جشن ۵۰ سالگی ایرباس با پرواز نمایشی هواپیماهای آن

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
جشن ۵۰ سالگی ایرباس با پرواز نمایشی هواپیماهای آن

ایرباس، سازنده‌ی بزرگ‌ترین هواپیمای جت مسافربری جهان است که به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس خود، اقدام به اجرای پروازهای نمایشی با هواپیماهای ایرباس کرده است.

آرایش پروازی معمولاً توسط تعداد کمی از جت‌های نظامی یا در مراسم‌های خاصی نظیر اقدام هفته‌ی اخیر خطوط هوایی آفریقای جنوبی، به کمک هواپیماهای پهن‌پیکر انجام می‌شود. این‌بار ایرباس به مناسبت ۵۰ سالگی تأسیس این هواپیمایی، هواپیماهای مسافری، نظامی و جت‌های باری را در قالب پرواز نمایشی خاصی به پرواز درآورده است.

در اینجا ویدئوی کوتاهی از این پرواز نمایشی را می‌بینید که باتوجه به تراکم ابرهای زیر هواپیماها،‌ به‌سختی می‌توان مقیاس این عملیات را برآورد کرد، اما خلبان‌های ایرباس به‌شکل خارق‌العاده‌ای چندین هواپیما از خانواده‌ی هواپیماهای مسافری تجاری تولید این شرکت را در کنار تیم نمایشی آکروجت (مانور پروازی) Patrouille de France از فرانسه هدایت می‌کنند که شامل هواپیمای A320 neo، A330 neo، A350، A380، A220 و حتی نسل جدید هواپیمای ترابری به‌نام «ایرباس بلوگا ایکس‌ال» که از A330 اقتباس شده است، می‌شود.

درک و تماشای پرواز نمایشی این حجم عظیم از هواپیماهای غول‌پیکر دشوار به‌نظر می‌رسد و شاید فکر کنید که فتوشاپ است، اما اینطور نیست. ایرباس برای جشن تاریخی ۵۰ سالگی خود، تصاویر و ویدئوهایی منتشر کرده است و قصد دارد این کار را تا هفته‌ی آینده ادامه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت ایرباس مراجعه کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه