راهنمای سفر: لوازم جانبی ضروری سفر

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
راهنمای سفر: لوازم جانبی ضروری سفر

برای اینکه از سفرتان نهایت لذت را ببرید، باید علاوه بر اینکه مدارک و لوازم ضروری سفر را لیست می‌کنید، چک لیستی هم برای لوازم جانبی ضروری سفر داشته باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مسافرت و سفر کردن را می‌توان تنها فرصتی برای خلاصی از فضای شلوغ و اعصاب خورد کن شهر دانست. هرچند برای مدتی کوتاه، دور شدن از فضای شهری می‌تواند باعث آرامش خیالتان شود. برای داشتن یک مسافرت خاطره‌انگیز بهتر است چک لیست مسافرتی داشته باشید. شما باید علاوه بر اینکه مدارک و لوازم ضروری سفرتان، لوازم جانبی ضروری را نیز لیست کنید چراکه بدون آن‌ها نمی‌توانید از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

شاید بپرسید مگر می‌شود لوازم جانبی ضروری باشند؟ در جواب باید بگویم بله، ما لیستی برای شما از لوازم جانبی ضروری سفر گردآوری کردیم تا باهم به بررسی این لیست بپردازیم.

  1. ابتدا باید مشخص کنید که مقصد سفر شما کجا است و شرایط آب و هوایی آن منطقه به چه گونه‌ای است.
  2. طریقه سفر کردن خود را باید مشخص کنید که آیا زمینی سفر می‌کنید یا هوایی، شاید هم سفر دریایی را ترجیح می‌دهید.
  3. مدت زمانی که برای رسیدن به مقصد در راه هستید
  4. مدت زمان کل مسافرت خود را باید بررسی کنید

پس از مشخص کردن مقصد و طریقه سفر کردن نوبت به چک کردن لیست لوازم ضروری سفر می‌رسد. شما به همه چیز فکر کنید و همه چیز را در نظر بگیرید، پس تمام مدارک شناسایی را به‌همراه داشته باشید. اگر برایتان مقدور باشد سعی کنید یک کپی از مدارک بگیرید و همراه خود داشته باشید. همچنین وسایل کمک‌های اولیه را نیز فراموش نکنید، چراکه حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند.

لوازم بهداشتی و همچنین پوشاک به‌اندازه کافی (حداقل دو دست از هر لباس) به‌همراه داشته باشید.

پس از اینکه لوازم ضروری سفر را برداشتید و شیرهای آب و گاز خانه را بستید و از همه چیز مطمئن شدید حالا نوبت به لوازم جانبی ضروری سفر است.

پاوربانک: همیشه شارژ باشید

 با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تجهیزات و لوازم دیجیتال به عضوی اجتناب ناپذیر زندگی‌هایمان بدل شده است. به‌طوری که امروزه همه ما حداقل یک دستگاه هوشمند مثل: گوشی هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ به‌همراه خود داریم. امروزه کمتر کسی را می‌توان دید که از تکنولوژی بهره ای نبرد چراکه امروزه گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها به ابزارکارمان تبدیل شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا همیشه دغدغه در دسترس بودن و آنلاین بودن آن‌ها را داشته باشیم و مدام به این فکر کنیم که دستگاه هوشمند ما دچار کمبود شارژ نشود.

یکی از لوازم جانبی‌هایی که همه ما در زندگی روزمره به آن نیاز خواهیم داشت پاوربانک‌ها هستند. پاوربانک‌ها یا شارژرهای همراه به‌نوعی باتری‌های قابل شارژی هستند که می‌توانیم بدون محدودیت در هرکجا از آن‌ها برای شارژ کردن دستگاه هوشمند خود، از قبیل گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، کنسول بازی قابل حمل، ساعت هوشمند، مسیریاب (جی پی اس) و... استفاده کنیم و مانع از خاموش شدن دستگاه یا گجت هوشمند خود شویم. یکی از چالش‌های پیش روی شما انتخاب و خرید پاوربانک اورجینال و با کیفیت مناسب سفر است. ما در فروشگاه شهر فافا همراهتان هستیم تا با قرار دادن اطلاعات مناسب و مشاوره رایگان شما را در خرید پاوربانک مسافرتی مناسب، یاری کنیم.

خرید پاوربانک: انتخاب پاوربانک مناسب با نیاز شما

برای خرید پاوربانک باید به چند نکته توجه داشته باشید. ابتدا بهتر است انواع پاوربانک را بشناسید

پاوربانک‌ها به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند، شما باید بسته به نیاز خود تصمیم گرفته و اقدام به خرید پاوربانک کنید.

  • پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت

این دسته از پاوربانک‌ها مخصوص شارژ کردن گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند و ولتاژهای ورودی و خروجی خاصی را پشتیبانی می‌کنند، این نوع پاوربانک مناسب شارژ کردن لپ‌تاپ نیست؛ زیرا توان این کار را ندارد.

  • پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ

این دسته از پاوربانک‌ها ولتاژ خروجی متناسب با باتری لپ‌تاپ‌ها دارند و می‌توانند به‌راحتی انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ‌ها را تامین کنند.

  • پاوربانک سولار (پاوربانک خورشیدی)

پاوربانک های خورشیدی، پاوربانک‌هایی برای دوستداران طبیعت و محیط زیست هستند که انرژی خود را از نور مستقیم خورشید دریافت می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند دیوایس هوشمند شما را شارژ کنند.

  • پاوربانک هوشمند

  این پاوربانک قابلیت این را دارد که ولتاژ ورودی و خروجی خود را بر اساس دستگاه هوشمند شما تنظیم کند.

برای خرید پاوربانک خوب یکی از فاکتورهای شما باید برند پاوربانک باشد، چراکه معمولا پاوربانک‌هایی که از برندهای معروف هستند از جنس باتری مرغوب‌تری برخوردارند و کیفیت مناسبی دارند به همین دلیل می‌تواند خیالتان را از سلامت باتری گجت هوشمندتان راحت کند. پاوربانک‌های با کیفیت هیچ‌وقت دچار نوسان‌های برقی و تخلیه شارژ ناگهانی نمی‌شوند. پس از در نظر گرفتن برند مناسب، باید به ظرفیت پاوربانک توجه کنید و متناسب با دستگاه هوشمند خود و دسترسی شما به برق شهری یک پاوربانک مناسب خریداری کنید. طبیعتا اگر شما خیلی کم به برق شهری دسترسی دارید، باید یک پاوربانک با ظرفیت بالا خریداری کنید. پس از ظرفیت و برند پاوربانک باید به وزن پاوربانک دقت کنید، وزن پاوربانک شما نباید خیلی زیاد باشد و باید برای شرایط سفر شما حمل راحتی داشته باشد. نکته دیگر نوع سلول‌های پاوربانک است که معمولا از دو نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند. استفاده از باتری‌های لیتیوم پلیمری به‌دلیل گران‌قیمت بودن‌شان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما معمولا برندهای معتبر از باتری‌های لیتیوم پلیمری استفاده می‌کنند که ممکن است کمی قیمت تمام شده پاوربانک را بالا ببرد؛ اما سلامت و ایمنی باتری شما را تضمین می‌کند.

شارژر فندکی: راهکار استفاده از شارژر فندکی

 اگر شما قصد دارید با خودروی شخصی به مسافرت بروید، حتما به یک شارژر فندکی نیاز پیدا می‌کنید. مخصوصا اگر مسافت زیادی را باید رانندگی کنید. چراکه هرچقدر پاوربانک شما ظرفیت بالایی داشته باشد، بازهم در استفاده طولانی مدت از دستگاه‌های هوشمند شما کم می‌آورد؛ زیرا زمانی که به مسافرت دسته‌جمعی می‌روید، پاوربانک شما، فقط پاوربانک شما نیست! اینجا است که داشتن شارژر فندکی بار سنگین شارژدهی به دستگاه‌های دیجیتال شما و دوستانتان را از روی دوش پاوربانک کم می‌کند.

برای انتخاب و خرید شارژر فندکی مناسب باید دقت زیادی به خرج دهید، زیرا شارژدهی باتری اگر به‌صورت درست انجام نشود و نوسان برق یا… داشته باشد، به باتری و گجت هوشمند شما آسیب جدی وارد می‌شود. برای خرید شارژر فندکی با کیفیت مطمئن شوید که شارژر فندکی از کیت‌های کنترل نوسان برق استفاده می‌کند. تا مانع از ورود ولتاژهای غیر استاندارد به دستگاه شما شود.

هولدر نگهدارنده گوشی هوشمند در خودرو

اگر شما به مسافرت با خودروی شخصی علاقه دارید و ساعت‌ها پشت فرمان می‌نشینید،حتما به یک هولدر نگهدارنده گوشی نیاز خواهید داشت.خیلی اوقات لازم شده از روی گوشی هوشمند خود نقشه مسیر را به کمک جی پی اس یا ابزارهای دیگر چک کنید. برای اینکه سلامت خود و دیگران را حفظ کنید بهتر است گوشی را در نگهدارنده گوشی و جلوی چشمتان قرار دهید تا دسترسی به آن آسان شود نگهدارنده با کیفیت باید از چسبندگی خوبی داشته باشد، تا بتواند به‌خوبی گوشی هوشمند شما را بگیرد و مانع از افتادن و آسیب دیدن گوشی شما شود. گیره‌های نگهدارنده نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا به بدنه گوشی هوشمند شما صدمه ای وارد نشود.

کابل شارژ

یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی مسافرت، کابل شارژ است. شما برای برای اتصال دستگاه هوشمندتان به پاوربانک یا برای اتصال موبایل به لپ‌تاپ نیاز به کابل شارژ دارید تا بتوانید عکس‌ها و ویدیوهایی که از سفر خود گرفته‌اید را به یک جای مطمئن منتقل کنید. فاکتورهای زیادی را برای خرید کابل شارژ باید مد نظر داشته باشید، یکی از این فاکتورهای کابل با کیفیت، سرعت انتقال کابل است. کابل شارژ اورجینال گوشی هوشمند معمولا بهترین کابل برای انتقال داده یا اتصال به پاوربانک است. هر‌چند اگر از پاوربانک بی‌سیم استفاده کنید، نیازی به کابل شارژ ندارید اما کابل شارژ یکی از ضروری‌ترین لوازمی است که باید به‌همراه داشته باشید.

اسپیکر: چاشنی برای شیرین‌تر کردن سفر

بی‌شک باید از لحظه به لحظه سفر نهایت استفاده را برد، مطمئنا شما هم سعی می‌کنید تا تمام لحظات سفرتان پر از شادی باشد.

به‌همراه داشتن یک اسپیکر قابل حمل به شما کمک می‌کند تا چاشنی شیرینی سفرتان را بیشتر کنید و به اصطلاح بیشتر خوش بگذرانید. انتخاب یک اسپیکر قابل حمل مناسب می‌تواند لحظات خاصی را برای خود و دوستانتان بسازد. مهم‌ترین فاکتور یک اسپیکر خوب کیفیت و بلندی صدای آن است. اسپیکر خوب باید علاوه بر داشتن صدای بلند، کیفیت مطلوبی را ارائه دهد.

در خرید اسپیکر قابل حمل حتما به برند آن توجه کنید. اسپیکر نیز در لیست لوازم جانبی ضروری سفر شهر فافا قرار دارد.

کمی به خودتان بپردازید

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما به سفر می‌رویم، پرداختن به خودمان است. زمانی که در خودروی شخصی یا هواپیما و… در راه رسیدن به مقصد هستید می‌تواند خیلی کسل کننده باشد، داشتن هندزفری یا هدفون می‌تواند مشکل شما را حل کند و تماشای منظره‌های اطراف با شنیدن یک موسیقی دلنشین تر می‌شود. به‌همراه داشتن هدفون یا هندزفری به‌جز استفاده در بین راه نیز کاربرد دارد. زمانی که شما در جمع شلوغی هستید و می‌خواهید کمی قدم بزنید یا می‌خواهید کوهی را فتح کنید گوش دادن به موسیقی می‌تواند آرامش یا هیجانی دو چندان به شما تزریق کند. برای خرید هدفون یا برای خرید هندزفری یکی از مهم‌ترین فاکتورها کیفیت صدای مطلوب است. که با خرید هدفون و هندزفری‌های اورجینال می‌توانید خیالتان از یک هدفون مناسب راحت باشد.

یکی دیگر از دغدغه‌های شما برای خرید هندزفری می‌تواند پیچ خوردگی سیم هندزفری باشد، پس در خرید هندزفری به این نکته توجه کنید و هندزفری انتخاب کنید که سیم آن به‌راحتی پیچ نخورد و اگر سیم هندزفری را خیلی دست و پا گیر می‌دانید، خرید هدفون و هدست‌های بیسیم می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. برای مشاهده، بررسی و خرید هدفون به سایت شهر فافا مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی شهر فافا

همه چیز را به‌همراه داشته باشید

برای ماجراجویی و سفرهای هیجان‌انگیز به یک کوله‌پشتی برای جا دادن تمام لوازم جانبی که مطمئنا ضروری هستند نیاز دارید تا بتوانید به‌راحتی همه لوازم ضروری سفر را به‌همراه داشته باشید. انتخاب کوله‌پشتی نیز همانند دیگر لوازم جانبی ضروری سفر، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های هر فرد ماجراجویی است. کوله‌پشتی مسافرتی باید ارگونومیک باشد و به ستون فقرات شما آسیبی نزند. همچنین جنس آن نیز فاکتور مهمی برای شما است چراکه اگر جنس کوله‌پشتی مرغوب نباشد، با مشکل پاره شدن یا آسیب دیدن لوازمتان روبه‌رو می‌شوید.

ما در شهر فافا سعی کرده‌ایم با ارائه تجهیزات سفر و کمپینگ همراه با قیمت مناسب کنارتان باشیم تا شما را در تجهیز کردن برای سفری خاطره‌انگیز یاری کنیم. برای بررسی و خرید لوازم سفر و کمپینگ به سایت شهر فافا مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی شهر فافا

از ثبت خاطراتت غافل نشو

اینکه می‌توان با گوشی هوشمند به فیلم برداری و عکس برداری از تک تک لحظات پرداخت درست است ولی شما بهتر از ما می‌دانید که عکس برداری و فیلم برداری با دوربین دیجیتال کیفیت بهتری دارد و همچنین لذت‌بخش‌تر است، حتی شده برای ژست گرفتن متفاوت به‌همراه دوربین. اگر شما بخواهید کمی حرفه‌ای‌‌تر عمل کنید و عکس‌هایی فوق‌العاده از طبیعت و خودتان بگیرید یا شاید بخواهید عکس فوری داشته باشید. خرید دوربین عکاسی یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی ضروری است که به سراغش خواهید رفت. در خرید دوربین عکاسی ابتدا باید به برند دوربین توجه کنید. سپس به اینکه آیا دوربین مناسب عکاسی از طبیعت و خودتان است یا خیر. اینکه دوربین شما کامپکت یا DSLR یا… است نیز اهمیت دارد. ما در سایت شهر فافا در مقاله (راهنمای کامل خرید دوربین عکاسی | دوربین عکاسی را حرفه ای بشناسید) در این مورد کامل صحبت کرده‌ایم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه