحرین (Le Méridien City Centre Bahrain)، ریتز-کارلتون (Ritz-Carlton) و اینترکانتیننتال (Intercontinental) در منطقه‌ی خلیج بحرین فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع forbes

دیدگاه