بهترین کوفته را کجای ترکیه امتحان کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین کوفته را کجای ترکیه امتحان کنیم؟

کوفته یکی از غذاهای لذیذی است که در منطقه خاورمیانه و بسیاری از کشورهای آسیایی، رایج است. این غذا طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. اگر به ترکیه سفر می‌کنید، بد نیست قبل از سفر بدانید که کجای ترکیه می‌توانید بهترین کوفته‌ها را امتحان کنید.

کوفته یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترکی است. این غذا را با گوشت کوبیده یا چرخ کرده، خرده‌های نان، سیر و پیاز و سبزیجات معطر تهیه می‌کنند. این غذا در ترکیه به‌شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود و مواد اولیه و شیوه طبخ آن متنوع است. در واقع نحوه تهیه آن و موادی که همراه با آن سرو می‌کنند، از هر منطقه به منطقه دیگر، تفاوت دارد.

اگر قصد دارید به ترکیه سفر کنید، حتما زمانی را برای سر زدن به این رستوران‌ها در نظر بگیرید. در این رستوران‌ها می‌توانید لذیذترین کوفته‌های ترکیه را نوش جان کنید.

رستوران Köfteci Ali Baba

بهترین کوفته ترکیه

این رستوران در سال ۱۹۸۲ در منطقه Arnavutköy استانبول افتتاح شد. این رستوران را به خاطر عمارت زیبای عثمانی که در ساحل قرار دارد می‌شناسند. این رستوران محیطی آرام و زیبا دارد و رستورانی مجلل و سطح بالا است. در این رستوران، منویی سرراست و ساده در اختیار شما قرار می‌گیرد. بهترین غذای منو، کوفته گریل شده با نوعی سالاد مخصوص است که همراه با دوغ سرو می‌شود.

رستوران Bursa Çiçek Izgara

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های Bursa است و در آن می‌توانید بهترین غذاهای سنتی ترکیه با عطر و طعم غذاهای خانگی را نوش جان کنید. این رستوران از سال ۱۹۶۳ فعالیت می‌کند و کوفته‌های بسیار لذیذی دارد. دو نوع کوفته در این رستوران سرو می‌شود یکی کوفته گریل شده و کوفته با پنیر ذوب شده kaşar که آن را در وسط کوفته قرار می‌دهند.

رستوران Özcanlar Köfte

بهترین کوفته ترکیه

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، مناطق مختلف ترکیه به داشتن کوفته‌های متنوع مخصوص خود شهرت دارند. در این رستوران می‌توانید نوعی کوفته به نام Tekirdağ را نوش جان کنید. این رستوران از زمان تاسیسش در سال ۱۹۵۳ بدون تغییر این غذا را تهیه می‌کند. سه شعبه دارد و این رستوران محصولات پروتئینی مورد نیازش را خودش تهیه می‌کند در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که غذای این رستوران، در بالاترین کیفیت ممکن قرار دارد.

رستوران Tarihi Sultanahmet Köftecisi Selim Usta

بهترین کوفته ترکیه

این رستوران یکی از رستوران‌های محبوب گردشگران است. این رستوران به‌نحوی توانسته است در طی سالیان به دستور پخت اصلی خود وفادار بماند. در اینجا کوفته‌های کلاسیکی را خواهید یافت که از زمان تاسیس رستوران در سال ۱۹۲۰ تابه‌حال تغییری نداشته‌اند و در کنار سالادی مخصوص به نام پیاز و دوغ سرو می‌شود.

رستوران Beyti

رستوران Beyti یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های ترکیه برای عرضه غذاهای گوشتی گریل شده است. این رستوران از سال ۱۹۴۵ فعالیت می‌کند و بیشتر با نام Beyti Kebab در بین اهالی و گردشگران مشهور است. البته منوی این رستوران تنوع قابل قبولی از غذاهای گوشتی را عرضه می‌کند ولی کوفته رستوران بسیار مشهور و لذیذ است و همراه با برنج و پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود.

رستوران Çanak

بهترین کوفته ترکیه

این رستوران در منطقه تاریخی Balat در استانبول قرار دارد. اگر این محله را به‌درستی نشناسید ممکن است آن را گم کنید. در این رستوران می‌توانید بهترین kuru fasulye، نوعی خوراک لوبیای سنتی را نوش جان کنید. یکی دیگر از غذاهای رستوران، کوفته است که همراه با برنج کره‌ای و ماست غلیظ سرو می‌شود.

رستوران Özdoyum

این رستوران سابقه‌ای طولانی دارد و از سال ۱۹۷۴ فعالیت می‌کند. این رستوران بهترین رستوران برای خوردن کوفته در سفر به آنتالیا است. این کوفته برخلاف سایر کوفته‌های ترکیه، با سبزیجات معطر تهیه نمی‌شود و فقط حاوی گوشت و ادویه‌جات است. با سالاد پیاز و دوغ سرو می‌شود.

رستوران Nihat Usta Köfte Salonu

این رستوران از سال ۱۹۷۴ فعالیت می‌کند. این رستوران کوفته‌های بسیار لذیذی دارد و به خاطر شهرت و محبوبیتی که کسب کرده، گسترش پیدا کرده است و به رستوران بزرگتری تبدیل شده است.

رستوران Meşhur Köfteci Mustafa

این رستوران در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد. این رستوران را بیشتر از همه به خاطر نوعی کوفته به نام ıslama köfte می‌شناسند. مالکان این رستوران، سنت‌های پیشینیان خود را ادامه داده‌اند و هنوز این کوفته لذیذ را تهیه می‌کنند. دستور آن، مثل یک راز بین اهالی این خانواده باقی مانده است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه