بازدید از ویرانه‌های باستانی آتن امکان‌پذیر می‌شود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
بازدید از ویرانه‌های باستانی آتن امکان‌پذیر می‌شود

بازدید از ویرانه‌های باستانی آتن به‌مناسبت دهمین سالگرد موزه‌ی آکروپولیس امکان‌پذیر شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند برای اولین‌بار از این آثار تاریخی دیدن کنند.

موزه‌ی آکروپولیس یونان به‌مناسبت دهمین سالگرد آغاز به‌کار خود، امکان بازدید از بخشی از ویرانه‌های شهر باستانی آتن‌ ‌را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. این موزه بخش بزرگی از گنجینه‌ی شهر باستانی آتن را در خود جای داده است و اکنون بازدیدکنندگان برای اولین‌بار می‌توانند در ویرانه‌های شهر باستانی ‌آتن قدم بردارند و از نزدیک از آثار باستانی این شهر دیدن کنند. باتوجه به اسناد تاریخی، این مکان باستانی ۵۰۰۰ هزار سال پیش خانه‌ی اولین مردمان آتن باستان بوده است.

این مجموعه‌ی ۴ هزار مترمربعی در زیر موزه قرار دارد و  شامل ویرانه‌های حمام باستانی، خانه‌ها، چاه‌ها، خیابان‌ها و غیره می‌شود که قدمت آن‌ها به دوران منسوب به «‌یونان کلاسیک» باز می‌گردند. یکی از بخش‌های مهم این مکان تاریخی، خانه‌ی یک فرد آتنی ثروتمند است که به قرن ششم پس از میلاد تعلق دارد.

موزه آکروپولیس

این ویرانه‌ها در جریان ساخت‌وساز موزه‌ی آکروپولیس در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ کشف شدند و پیش از این تنها بخشی از آن‌ها ازطریق کفپوش شیشه‌ای در ورودی مشخص بود. آثار باستانی‌ای نیز که در جریان کاوش این منطقه کشف شده‌اند، بعدها در همین موزه به‌نمایش عموم گذاشته می‌شوند.

موزه‌ی مذکور در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و مجسمه‌های نفیس یونان باستان ازجمله آثار باستانی معبد پارتنون، یکی از تاثیرگذارترین بناهای تمدن غرب، در آن نگه‌داری می‌شود. این موزه که توسط معمار برجسته سوئیسی-فرانسوی روی تپه‌ی ‌آکروپولیس ساخته شده است، در سه طبقه آثار باستانی دوران طلایی آتن را به‌نمایش می‌گذارد و یکی از دو مکان باستان‌شناسی مهم یونان به‌شمار می‌آید، به‌طوری‌که تاکنون میزبان ۱۴٫۵ میلیون بازدیدکننده‌ی محلی و بین‌المللی بوده است.

شما نیز می‌توانید بازدید از این موزه را در برنامه تورهای مسافرتی خود قرار دهید. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به یونان داشته باشید، می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر در کجارو، قیمت انواع تورها را مقایسه کنید و ازطریق آژانس‌های همکار کجارو، تور ارزان یونان را بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه