با زیباترین نقاط ایران برای کمپ زدن آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
با زیباترین نقاط ایران برای کمپ زدن آشنا شوید

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در طول سفر به‌جای صرف هزینه‌ برای اقامت، در طبیعت کمپ بزنند و از چشم‌اندازهای طبیعی و آرامش آن نهایت استفاده را ببرند.

گردشگران می‌توانند، برخی از زیباترین و متنوع‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا را در ایران مشاهده کنند. درصورتی‌که می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و در عینِ حال از حضور در فضای باز لذت ببرید، کمپ‌زدن می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، مناطق مشخصی برای کمپ‌زدن در ایران در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل می‌توانید فضای بازی را انتخاب کرده و چادر خود را به‌پا کنید؛ اما به یاد داشته باشید که سرویس بهداشتی، سیگنال تلفن و سایر امکانات در این مناطق وجود ندارد و غیر از شما و طبیعت مورد دیگری به‌چشم نمی‌خورد.

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران‌ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت داشته باشید، می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور ایرانگردی را انتخاب کنید.

دماوند

کمپ زدن در ایران

دماوند کوهی در شمال ایران است که با ارتفاع ۵,۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه به شمار می‌رود. اگر شما یک کوهنورد شجاع هستید یا دوست دارید که در منطقه‌ی اطراف دماوند پیاده‌روی کنید، پس چرا چادر نمی‌زنید تا از اقامت شبانه و ماجراجویی در طبیعت لذت ببرید؟

کردستان

کمپ زدن در ایران

کردستان در کنار کوه‌های باشکوه زاگرس قرار دارد و منطقه‌ای است که برخی از زیباترین مناظر طبیعی ایران را در خود جای داده است.

اگر می‌خواهید به کردستان سفر کنید، کجارو تور سنندج را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

لرستان

کمپ زدن در ایران

عکاس: Hamid Soufi

استان لرستان را به‌خاطر زیبایی طبیعتش می‌شناسند و در میان جاهای دیدنی لرستان می‌توان به دریاچه‌ گهر اشاره کرد. مردم محلی به‌صورت متداول اطراف دریاچه کمپ‌ می‌زنند و به همین دلیل می‌توانید به‌راحتی در طول شب در این محل اقامت داشته باشید. این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است، به‌سبب نداشتن راه ماشین‌رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده ‌است.

برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از طبیعت بی‌نظیرش می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد لرستان را در کجارو جست‌و‌جو کرده و تهیه کنید، چراکه جست‌و‌جوی آسان و تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.

کمپ‌زدن در کنار عشایر

کمپ زدن در ایران

چنانچه شجاعت لازم برای کمپ‌زدن تنها در طبیعت را ندارید، می‌توانید در قالب تور، تجربه‌ی کمپ‌زدن در کنار عشایر را در برنامه‌ی خود قرار دهید. عشایر ایران کوچ‌نشین هستند و با تغییر فصل همراه با احشام خود به منطقه‌ای دیگر می‌روند. بسیاری از آژانس‌های گردشگری انواع تورها از تورهای چندروزه تا هفتگی را برای گردشگران فراهم کرده‌اند و گردشگران می‌توانند در این ایام در کنار عشایر زندگی کنند و با روش زندگی آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

شمال

کمپ زدن در ایران

منظور از شمال،‌ مناطق شمالی ایران است و به استان‌های گیلان و به‌خصوص مازندران گفته می‌شود. جنگل و دریا و کوه‌های سرسبز و آرامش محض را می‌توانید با چادرزدن در این خطه از ایران تجربه کنید.

شما می‌توانید جاهای دیدنی مازندران را در کجارو مشاهده کنید و برای سفرتان به سایر نقاط این استان برنامه‌ریزی کنید.

گلستان

کمپ زدن در ایران

عکاس: EbrahimKhazaie

استان گلستان در شمال‌شرق ایران و جنوب دریای خزر قرار دارد. پارک ملی گلستان در این استان واقع شده است که با حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین پارک ملی ایران به‌حساب می‌آید و به همین دلیل از سوی یونسکو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است. جنگل گلستان یک از ارزشمندترین مناطق ایران چه از لحاظ کمیت و چه ازنظر تنوع حیات جانوری و گیاهی است و گونه‌های کمیاب بسیاری از پرندگان و حیوانات در آن زندگی می‌کنند و در نتیجه محلی عالی برای چادرزدن در طبیعت به شمار می‌رود. فراموش نکنید که اخیراً با سهل‌انگاری برخی از افرادی که در پارک ملی گلستان چادر زده‌ بودند، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای ایجاد شد و به همین دلیل مناطق خاصی برای کمپ‌زدن گردشگران در نظر گرفته‌ شده است.

عکس کاور: Sahar Esfandiari

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه