۲۰ جاذبه مهم اندونزی که باید ببینید

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
۲۰ جاذبه مهم اندونزی که باید ببینید

اندونزی، یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی برای گردشگران سراسر دنیا است. این محبوبیت، دلایل زیادی دارد ازجمله جاذبه‌های متنوعی که همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند.

اندونزی مجموعه‌ای از گروه‌های قومی و فرهنگ‌های متفاوت است که در کنار هم جمع شده‌اند. اندونزی جاذبه‌های چشم‌نواز و شگفت‌آوری دارد که بعضی از آن‌ها در کل دنیا بی‌نظیر است. از طبیعت زیبا و پوشش گیاهی و جانوری خاص و فوق‌العاده اندونزی گرفته تا سنت‌های باستانی و آثار به‌جا‌ی‌مانده از دوران استعمار، این کشور جاذبه‌های فراوانی دارد که در طول سفر، نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید.

اندونزی بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا است و از هزاران جزیره تشکیل شده است. از این رو تعجبی ندارد که بیشتر جاذبه‌های آن مرتبط با طبیعت بکر و متفاوت این منطقه است.

اندونزی یکی از پربازدیدترین مقصدهای گردشگری در آسیا است. دوستداران طبیعت، عاشقان حیات‌وحش و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ، بدون شک از سفر به اندونزی لذت می‌برند و برای همه، جاذبه‌ای وجود دارد.

اگر قصد دارید به اندونزی سفر کنید، با کمک کجارو بهترین و ارزان‌ترین ?????? ??????? را پیدا کنید. کجارو به شما کمک می‌کند که تورهای ارائه شده توسط بهترین و معتبرترین آژانس‌های گردشگری را جست‌وجو کنید و با توجه به شرایطی که در نظر دارید، بهترین تور را انتخاب کنید.

??? ??? ???????

در ادامه ۲۰ جاذبه مهم و مشهور اندونزی را معرفی می‌کنیم که این کشور را بدون دیدن این جاذبه‌ها نباید ترک کنید.

آتش فشان فعال برومو

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این آتش فشان فعال در شرق جاوه قرار دارد. صبح‌ها وقتی آفتاب از پس این کوه باشکوه طلوع می‌کند، منظره‌ای رویایی می‌سازد. گردشگران می‌توانند این آتش‌فشان را از دور ببینند یا اینکه از آن بالا بروند و دهانه جوشان آن را تماشا کنند.

ارتفاع این کوه آتش‌فشانی ۲۳۲۹ متر است. جزو کوه‌های مرتفع نیست؛ ولی شهرت زیادی در اندونزی دارد. با توجه به میزان فعالیت‌های آتش‌فشانی، مقامات مربوطه، امکان بازدید از این کوه آتش‌فشانی را گاهی محدود یا ممنوع می‌کنند. این کوه در سال ۲۰۰۴ فوران کرده است. این فوران منجر به کشته شدن دو نفر شد که بر اثر اصابت سنگ‌های متلاشی شده ناشی از فوران، جان خود را از دست دادند.

آخرین فوران این کوه آتش‌فشانی در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است.

جزیره کومودو

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این جزیره محل زندگی اژدهای کومودو است؛ یکی از قدیمی‌ترین موجودات روی زمین. این جزیره یکی از آن جاذبه‌هایی است که نباید از دست بدهید، به خصوص اگر از علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش هستید. اژدهای کومودو فقط در پنج جزیره از هزاران جزیره اندونزی وجود دارد. این جزیره نه تنها مورد علاقه کومودوها است بلکه مورد توجه گردشگران نیز قرار دارد. چون مناظر بسیار زیبایی دارد که شامل سواحل چشم‌نواز، پوشش گیاهی سرسبز و حیات وحش بی‌نظیر است.

کومودو، در بین جزیره‌های سومباوا در غرب و فلورس در شرق قرار دارد و یکی از ۱۷۵۰۸ جزیره‌ای است که اندونزی را تشکیل می‌دهد. مساحت این جزیره ۳۹۰ کیلومتر مربع است و بیش از ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ساکنین این جزیره از نوادگان محکومینی هستند که در گذشته به این مکان تبعید شده‌اند. جمعیت جزیره‌ی کومودو بیشتر مسلمان هستند؛ ولی اقلیت‌های مسیحی و هندو نیز در بین آن‌ها زندگی می‌کند.

جزیره Lengkuas

این جزیره یکی از جاذبه‌های نسبتا جدید است که توسط گردشگران کشف شده و مورد توجه قرار گرفته است. این جزیره با وجود این محبوبیت، هنوز هم تمیز و بکر است. سواحل بکر آن با شن‌های نرم و سفید و صخره‌های گرانیتی تزیین شده است. این جزیره میزبان یک فانوس دریایی بلند است که در دوران استعمار ساخته شده است. در این فانوس دریایی، گردشگران می‌توانند از تماشای مناظر زیبا و چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه از اقیانوس آبی اطراف جزیره لذت ببرند.

آتش‌فشان Ijen

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این آتش فشان فعال و البته آرام، در شرق جاوه قرار دارد. Ijen Crater یک دریاچه سولفور است که در نزدیکی قله این آتش‌فشان قرار دارد. ظاهر این دریاچه، خلوص مواد معدنی آن و دیواره‌های آتش‌فشانی اطراف آن، منظره‌ای سوررئال و خاص ایجاد کرده است به خصوص شب‌ها، که گازهای سولفوری از آن متصاعد می‌شود و این پدیده را آتش آبی می‌نامند.

دریاچه Labuan Cermin

این دریاچه در کالیمانتان شرقی قرار دارد و آب‌هایی به زلالی و شفافی شیشه دارد. به قدری آب‌های این دریاچه شفاف است که می‌توانید سایه قایق خود را که روی بستر دریاچه افتاده است، تماشا کنید. گردشگران می‌توانند با ماهیان استوایی شنا کنند یا با غواصی، از زیبایی‌های مرجان‌ها و دنیای رنگارنگ زیر آب لذت ببرند.

راجه آمپات

این مجموعه جزایر بهشتی که در سراسر دنیا مشهور است، میزبان هزاران گونه مختلف از مرجان، ماهی‌ها و حلزون‌ها است. برای اینکه از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید، لازم نیست زیر آب بروید. منظره جزایر کوچکی که در آب‌های آبی اقیانوس پراکنده شده‌اند، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین مناظری است که در سفر به اندونزی خواهید دید.

این مجمع الجزایر که در موقعیت شمال غربی جزیره گینه نو قرار دارد متشکل از بیش از ۱۵۰۰ جزیره کوچک است.

در نزدیکی جزیره راجه آمپات، غاری قرار دارد که نقاشی‌هایی توسط انسان‌های باستانی بر دیواره‌های آن کشیده شده‌ است. در سمت شمال جزیره وایگیو نیز میراثی از جنگ جهانی دوم وجود دارد.

بوروبودور

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این معبد بودایی بزرگ شگفت‌انگیز، قدمتی طولانی دارد و در قرن نهم میلادی ساخته شده است. مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی در این مجموعه وجود دارد. مطمئنا بازدید از این مجموعه ارزش وقت گذاشتن دارد و شهرت آن در سراسر دنیا، بیهوده نیست. این مجموعه یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

این معبد بزرگ‌ترین پرستشگاه و بنای تاریخی بودایی در کل دنیا است. با ۲۶۷۲ نقش برجسته و ۵۰۴ مجسمه بودا، تزیین شده و گنبد مرکزی آن با ۷۲ تندیس بودا احاطه شده است. معماری این بنا معماری خاص معابد بودایی جاوه است. بزرگ‌ترین عملیات بازسازی این مجموعه بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۲ انجام شده است. این پروژه توسط دولت اندونزی با همکاری یونسکو صورت گرفته است. این مجموعه هنوز هم برای عبادت و زیارت مورد استفاده قرار می‌گیرد و مراسم و آیین‌های مذهبی در آن انجام می‌شود. بوروبودور، پربازدیدترین جاذبه مستقل اندونزی است.

سنگ‌نگاره‌ها و نقوش برجسته‌ی سنگی در معبد بوروبودور یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه نقوش برجسته بودایی در کل دنیا است. از طریق این سنگ‌نگاره‌ها می‌توانید تمام زندگی و آموزه‌های بودا و مسیر زندگی وی را ببینید. اگر می خواهید به هنگام بازدید از معبد بوروبودور معانی سنگ‌نگاره‌ها را درک کنید، باید همراه با یک راهنما، از معبد دیدن کنید. راهنمایان تور معمولا در مورد این سنگ‌نگاره‌ها توضیحات کافی را به گردشگران ارائه می‌کنند.

اوبود

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این منطقه میزبان مهمان‌نوازترین و خلاق‌ترین مردم دنیا است. البته تعدادی از جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی نیز در این منطقه وجود دارد که باعث می‌شود افراد زیادی برای سفر به اینجا مشتاق و علاقه‌مند شوند. از مزارع برنج زیبا گرفته تا انواع موزه‌ها، معبدها و کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در این منطقه میزبان گردشگران است.

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

اوبود بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد. در سال ۲۰۰۲، گردشگری این منطقه با کمی افول همراه بود ولی با راه‌اندازی فستیوال‌های متعدد، مسئولان محلی تلاش کردند تا گردشگری این منطقه رونق سابق خود را پیدا کند و تا حدودی در این زمینه موفق بودند.

پارک ملی بوناکن

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این پارک ملی میزبان یکی از غنی‌ترین سایت‌های غواصی اندونزی است. این پارک ملی درست در مرکز مثلث مرجانی قرار دارد. هزاران گونه متنوع از موجودات دریایی با پس زمینه‌ای از مناظر ساحلی جذاب و جزایر کوچک در این پارک ملی منتظر گردشگران است.

فلورس

این جزیره کوچک جاذبه‌های فراوان و متعددی برای همه سلیقه‌ها دارد. از طبیعت چشم‌نواز و زیبا گرفته تا حیات وحش متنوع و فرهنگ متمایز و عجیب. روستای Wae Rebo با خانه‌های سنتی نمادینش و دریاچه کلیموتو جزو مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در این جزیره است.

دریاچه توبا

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

دریاچه توبا بزرگ‌ترین دریاچه اندونزی و بدون تردید یکی از زیباترین دریاچه‌های این کشور است. این دریاچه حتی یک جزیره هم دارد. توبا که یک دریاچه آتش‌فشانی بوده، با کوه‌های زیبا و طبیعت سرسبزی احاطه شده است که جذابیت مناظر آن را دوچندان می‌کند.

کوه رینجانی (Mount Rinjani)

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این کوه دومین کوه آتش‌فشانی مرتفع در اندونزی است. اگر از گردشگران مشتاق ماجراجویی و دوستدار طبیعت هستید، بازدید از این کوه و بالا رفتن از آن را نباید از دست بدهید. قله این کوه به‌عنوان یک مکان مقدس در بین اهالی منطقه مشهور است و حتی برخی از مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی نیز در این کوه انجام می‌شود.

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این کوه در جزیره لومبوک قرار دارد و ارتفاع آن ۳۷۲۶ متر است.

تانا توراجا

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

تانا توراجا محل زندگی قبیله بومی توراجا است. قبیله‌ای که غالبا به شیوه‌های سنتی خود زندگی می‌کنند. اینجا بهترین مکان برای مشاهده سبک زندگی و سنت‌های باستانی آن‌ها است؛ از جمله سنت مشهور و عجیب چرخاندن اجساد مردگان. چشم‌اندازهای زیبا از نواحی کوهستانی و خانه‌های سنتی و نمادین این قبیله از دیدنی‌های این منطقه از اندونزی است.

جزایر دراوان

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این مجموعه از ۶ جزیره دیدنی تشکیل شده است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. این مجموعه جزایر جایگزین بهتری برای جزایر گیلی است چون خلوت‌تر هستند و بکرتر و تمیزتر باقی مانده‌اند. برای تماشای غارهای دریایی، دریاچه‌ها، ریزورت‌های جذاب و دریاچه‌ای پر از عروس دریایی، حتما به این مجموعه جزایر سفر کنید و از دیدن این جاذبه‌ها لذت ببرید.

پارک ملی تانجونگ پوتینگ (Tanjung Puting)

این پارک ملی در کلیمانتان مرکزی قرار دارد و شامل زمین‌های خشک، جنگل‌ها، مرداب، مانگرو، جنگل‌های ساحلی و میزبان حیات وحش بی‌نظیر و جذاب از جمله اوارنگوتان‌های تحت حفاظت است. اگر می‌خواهید از دیدن مناظر استوایی در بکرترین حالت خود لذت ببرید یا اینکه از دوستداران حیات وحش هستید، بدون شک باید به این منطقه سفر کنید.

این پارک بیشتر از همه به خاطر اینکه یک منطقه حفاظت‌شده برای اورانگوتان‌ها است، به شهرت رسیده است. این پارک بیش از ۴۱۶ هزار هکتار وسعت دارد. البته غیر از اورانگوتان، انواع گونه‌های متنوع حیات وحش در این پارک وجود دارد که بازدید از آن برای دوستداران حیوانات، خالی از لطف نیست. امروزه این پارک به یک مقصد محبوب برای اکوتوریسم تبدیل شده است و تورهای فراوانی برای بازدید از آن و سر زدن به مراکز تحقیقاتی پارک، برگزار می‌شود. تا سال ۱۹۹۷، حدود ۱۰۵ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کردند.

پارک ملی واکاتوبی (Wakatobi National Park)

این پارک دریایی در سال ۲۰۰۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و جایی برای حفاظت از گونه‌های مختلف دریایی، صخره‌های مجانی و انواع پرندگان دریایی است. علاوه بر این، یکی از مقصدهای مشهور دنیا برای غواصی است.

این پارک شامل ۴ جزیره اصلی است که خرابه‌های تاریخی و باستانی، روستاهای قدیمی و انواع سنت‌های تاریخی دارد. نام این پارک ملی از روی نام این چهار جزیره انتخاب شده است. دو حرف ابتدایی اسم هر جزیره، نام این پارک ملی را تشکیل داده است.

این پارک، بزرگ‌ترین پارک دریایی در اندونزی است و در مجموع ۱٫۴ میلیون هکتار وسعت دارد که بخش زیادی از آن را صخره‌های مرجانی تشکیل می‌دهد. در سال ۲۰۰۱ حدود ۹۰ هزار نفر در این جزایر زندگی می‌کردند.

ساحل اورا (Ora Beach)

این ساحل دورافتاده در جزیره سرام قرار دارد و بیش از هر چیز آن را به خاطر آب‌های آرام و زلالش می‌شناسند. زیر این آب‌ها، دنیایی از مرجان‌ها و ماهی‌های متنوع زندگی می‌کنند. این ساحل بکر و دیدنی با کوه احاطه شده است که اکنون میزبان ریزورت‌های ساحلی است.

فلات Dieng Plateau

۲۰ جاذبه مهم اندونزی

این فلات در ارتفاعات مجموعه آتش‌فشانی Dieng در جاوه مرکزی قرار دارد. اینجا از زمان‌های قدیم به‌عنوان یک مکان مقدس شهرت داشته و به همین دلیل صدها معبد در اینجا ساخته شده است که هشت‌تای آن‌ها هنوز پابرجا است.

اولوواتو

این منطقه یکی از محبوب‌ترین همسایه‌های بالی است. اولوواتو میزبان تعدادی از جاذبه‌های دیدنی و جذابی است که باعث شده به‌عنوان یک بهشت استوایی شناخته شود. از معبدهای مقدس دریایی گرفته تا تپه‌های سرسبز، اینجا جاذبه‌های زیادی برای همه سلیقه‌ها دارد. معبد اولوواتو علاوه بر اینکه از نظر قرار گرفتن در یک موقعیت عالی و معماری بسیار جذاب و زیبا است، میزبان مراسم آیینی و رقص‌ها و اجراهای سنتی است که در زمان غروب خورشید برگزار می‌شود.

جزایر Togean

این جزایر در ایالت گورونتالو در شرق اندونزی قرار دارند. این منطقه معمولا کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد و زیاد شلوغ نیست. در این جزایر می‌توانید از دیدن زیباترین مناظر طبیعی در بکرترین حالت خود لذت برید. صخره‌های مرجانی، انواع‌ماهی‌ها و آبزیان عجیب و متفاوت از دلایلی است که باعث جلب توجه گردشگران به این منطقه شده است. روی زمین هم چشم‌اندازهای سرسبز، ریزورت‌های جذاب و بلنداسکله‌های دیدنی، مسافران را شگفت زده می‌کند.

شما می‌توانید علاوه‌بر مکان هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی اندونزی را در کجارو مشاهده کنید و درمورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان در اندونزی را در کجارو مشاهده کنید و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه