ردپای منحنی دوم در عرصه‌های گوناگون

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
ردپای منحنی دوم در عرصه‌های گوناگون

پروفسور چارلز هندی در کتاب «منحنی دوم» به کارکرد زندگی می‌پردازد تا بر آینده نگاهی بیفکند و ببیند چه چالش‌ها و فرصت‌هایی فراراه ما وجود دارد. خواندن این کتاب تجربه‌ای است که به هر فردی که می‌خواهد از قطار تغییرات آینده جا نماند، توصیه می‌شود.

منحنی دوم، اندیشه‌ای است که پروفسور چارلز هندی در برخورد با آینده و لزوم همراه شدن با اقتضائات آن معرفی کرده است و در کتابی با همین نام که توسط نشر کتاب معنا ترجمه و منتشر شده است، به تشریح و تبیین آن در عرصه‌های مختلف می‌پردازد.

این کتاب که در کمتر از سه ماه به چاپ چهارم خود رسیده است، مخاطبانی از عرصه‌هایی متنوع را با خود همراه کرده است. منحنی دوم همچنین عنوان اولین رویداد از مجموعه رویدادهایی با نام ردپاست که روز گذشته به همت شرکت روما در سینما آستارای تهران برگزار شد. این رویداد با دعوت از گروهی از اساتید و مدیران فعال در حوزه سلامت و با تمرکز بر صنعت داروسازی، بازتابی از اندیشه منحنی دوم را در این عرصه به نمایش گذاشت.

منحنی-دوم-۱

در گفت‌وگو با دکتر شاهین جعفری، بنیان‌گذار و رئیس کمیته اجرایی رویداد ردپا هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد سوال برای مخاطبان آن و اثرگذاری در باورهای جامعه معرفی شد. چراکه لازمه تداوم در تغییر رفتار، باور به چرایی و اهمیت ایجاد تغییر است. کاری که به گفته او کتاب منحنی دوم با او و با سخنرانانی که در این رویداد به تبیین تعبیر خود از مفهوم منحنی دوم پرداخته بودندکرده است.

امیرشاهرخی، مدیر مسئول نشر کتاب معنا و میزبان چارلز هندی در تجربه اولین سفرش به ایران، در این رویداد، به مقدمه‌ای از مفهوم منحنی دوم و بیان تجربه‌ای که به دعوت و حضور پروفسور هندی و نهایتا ترجمه کتاب او در ایران منجر شد پرداخت.

دکتر فرزین فردیس مدرس دانشگاه و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مصداق‌هایی از توفیق‌های حاصل اجرای منحنی دوم و همچنین تهدیدهایی ناشی از غفلت در ایجاد تغییر و عدم حرکت به‌موقع به سوی آن در مسیر حرفه‌ای خود یاد کرد.

منحنی-دوم

یاسمن ستاکی فعال اجتماعی در حوزه مشکلات بیماران تالاسمی و نماینده این گروه، یکی دیگر از سخنران رویداد ردپا، جامعه بهداشت و سلامت  ایران را به حرکت به‌سمت منحنی دومی در ارتباط با این گروه از مخاطبان جامعه پزشکی ایران دعوت کرد که به زعم او هم‌اکنون متحمل عوارضی ناشی از عدم توجه به رویکردهای جدید در روندهای درمان و امور رفاهی هستند.

دکتر بیژن عبد الکریمی، فیلسوف منتقد، با نگاهی انتقادی، نگاه خوش‌بینانه‌ای را در رویکرد چارلز هندی مورد توجه قرار داد. عبدالکریمی بشر را در آستانه تنهایی و انزوایی خواند که در پس هجمه‌ی تغییرات امروز، به‌زودی گریبانگیر او خواهد شد.

دکتر نریمان صدری، دکتر اکبر عبداللهی، دکتر اسکندری هر یک با نگاهی فیلسوفانه و نقل مثال‌هایی از تجربیات و تعبیری که از منحنی دوم در زندگی شخصی خود داشتند، سایر سخنرانان این رویداد بودند. 

رویداد ردپا در ادامه مسیری که امروز آغاز کرده است، تلاش دارد با همراه ساختن نخبگان جامعه، اندیشه‌های تاثیرگذار را در جامعه متخصص و پیرو آن به بدنه اجتماع، ترویج دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه