دریافت ویزای آمریکا، در گروی ارائه حساب‌های شبکه های اجتماعی

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
دریافت ویزای آمریکا، در گروی ارائه حساب‌های شبکه های اجتماعی

از جمعه آینده گردشگرانی که می‌خواهند به آمریکا سفر کنند، باید بخش جدید فرم درخواست ویزا را که مربوط به حساب آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است، پر کنند.

مسافرانی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به آمریکا هستند و باید برای ورود به این کشور درخواست ویزای غیر مهاجرتی آنلاین را تکمیل کنند، از این پس با بخش جدیدی در فرم DS-160 روبرو هستند. از جمعه، در نسخه به‌روز شده فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی آمریکا، از جمله حساب‌های شبکه‌های اجتماعی متقاضیان نیز باید ارائه شود. البته این قانون مدت زیادی است که برای متقاضیان ایرانی اجرا می‌شده و این اطلاعات در فرمی جداگانه باید در اختیار سفارت قرار داده می‌شد.

ویزای آمریکا

این فرم به متقاضیان این اجازه را می‌دهد که چندین حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، ردیت و یوتیوب را وارد کنند. آن دسته از متقاضیان که هنوز هم از مای اسپیس (MySpace) استفاده می‌کنند هم باید حساب خود را در فرم ثبت کنند.

ویزای آمریکا

متقاضیانی که همه حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را ارائه نمی‌کنند، ممکن است با «مسائل جدی مهاجرتی» مواجه شوند

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که متقاضیانی که همه حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را ارائه نمی‌کنند، ممکن است با «مسائل جدی مهاجرتی» مواجه شوند.

این حرکت در راستای وعده اخیر دولت در سال ۲۰۱۷ برای «ارزیابی سختگیرانه» برای کسانی که می‌خواهند وارد آمریکا شوند، انجام خواهد گرفت؛ اولین بار این سیاست جدید در مارس سال ۲۰۱۸ ارائه شد. 

وزارت امور خارجه اعلام کرده است:

همان‌گونه که در سال‌های اخیر در سراسر جهان شاهد بوده‌ایم، رسانه‌های اجتماهی می‌توانند فضایی برای فعالیت‌های تروریستی باشند. این کار اقدامی ضروری برای ردیابی تروریست‌ها، تهدیدات امنیتی عمومی و سایر افراد خطرناک باشد و می‌توان از سو استفاده آن‌ها از مزایای مهاجرت و پا گذاشتن در آمریکا جلوگیری کرد. 

بنا بر اعلام اسوشیتدپرس، حدود ۱۵ میلیون نفر در سال تحت تاثیر الزامات و قانون جدید درخواست ویزای آمریکا قرار خواهند گرفت. در حال حاضر گردشگران ۳۸ کشور شامل برنامه لغو ویزا می‌شوند، اما لازم نیست فهرست حساب‌های شبکه‌های اجتماعی هود را در فرم سیستم الکترونیکی درخواست ویزا (ESTA) ارائه کنند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه