چطور با خستگی سفرهای کاری مقابله کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
چطور با خستگی سفرهای کاری مقابله کنیم؟

سفرهای کاری، بخشی جدا نشدنی از زندگی بسیاری از افراد است. سفرهای کاری دائم و تکرار شونده، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. با این چند راهکار، سفرهای کاری را لذت‌بخش‌تر کنید.

برای بسیاری از افراد شاغل و کارآفرینان، سفر برای مسائل کاری می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد. تجربه‌ای که باعث ارتقاء شرایط شغلی یک فرد می‌شود.

سفرهای کاری این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که با افراد جدیدی آشنا شوید، مهارت‌های خود را افزایش دهید یا از منطقه راحتی‌تان خارج شوید. موفقیت نیز در خارج از منطقه راحتی، اتفاق می‌افتد. با وجود همه این مزیت‌ها، سفرهای کاری زیاد، ممکن است باعث خستگی و ناامیدی شود و کارایی فرد را کاهش دهد.

فرقی نمی‌کند که سفرهای کاری شما جزو کدام دسته از سفرهای کاری است، اگر نتوانید تعادل هر سفر را برقرار کنید، از آن سفر برای موفقیت بهره‌ای نخواهید برد.

اگر مرتب در حال سفر هستید، راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها، می‌توانید سفری لذت بخش‌تر را تجربه کنید.  

برای اینکه سفر کاری خوبی داشته باشید که شما را بعد از مدتی خسته نکند، این نکته‌ها را در طول سفر در نظر بگیرید.

۱. یک یا دو روز بیشتر در مقصد بمانید تا شهر را بگردید

مقابله با خستگی سفرهای کاری

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اینکه شما را مشتاق سفرهای کاری کند، این است که فعالیت‌های جذابی به سفرتان اضافه کنید. مثلا می‌توانید چند روزی بیشتر از زمان کار خود در مقصد مورد نظر بمانید و شهر و محیط اطراف آن را بگردید.

حتی می‌توانید همراه با خانواده سفر کنید و این سفر کاری را به یک تعطیلات کاری خانوادگی تبدیل کنید.

سفر با خانواده باعث می‌شود که جنبه‌های مختلف سفر را از نگاه دیگری ببینید. همچنین مشتاق می‌شوید تا در ساعاتی که کار ندارید، شهر مقصد و جاذبه‌های آن را بگردید.

۲. یکی از ویژگی‌های خاص شهر مقصد را تجربه کنید

شاید بودجه کافی برای طولانی‌تر کردن سفر خود نداشته باشید. باز هم گزینه‌های دیگری وجود دارد که با کمک آن می‌توانید سفرتان را لذت‌بخش‌تر کنید.

مثلا اگر از علاقه‌مندان به غذا هستید، به یکی از رستوران‌های محلی سر بزنید و از آن‌ها بخواهید تا بهترین و لذیذترین غذای شهر را به شما توصیه کنند. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید، از یک موزه دیدن کنید یا یکی از آثار تاریخی شهر را ببینید. معمولا در بسیاری از شهرها تورهای پیاده‌روی برای بازدید از جاذبه‌های مهم شهر وجود دارد.

سایت AirBnb بخشی به نام Experiences یا تجربه‌ها دارد که فرصتی برایتان فراهم می‌کند تا رویدادهای و تورهای محلی را رزرو کنید. مثلا در ایتالیا می‌توانید پیش یک خانواده ایتالیایی، درست کردن پاستا را یاد بگیرید. همین تجربه‌های کوچک و جذاب، استرس و خستگی سفرهای کاری را کم می‌کند.

۳. سفر کاری را به یک بازی تبدیل کنید

مقابله با خستگی سفرهای کاری

اگر مرتب در حال سفر کاری باشید، ممکن است چند بار به یک مقصد سفر کنید. اگر زیاد به کار خود تمرکز کنید، تنها قسمت‌هایی از شهر که می‌بینید، فرودگاه و هتل است؛ ولی حتما می‌دانید که در چنین سفرهایی، فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهید. به همین دلیل می‌توانید برای خودتان نوعی بازی یا سرگرمی ترتیب دهید.

مثلا در مورد جاهایی که سر زده‌اید، بنویسید. این کار باعث می‌شود که همیشه دنبال فرصت‌های جدید باشید.

برای خودتان یک وظیفه تعیین کنید و خود را ملزم کنید که این کار را انجام دهید. مثلا در نظر بگیرید که بعد از سفر در گوگل برای سه مقصد، نظر بنویسید. در شبکه‌های اجتماعی، پیج سفر راه بیاندازید و در مورد هر شهری که سفر می‌کنید، عکس و توضیحات کوتاهی منتشر کنید.

حتی می‌توانید خانواده خود را در این فعالیت‌های جذاب، شریک کنید.

۴. سفرهای کاری خود را ارتقاء دهید

اگر قرار است سفر کاری طولانی و خسته‌کننده‌ای داشته باشید، می‌توانید برای این سفرها، کلاس پروازی بهتری را در نظر بگیرید و صندلی فرست کلاس یا کلاس اقتصادی (بیزینس کلاس) رزرو کنید. با داشتن صندلی راحت‌تر و خوردن غذای باکیفیت‌تر و سالم‌تر، استرس و خستگی ناشی از سفر را کاهش می‌دهید.

مطالب مرتبط:

منبع inc

دیدگاه