۹ تجربه غیرتوریستی در بالی: از بازارهای محلی تا شرکت در مراسم سنتی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
۹ تجربه غیرتوریستی در بالی: از بازارهای محلی تا شرکت در مراسم سنتی

بالی، یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب در آسیا است. در بالی می‌توانید علاوه بر هزاران جاذبه توریستی، چندین تجربه غیرتوریستی هم داشته باشید.

بالی را با نام جزیره خدایان می‌شناسند. بالی یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در کل دنیا است. با وجود اینکه بسیار توریستی و محبوب است، هنوز هم جاهایی دارد که کمتر گردشگری به آن سر می‌زند.

از بازارهای شلوغ و پرسروصدا گرفته تا جشنواره بادبادک و طبیعت‌گردی در مناطق دورافتاده، در بالی هزاران فرصت دیگر برای لذت بردن از طبیعت و فرهنگ بومی منطقه وجود دارد که گردشگران کمی به آن توجه می‌کنند.

از بازارهای محلی صبح زود دیدن کنید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

بازارهای بالی مکان‌هایی ایده‌آل برای خرید سوغاتی ارزان است. مثلا شال و روسری، پیراهن و زیورآلات را می‌توانید از این بازارها بخرید. بیشتر اهالی منطقه، صبح زود به این بازارها سر می‌زنند. کشاورزان محصولات تازه خود را در این بازارها عرضه می‌کنند و حدود ساعت ۳ تا ۴ صبح غرفه‌های خود را برپا می‌کنند. برای اینکه بهترین محصولات بازار را بخرید باید حوالی ساعت ۵ به بازارها سر بزنید. ریتم زندگی محلی، عطرها و رنگ‌های بازار، بدون تردید توجهتان را جلب می‌کند.

تور بالی فرصتی عالی برایتان فراهم می‌کند تا با فرهنگ اهالی منطقه و جاذبه‌های طبیعی متعدد آن آشنا شوید. اگر برای سفر به بالی برنامه‌ریزی می‌کنید، با استفاده از امکان جستجوی آسان و مقایسه قیمت انواع تورهای خارجی و داخلی در کجارو می‌توانید در کمترین زمان، بهترین تور را برای سفرتان پیدا و ازطریق آژانس‌های همکار کجارو خریداری کنید.

تورهای ارزان بالی

در رویداد تمیز کردن سواحل شرکت کنید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

به محض اینکه وارد جزیره شوید، متوجه می‌شوید که باوجود زیرساخت‌های توسعه یافته، مدیریت صحیحی برای زباله‌ها در بالی وجود ندارد. در طول سفر مصرف پلاستیک را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید. کیسه‌های پلاستیکی درخواست نکنید و بطری آب همیشه همراه داشته باشید.

چند سازمان در بالی تلاش می‌کنند که اهالی جزیره و گردشگران را در مورد زباله‌ها و خطرات پلاستیک برای طبیعت آگاه کنند. رویدادهای سالانه، هفتگی یا ماهانه توسط این سازمان‌ها برای جمع‌آوری زباله‌ها اجرا می‌شود. می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید و سهمی در تمیز کردن طبیعت داشته باشید.

در جشنواره بادبادک‌ها شرکت کنید

از ماه مه تا اوت در بالی باد می‌وزد و فرصت مناسبی برای پرواز بادبادک‌ها است. در این فصل، آسمان آبی بالی با رنگ‌های جذاب و متنوع بادبادک‌ها رنگ‌آمیزی می‌شود. فستیوال بادبادک بالی در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و یک رویداد سالانه است که در آن بادبادک‌های سنتی بالی به پرواز در می‌آیند. در این رویداد باشگاه‌های بادبادک از روستاها و شهرهای منطقه شرکت می‌کنند و بادبادک‌های بزرگ و زیبای خود را به نمایش می‌گذارند. طراحی بادبادک‌ها ترکیبی از طرح‌های سنتی و مدرن است.

به رستوران‌های محلی (warung) سر بزنید و با دست غذا بخورید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

وارونگ نوعی رستوران کوچک محلی است که معمولا خانوادگی اداره می‌شود. برای اینکه بهترین غذاهای محلی و سبک زندگی بومی را تجربه کنید به یکی از این رستوران‌ها سر بزنید.

تعداد غذای منوی این رستوران‌ها معمولا بسیار محدود است؛ ولی همان غذاهای محلی، بسیار لذیذ هستند و ارزش امتحان کردن دارند. بعضی از این غذاهای محلی را فقط با دست می‌خورند البته برای خوردن آب غذا، می‌توانید از قاشق استفاده کنید.

به قله Catur صعود کنید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

کوه Catur مشرف به دریاچه براتان، دومین دریاچه بزرگ بالی است. این قله یکی از قله‌های آتش‌فشانی بالی به‌شمار می‌رود و از نظر ارتفاع در مقام چهارم قرار دارد. ارتفاع این قله به ۲۰۹۶ متر می‌رسد. صعود به این قله از غارهای Gua Jepang شروع می‌شود که توسط زندانیان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. حدودا سه ساعت طول می‌کشد و مسیر آن نسبتا ساده است. در فصل بارانی یعنی از اکتبر تا مارس بهتر است که از صعود به این قلعه اجتناب کنید؛ چون وجود زالوها می‌تواند برایتان مشکل ساز شود.

لباس خود را با باتیک طراحی کنید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

باتیک یک هنر سنتی اندونزیایی است. این هنر شامل رنگ آمیزی و تزیین پارچه‌ها با رنگ‌های مومی و مایعات است و با روشی خاص انجام می‌شود. در اطراف اوبود، کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که طراحی و رنگ آمیزی با این روش را می‌آموزند و شما می‌توانید یک تی شرت را به این شیوه طراحی کنید. این کار تجربه‌ای خاص از آشنایی با فرهنگ محلی است و لباس طراحی شده توسط خودتان، سوغاتی جذابی است که می‌توانید از بالی به خانه ببرید.

به همراه خانواده میزبان خود در مراسم محلی شرکت کنید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

رزرو کردن یک اتاق در یک اقامتگاهی که خانوادگی اداره می‌شود، فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با سبک زندگی و فرهنگ اهالی منطقه است. خانواده میزبان به گرمی از شما استقبال می‌کنند و اگر خودتان را به فرهنگ بومی علاقه‌مند نشان دهید، شما را به جشن‌ها و مراسم محلی دعوت می‌کنند. برای اینکه بالی را به اصیل‌ترین و سنتی‌ترین شکل ممکن تجربه کنید، با یکی از اهالی دوست شوید.

به سگ‌ها و گربه‌های محلی، کمک کنید

در بالی سگ‌ها و گربه‌های خیابانی زیادی وجود دارند. در بازارها و گوشه و کنار خیابان‌ها گربه و سگ‌های رها شده را خواهید دید. چندین سازمان در بالی مسئولیت رسیدگی به این گربه‌ها و سگ‌ها را بر عهده گرفته‌اند. اگر از علاقه‌مندان به حیوانات هستید یا فقط دوست دارید که تجربه‌ای متفاوت در سفر به بالی داشته باشید، می‌توانید از یکی از این سازمان‌ها دیدن کنید و یک ساعت از روز را با این حیوانات دوست‌داشتنی سر کنید و از آن‌ها مراقبت کنید.

سعی کنید توریست نباشید

۹ تجربه غیرتوریستی در بالی

برای اینکه تجربه‌های غیرتوریستی داشته باشید، باید چشم‌انداز فکری خود را وسیع‌تر کنید و همان‌کاری را انجام دهید که اهالی انجام می‌دهند. موقع سفر لازم نیست از همه‌چیز سر در بیاورید و نباید چیزی را قضاوت کنید. شما یک مهمان در یک فرهنگ متفاوت هستید که سنت‌هایی دیرینه دارد. به عقاید و آداب و رسوم آن‌ها احترام بگذارید. اگر بتوانید مقداری از زبان اهالی را یاد بگیرید، تجربه‌ای بهتر و بومی‌تر در طول سفر خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه