ده رستوران تفلیس که مورد علاقه اهالی این شهر است

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
ده رستوران تفلیس که مورد علاقه اهالی این شهر است

غذا خوردن در رستوران یکی از تفریحات جذاب و پدیده‌های اجتماعی رایج در گرجستان است. پایتخت گرجستان یعنی شهر زیبای تفلیس، رستوران‌های زیادی دارد که هر کسی با هر سلیقه و ذائقه‌ای می‌تواند غذای مورد علاقه خود را در آن پیدا کند.

بیشتر رستوران‌های گرجستان، غذاهای سنتی را سرو می‌کنند؛ ولی غذاهای دیگری هم در منوی آن‌ها پیدا می‌شود از جمله غذاهای ایتالیایی، آسیایی، خاورمیانه‌ای و حتی غذاهای هندی.

اگر برای سفر به گرجستان برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که قبل از سفر، تعدادی از محبوب‌ترین رستوران‌های تفلیس را بشناسید. تور گرجستان یکی از محبوب‌ترین تورهای خارجی در بین ایرانیان است. اگر دوست دارید سفر به گرجستان را تجربه کنید، از کجارو کمک بگیرید. می‌توانید از بین تورهای معتبرترین آژانس‌های گردشگری، بهترین و ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید.

آفر تور گرجستان

اگر کنجکاو هستید که اهالی این شهر کدام رستوران را دوست دارند، این مطلب را دنبال کنید.

رستوران Ezo

ده رستوران تفلیس

نام این رستوران در گرجستان به معنای حیاط است و اسم این رستوران، به‌خوبی فضای آن را توصیف می‌کند. این رستوران در محوطه یک عمارت قرار دارد. تمرکز رستوران بر ارائه غذاهای ارگانیک و استفاده از مواد غذایی اولیه تازه و سالم است. این مواد غذایی مستقیما از کشاورزان محلی خریداری می‌شود. در این رستوران می‌توانید هم غذاهای گوشتی و هم غذاهای گیاهی را نوش جان کنید.

رستوران لولیتا (Lolita)

ده رستوران تفلیس

این کافه رستوران یکی از جدیدترین رستوران‌های تفلیس است. موسیقی زیبا، حال و هوای دنج و دوستانه و یک آشپزخانه اپن از ویژگی‌های این رستوران است. لولیتا یکی از بهترین رستوران‌هایی است که مورد توجه اهالی شهر قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید مراحل تهیه غذا توسط سرآشپزها را ببینید.

رستوران Shavi Lomi

این رستوران نه تنها در بین اهالی تفلیس، بلکه بین گردشگران هم مشهور و محبوب است. در این رستوران می‌توانید غذاهای سنتی گرجستان را نوش جان کنید که البته این غذاهای سنتی با تغییرات مدرن تهیه می‌شوند. این رستوران برای کسانی که دوست دارند غذاهای خلاقانه و تغییر یافته بخورند، بهترین انتخاب است.

رستوران Pipes Burger Joint

ده رستوران تفلیس

در تفلیس رستوران‌های برگر زیادی وجود دارد ولی این رستوران یکی از محبوب ترین رستوران‌های برگر در تفلیس است. قیمت‌های بسیار مناسبی دارد و غذاها دارای حجم متوسط است. این رستوران به سرعت در بین مردم به شهرت رسیده است. اگر می‌خواهید غذایی متفاوت از غذاهای سنتی گرجستان را نوش جان کنید، حتما به اینجا سر بزنید.

رستوران Azarphesha

ده رستوران تفلیس

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای فصلی است که با الهام از دستورغذاهای سنتی و قدیمی گرجستان تهیه می‌شوند. حتی بعضی از غذاها، تغییراتی الهام‌گرفته از آشپزی ایرانی و یونانی دارند.

رستوران Mapshalia

ده رستوران تفلیس

این رستوران مثل یک جواهر مخفی در تفلیس است که مورد توجه اهالی شهر قرار دارد. در این رستوران می‌توانید غذاهایی به سبک غذاهای لذیذ خانگی را نوش جان کنید. غذای رستوران بسیار لذیذ و ارزان است. در دفتر بلیط یک سینمای قدیمی ساخته شده است و از آن زمان، یک نقاشی دیواری به یادگار دارد.

رستوران Tsiskvili

این رستوران یکی دیگر از رستوران‌های محبوب شهر است که البته خارج از مرکز شهر قرار دارد. غذاهای سنتی گرجستان در منوی رستوران دیده می‌شود. اجرای روزانه موسیقی و رقص محلی، از دیگر برنامه‌های خاص رستوران است که مورد توجه مهمانان قرار دارد.

رستوران Zakhar Zakharich

ده رستوران تفلیس

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن خینکالی است. خینکالی دامپلینگ مشهور گرجستانی است. این رستوران جزو معدود رستوران‌هایی است که خودش خمیر خینکالی را تهیه می‌کند. این دامپلینگ را با گوشت بره پر می‌کنند و دستور تهیه آن، مطابق با سنت‌های قدیمی و اصیل است.

رستوران Funicular

اگر می‌خواهید غذایی عالی در رستورانی مجلل همراه با چشم‌اندازی از شهر را تماشا کنید، حتما به این رستوران سر بزنید. این رستوران در پارک Mtatsminda قرار دارد و از طریق ماشین کابلی یا تاکسی قابل دسترسی است. منوی رستوران بسیار مفصل است و غذاهای مخصوصی از جمله سوپ غذای دریایی دارد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه