ارزان‌ترین رستوران های تهران؛ از رستوران خوشبین تا هایدا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
ارزان‌ترین رستوران های تهران؛ از رستوران خوشبین تا هایدا

رستوران‌های متعددی در سطح شهر تهران فعالیت دارند که برخی از آن‌ها نظیر رستوران گلپایگانی، مسلم و خوشبین، غذاهای باکیفیت و خوشمزه و در عینِ حال ارزانی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

یکی از ویژگی‌هایی که ایران را به آن می‌شناسند، طیف وسیعی از غذاهای رنگارنگ و خوشمزه‌ی آن است که در حجم زیاد سرو می‌شود؛ تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و از غذاهای بین‌المللی تا محلی ایرانی در منوی رستوران‌های پایتخت به‌چشم می‌خورد که می‌تواند باب‌طبع هر سلیقه و درآمدی باشد، به همین دلیل قصد داریم تعدادی از بهترین رستوران های تهران را به شما معرفی کنیم تا غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی آن‌ها را نیز امتحان کنید.

رستوران گلپایگانی

ارزان ترین رستوران های تهران

رستوران گلپایگانی در زمره‌ی معروف‌ترین و بهترین کبابی‌ های تهران قرار دارد که در انتخاب گوشت دقت ویژه‌ای دارد و برای سرو خوشمزه‌ترین کباب شهر تهران، از باکیفیت‌ترین گوشت استفاده می‌کند. این رستوران ویژگی خاصی ندارد و فقط غذاهای خوبی سرو می‌کند که بهترین آن‌ها را می‌توان کباب کوبیده دانست.

اگر به این رستوران رفتید، حتما کباب کوبیده را سفارش دهید که دو سیخ استاندارد کباب بین نان تازه و همراه با ریحان و سبزی و گوجه برایتان سرو می‌کنند. درصورت تمایل می‌توانید برنج نیز سفارش دهید، اما اکثر مشتری‌ها به‌خاطر نون داغ، کباب داغ به این رستوران می‌آیند.

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۴۱۳۳۰۶
  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و ۱۲ فروردین، پلاک ۱۹۸

رستوران خوشبین

ارزان ترین رستوران های تهران

رستوران خوشبین را بیشتر به اسم حسن رشتی می‌شناسند و مردم محلی اغلب برای صرف ناهار سنتی گیلانی خود را به این رستوران می‌رسانند. علاوه بر انواع کباب‌ها، در منوی آن میرزاقاسمی (مخلوطی از بادمجان کبابی، سیر، گوجه و تخم‌مرغ)، باقلا قاتوق، ماهی دودی و زیتون پرورده (زیتونی که با رب انار، سیر و گردوی خردشده مخلوط شده است) نیز دیده می‌شود که جزو خوراکی‌های اصیل خطه‌ی شمال کشور به‌حساب می‌آیند. به خاطر داشته باشید که این رستوران تنها در وعده‌ی ناهار از شما پذیرایی می‌کند.

  • تلفن: ۰۲۱۳۳۹۰۲۱۹۴
  • آدرس: تهران، خیابان سعدی شمالی، پایین‌تر از چهارراه سیدعلی، پلاک ۵۱۰

هایدا

ارزان ترین رستوران های تهران

هایدا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود در تهران است که تمام غذاهای منوی خود را فقط از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک تهیه می‌کند. علاوه بر پیتزا، انواع ساندویچ‌های گرم و سرد در این رستوران‌های زنجیره‌ای سرو می‌شود،‌ اما شاید معروف‌ترین غذای آن را بتوان هات داگ نامید که طرفداران زیادی دارد. هایدا، از بهترین ساندویچی های تهران، ۲۱ شعبه در پایتخت دارد و حجم زیادی از غذا را با قیمت مناسب به مشتری ارائه می‌کند.

  • تلفن شعبه تهرانپارس: ۰۲۱۷۷۷۰۷۵۱۸
  • آدرس شعبه تهرانپارس: تهرانپارس، بالاتر از فلکه اول، نبش کوچه ۱۵۰ غربی
  • تلفن شعبه تجریش: ۰۲۱۲۲۷۰۰۳۹۶
  • آدرس شعبه تجریش: میدان قدس، بعد از بیمارستان شهدا، پلاک ۲۱

ساندویچ طلایی

ارزان ترین رستوران های تهران

ساندویچ طلایی، رستورانی ارمنی است که علاوه بر ورقه‌های کالباس و پنیر، ساندویچ‌های گرم خوشمزه‌ای نیز دارد. یادتان باشد، این رستوران هیچ شعبه‌ی دیگری ندارد. ساندویچ زبان یا سوسیس این رستوران طرفداران زیادی دارد و اگر دوست داشتید، می‌توانید در فضای کوچک آن که برای سه یا چهار نفر جا دارد، ساندویچ خود را میل کنید؛ به‌محض فروش آخرین ساندویچ، درهای ساندویچی بسته می‌شود. اگر نگاهی به اطراف کنید، مطمئناً روی دیوار این ساندویچی شاهد عکسی از امام خمینی (ره) و کشیش ارتودوکس ارمنی نیز خواهید بود.

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۹۰۹۹۹۳
  • آدرس: تهران، میرزای شیرازی، روبه‌روی پمپ بنزین، نبش کوچه ١٨، پلاک ۱۴۴

خانلری

ارزان ترین رستوران های تهران

خانلری را بیشتر به‌خاطر ساندویچ‌‌های بندری‌اش می‌شناسند که شامل تکه‌های سوسیس سرخ‌شده با سس گوجه است و همین طور ساندویچ فلافل و سمبوسه که از غذاهای خیابانی معروف شهرهای جنوبی به‌حساب می‌آید. نوشابه‌های اینجا نیز حس نوستالژی دارند و در بطری‌های شیشه‌ای قدیمی سرو می‌شوند. همین ویژگی‌های باعث شده است که همیشه شلوغ باشد و حس نوستالژی را در مشتریان زنده کند.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۷۳۵۲۸۲
  • آدرس: تهران، تجریش، میدان قدس، خیابان شهرداری، پلاک ۴۷

فلافل مروی

ارزان ترین رستوران های تهران

عکاس: سام نبی

بازار مروی، کوچه‌ای باریک در قدیمی‌ترین خیابان تهران، ناصر خسرو، است. پس از قدم‌زدن در ایوان‌های طاق‌دار آجری کوچه‌ی مروی، می‌توانید در فلافل مروی دلی از عزا درآورید. اینجا یکی از بهترین فلافلی‌های تهران است که دستور پختش متفاوت و به‌مراتب خوشمزه‌تر از مغازه‌های فلافلی دیگر است. یک ساندویچ فلافل بخرید و ضمن تماشای زندگی جاری در بازار، از طعم لذیذ غذایتان لذت ببرید.

  • آدرس: بازار بزرگ تهران، خیابان ناصرخسرو، ابتدای کوچه مروی

مسلم

ارزان ترین رستوران های تهران

صفی که در بازار کشیده شده و به رستوران مسلم منتهی می‌شود، نشانه‌ی خوبی مبنی بر کیفیت غذاهای آن است. خوشبختانه مشتری را سریع راه‌می‌اندازند و در زمانی کوتاه جایی پیدا می‌کنید. از کباب و خورشت‌های خوش عطروبو تا ته‌چین معروف این رستوران می‌تواند گزینه‌های خوبی برای ناهار شما باشد که در حجمی زیاد سرو می‌شود و می‌توان حتی آن را دونفره میل کرد. علاوه بر این، رستوران مسلم به‌حدی شلوغ است که باید روی اولین صندلی خالی‌ بنشینید. فضای شلوغ و پرازدحام این رستوران شاید باب میل هر مشتری نباشد، اما مطمئناً امتحان‌کردن آن ارزشش را دارد.

  • تلفن: ۰۲۱۵۵۶۰۲۲۷۵
  • آدرس: تهران، بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک ۴

شرف الاسلامی

ارزان ترین رستوران های تهران

رستوران شرف‌الاسلامی، یکی دیگر از رستوران‌های واقع در بازار است که نسبت به رستوران مسلم، شلوغ نیست و دکوراسیون ساده‌ای دارد. این رستوران حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد و انواع کباب و خورشت و بهترین ته‌چین شهر را سرو می‌کند. حجم غذاها به‌حدی زیاد است که می‌توانید آن را با همراهتان شریک شوید و تجربه‌ای به‌یادماندنی از طعم‌ خوشمزه‌ی غذاها داشته باشید.

  • تلفن: ۰۲۱۵۵۶۲۰۹۵۷
  • آدرس: تهران، بازار، به‌سمت مسجد شاه، داخل حياط مسجد شاه، سمت راست، رستوران شرف الاسلامی

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه