۵ اشتباهی که گردشگران در مسکو مرتکب می‌شوند

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
۵ اشتباهی که گردشگران در مسکو مرتکب می‌شوند

به هر نقطه از جهان که بخواهید سفر کنید، باید نکاتی را از قبل مد نظر بگیرید تا سفری بی‌دغدغه و دردسر را تجربه کنید. در سفر به پایتخت روسیه، مسکو، نیز باید برخی نکات را رعایت کنید تا مشکلی برایتان به‌وجود نیاید.

مسکوی مدرن بدون شک یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مقاصد برای بازدید است. گردشگران زیادی هر روزه از موزه‌های متعدد، گالری‌های هنری، تئاتر، کلیسا، رستوران و... در مسکو دیدن می‌کنند. اما گاهی اوقات ممکن است که گردشگران ندانند چگونه باید در مکان‌های عمومی رفتار کنند. در ادامه رایج‌ترین اشتباهاتی را که گردشگران مرتکب می‌شوند را خاطرنشان کرده و چند نکته در مورد اینکه چگونه باید از آن‌ها اجتناب کرد، ارائه می‌کنیم تا در تور روسیه به مشکلی برنخورید و سفر به کام‌تان زهر نشود.

اگر قصد دارید در تعطیلات به این کشور سفر کنید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب انواع تور مسکو، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

آفر تور روسیه

بازدید از خیابان آربات

خیابان آربات مسکو

منبع عکس: وب‌سایت flickr

واقعا از این کار اجتناب کنید! البته همه ما می‌دانیم که حتما باید به مغازه‌های فروش سوغات مسکو سر زد و مهم است که از سفر خود به روسیه، هدیه‌های زیبا برای عزیزان‌تان تهیه کنید. گذشتن از کالاهای پرزرق و برقی که پشت ویترین نظر هر کسی را به خود جلب می‌کنند، سخت است، اما انتظار در صفی به طول ۵ کیلومتر در سرمای شدید یک روز زمستانی، واقعا ارزشش را ندارد.

به شما توصیه می‌کنیم برای تهیه سوغات به ایستگاه متروی Partizanskaya و بازار Izmailovsky بروید. آنجا نه از صف طولانی خبری است، نه از ازدحام گردشگران؛ علاوه بر این، گزینه‌های زیادی از سوغات محلی برای انتخاب وجود دارد، مثل کالاهای عتیقه از جمله سماورها و زیورآلات قدیمی. 

تصور اینکه روسیه همیشه سرد است

مسکو

منبع عکس: وب‌سایت tripsavvy

روسیه همیشه سرد نیست. چمدان‌تان را با سویشرت و کاپشن پر نکنید

روسیه همیشه سرد نیست. چمدان‌تان را با سویشرت و کاپشن پر نکنید؛ قبل از بستن چمدان و خروج از خانه، اول وضعیت آب و هوایی مقصد را چک کنید. بله، شاید عجیب به نظر برسد، اما روس‌ها به این آب و هوا عادت دارند؛ یک روز ممکن است به‌خاطر کولاک کت خزدار بپوشند و روز بعد زیر تابش گرم خورشید از خواب بیدار شوند که گرمای آن، برف روز قبل را آب کرده است.

این کشور همیشه سرد نیست؛ در حقیقت روسیه نیز مثل ایران کشوری چهارفصل است که هر بخش آن ممکن است آب و هوای متفاوتی داشته باشد. تابستان‌ها گاهی هوا بسیار گرم می‌شود، پس قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید و ببینید چه چیزی باید در چمدان‌تان بگذارید.

انتظار دیدن خرس موزیکال در میدان سرخ

مطمئن باشید هیچ خرسی را در میدان سرخ نخواهید دید که بالالایکا بنوازد

از کلیشه‌های احمقانه اجتناب کنید و کمی ذهنیت خود را نسبت به همه چیز عوض کنید. مسلما ما نمی‌توانیم این حقیقت را انکار کنیم که مسکوی امروزی تفاوت زیادی با تصورات ما دارد. در سال‌های اخیر خیلی چیزها تغییر کرده و پایتخت روسیه نسبت به سایر شهرهای اروپایی بزرگ، معاصرتر و مدرن‌تر است. اما متاسفانه برخی از کلیشه‌ها هنوز وجود دارند و به شما توصیه می‌کنیم چنین موضوعاتی را فراموش کنید. یکی از این‌ها وجود خرس موزیکال در میدان سرخ است؛ مطمئن باشید هیچ خرسی را در میدان سرخ نخواهید دید که بالالایکا (گیتار روسی مثلثی شکل) بنوازد.

دنبال کردن نقشه‌ها و بروشورهایی که هتل ارائه می‌کند

مسکو

منبع عکس: وب‌سایت russkiymir

مرکز شهر مسکو بزرگ و متراکم است. اگر اهل آنجا نباشید، به‌راحتی ممکن است گم شوید. با این حال نقشه‌هایی که در بروشورهای هتل وجود دارد، در یافتن مسیر به شما کمکی نخواهد کرد. گوگل مپ در چنین مواردی گزینه بسیار مناسبی است و اگر به آن دسترسی ندارید، مراکز توریستی پرینتی از نقشه‌ها را در اختیار مسافران قرار می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که مفید و کاربردی هستند. 

پیروی نکردن از قوانین متداول

روسیه مسکو

منبع عکس: وب‌سایت mos

متاسفانه گاهی توریست‌ها فراموش می‌کنند که قوانین محلی برای آن‌ها نیز صادق است و باید چنین قواعدی را رعایت کنند

زمانی که در مسکو هستید، سعی کنید هر کاری که مردم محلی انجام می‌دهند، شما هم انجام دهید و تابع قوانین باشید. متاسفانه گاهی توریست‌ها فراموش می‌کنند که قوانین محلی برای آن‌ها نیز صادق است و باید چنین قواعدی را رعایت کنند.

بازدیدکنندگان باید بدانند که چگونه به راننده تاکسی که می‌خواهد کرایه بیشتری بگیرد، «نه» بگویند یا چگونه از حرف زدن با پلیس اجتناب کنند، به‌خصوص اگر از نظر دیگران مشکوک به نظر می‌رسند. گردشگران باید قادر به تشخیص موقعیت‌های منفی باشند و بدانند چه زمانی برای ترک محل مناسب است. زمانی که می‌خواهید سوار مترو شوید یا به یک سوپرمارکت می‌روید، گوشی و کیف پول‌تان را در جیب پشتی‌تان قرار ندهید؛ در این صورت باید بدون آن‌ها به خانه برگردید.

اگر برای برنامه‌ریزی سفرتان نیاز به اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری این شهر دارید، می‌توانید فهرست کامل جاهای دیدنی مسکو را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه