عجایب معماری شیراز در قاب تصویر

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
عجایب معماری شیراز در قاب تصویر

شهر شیراز جاذبه‌های متعددی دارد که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد، آقای محمدرضا دومیری گنجی با هنرمندی تمام گوشه‌ای از این زیبایی‌ها را به تصویر کشیده است که در این مقاله خواهید دید.

شیراز یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی ایران به شمار می‌رود و برخی از معروف‌ترین و زیباترین معماری‌ها را در خود جای داده است. مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی بدون شک یک از برجسته‌ترین آثار معماری این شهر محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از عکس‌های آقای محمدرضا دومیری گنجی از این مسجد زیبا و سایر معماری‌های شگفت‌انگیز شیراز را به شما نشان دهیم.

شما نیز می‌توانید جاهای دیدنی شیراز را در برنامه تورهای مسافرتی داخلی خود قرار دهید. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت داشته باشید، می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر در کجارو، قیمت انواع تورها به مقصد دلخواه‌تان را مقایسه کنید و از طریق آژانس‌های همکار کجارو، تور ارزان شیراز بخرید.

مسجد نصیرالملک

شیراز

کار ساخت مسجد نصیرالملک در تاریخ ۱۲۹۴ه‍.ق آغاز و در تاریخ ۱۳۰۵ه‍.ق به پایان رسید. به‌دلیل استفاده از کاشی‌کاری‌های صورتی و شیشه‌های رنگی به‌عنوان مسجد صورتی نیز شناخته می‌شود.

مسجد وکیل

شیراز

مسجد وکیل شیراز در فاصله‌ی سال‌های ۱۱۳۰ تا ۱۱۵۲ شمسی به دستور کریم‌خان زند ساخته شد. شبستان جنوبی با ستون‌های سنگی یک‌پارچه و مارپیچ از شاخصه‌های معماری ایرانی و از مناطق دیدنی این مسجد است که ۴۸ ستون سنگی یک‌پارچه دارد.

حمام وکیل

شیراز

حمام تاریخی وکیل در دوره‌ی زندیه به‌ دستور کریم‌خان زند و به‌عنوان بخشی از منطقه‌ی سلطنتی در کنار ارگ کریمخان،‌ بازار وکیل و مسجد وکیل ساخته شد.

کارگاه مرمت فرش

شیراز

این کارگاه مرمت فرش،‌ کارگاهی سنتی واقع در بازار وکیل و نزدیک به مسجد وکیل است.

باغ ارم

شیراز

باغ ارم از بناهای تاریخی شیراز به‌حساب می‌آید که به‌معنای باغ بهشت است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی می‌شود.

کافه خانه شعر

شیراز

شهر شیراز را به‌عنوان پایتخت هنر و شعر ایران می‌شناسند و کافه‌ی خانه‌ی شعر نیز دیوارهای خود را مزین به یک سری اشعار کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه