برگزاری جشن انقلاب تابستانی در کشورهای مختلف دنیا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
برگزاری جشن انقلاب تابستانی در کشورهای مختلف دنیا

انقلاب تابستانی طولانی‌ترین روز سال است و به‌همین مناسبت جشنواره‌هایی در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود که بعضی از آن‌ها در نوع خود بسیار جذاب و شگفت‌انگیز هستند.

هر سال زمانی‌که یکی از قطب‌های زمین بیشترین زاویه را نسبت به خورشید دارند، انقلاب تابستانی در آن نیمکره‌ی زمین اتفاق می‌افتد.

درواقع، خورشید به بلندترین نقطه‌ی خود در آسمان می‌رسد و بلندترین روز سال را رقم می‌زند. در طی هزاران سال، فرهنگ‌های مختلف با برگزاری جشن‌های باستانی نظیر گردهمایی در استون هنج و آیین‌های عاشقانه در بلاروس،‌ این روز را جشن می‌گیرند. دراین مقاله نیز قصد داریم به هشت مورد از این جشن‌ها در گوشه‌وکنار دنیا اشاره کنیم.

انگلستان

انقلاب تابستانی

استون‌هنج، یادمانی پیشاتاریخی در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلستان است، جایی که مردم هر سال در بلندترین روز سال در آن جمع می‌شود و اعتقاد براین است که این سنت برای هزاران سال جریان دارد.

اگر به انگلستان سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی انگلستان را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

بلاروس

انقلاب تابستانی

در کشور بلاروس، حلقه‌های گل (یک نوع حلقه‌ گل مذهبی) روی رودخانه‌ای در شهر Turov به آب انداخته می‌شود که بخشی از مراسم روز ایوان کوپالا،‌ یکی از جشن‌های تابستانی اقوام اسلاو نژاد است که در تعدادی از کشورهای شرق اروپا برگزار می‌شود. زنان جوان گل‌ها را به این امید در رودخانه می‌اندازند تا باتوجه به نحوه‌ی شناوری گل، از آینده‌ی رابطه‌ی رمانتیک خود باخبر شوند.

دانمارک

انقلاب تابستانی

جشن انقلاب تابستانی در دانمارک مصادف با تولد یحیی بن زکریا است که گفته می‌شود ۶ ماه قبل از تولد مسیح متولد شده است. دانمارکی‌ها معتقدند که انقلاب تابستانی زمانی اتفاق می‌افتد که زنان جادوگر به‌سمت Brocken، نقطه‌ای در کوه‌های آلمان، حرکت می‌کنند.

سوئد

انقلاب تابستانی

در کشور سوئد، تیرک ماه مه (تیرچه و میله‌ای بلند و آراسته که مردم به گرد آن می‌رقصند) که با گل تزئین شده است،‌ در منطقه‌ای در حومه‌ی شهرها نصب می‌شود تا افراد علاقه‌مند در اطراف آن به جشن و پایکوبی بپردازند. در کنار این مراسم،‌ اسنک‌های کلاسیک ترشی شاه‌ماهی و نوشیدنی سرو می‌شود.

کاتالونیا

انقلاب تابستانی

کاتالونیا، منطقه‌ای خودمختار در اسپانیا است که مردم شهر برگا، در نزدیکی بارسلونا، شبیه به شخصیت‌های عرفانی یا مذهبی لباس می‌پوشند و ماسک‌هایی با سر بزرگ بر سر می‌گذارند. قدمت این جشن به قرون وسطی برمی‌گردد.

اتریش

انقلاب تابستانی

تیرول، منطقه‌ای تاریخی در ارتفاعات آلپ در غرب اتریش است که مردم، هنگام جشن انقلاب تابستانی، هشت هزار آتش در رشته‌کوه Mieminger و اطراف آن روشن می‌کنند. تندیس‌ها و سمبل‌های مذهبی، اساطیر محلی، وقایع طبیعی و روزمره توسط مردم محلی برای سوزانده‌شدن در این آتش‌ها انتخاب می‌شوند. جزئیات این مراسم تا بعدازظهر روز انقلاب تابستانی افشا نمی‌شود و هنگام غروب خورشید، مردم با روشن‌کردن آتش در اینسبروک و اطراف آن، این روز را جشن می‌گیرند.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور اتریش را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

فنلاند

انقلاب تابستانی

در طول شب‌های سفید انقلاب تابستانی در سراسر فنلاند،‌ آتش‌های بزرگی برپا می‌شود که قدمت آن به صدها سال قبل برمی‌گردد،‌ زمانی‌که مردم محلی برای افزایش باروری، به طلسم و جادو روی می‌آوردند. اکنون حمام سونا از مراسم‌های معروف انقلاب تابستانی در این منطقه به‌شمار می‌رود.

کلمبیا

انقلاب تابستانی

در جشن یادبود شام آخر مسیح در سیرا نوادا کلمبیا، مردم به‌شکل شیطان لباس می‌پوشند، درحالی‌که صدها زنگوله بر پاهایشان بسته شده است و آینه‌هایی بر پشت خود دارند تا قدرت خورشید را در بلندترین روز سال مهار کنند. این مراسم،‌ مبارزه‌ی خدا و شیطان را به‌تصویر می‌کشد.

مطالب مرتبط:

منبع cntraveller

دیدگاه