۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

شهرهای گمشده‌ و متروکه‌ای در دنیا جود دارند که زمانی در اوج شکوه و قدرت بودند. امروز می‌توانید به این شهرها سفر کنید و تمدن حاکم در این شهرها را تصور کنید.

شهرهای گمشده‌ای در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که قرن‌ها قبل متروکه شده‌اند. این شهرها به‌دلایل مختلفی به فراموش سپرده شده‌اند؛ ولی بناهای تاریخی به جامانده در آن‌ها، یادآور شکوه و عظمت این شهرها است و گردشگران را از سراسر دنیا برای دیدن آن‌ها به سوی خود می‌کشد.

این شهرهای گمشده در گوشه و کنار دنیا جزو محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری هستند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن‌های قدیمی هستید، حتما برای دیدن این شهرهای گمشده برنامه‌ریزی کنید

شهر باستانی پارسه، ایران

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

این شهر باستانی متعلق به پادشاهی هخامنشیان است که تخت جمشید بخشی از آن است و در قرن ششم پیش از میلاد ساخته شده است. اولین کاوش‌های علمی سنگ‌نوشته‌ها، حکاکی‌ها و کاخ‌های این مجموعه در قرن بیستم انجام شده است. این مجموعه‌ی باشکوه، نمادی از قدرت امپراتوری و نشانی از پیشرفت‌های معماری و حتی نظامی آن دوران است.

کاخ آپادانا، بارزترین کاخ در قدیمی‌ترین قسمت این مجموعه است. گردشگران در این مجموعه می‌توانند از ۱۳ ستون سنگی باقی‌ مانده، دیدن کنند. این مجموعه باستانی بر اثر حمله اسکندر مقدونی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به آتش کشیده شده و نابود شده است.

کجارو به مسافرانی که می‌خواهند به شیراز سفر کنند کمک می‌کند تا بتوانند تور شیراز ارزان رزرو کنند. جستجوی آسان، امکان مقایسه قیمت تورهای آژانس‌های مسافرتی مختلف به‌صورت هم‌زمان و انتخاب ارزان‌ترین گزینه در کجارو فراهم شده است.

پترا، اردن

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

پترا در دوران پیش از تاریخ مسکونی بوده و توسط نبطی‌ها در دل صخره‌ها تراشیده شده است. ورودی این شهر باستانی، بسیار چشم‌گیر و خیره‌کننده است و بعد از عبور از دره‌های باریک، شما را با زیبایی و شکوه خود، شگفت‌زده می‌کند. نبطی‌ها این شهر را در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح به‌عنوان پایتخت خود ساخته‌اند. پترا، برترین جاذبه‌ گردشگری اردن است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. مساحت این شهر باستانی بسیار زیبا ۲۶۴ کیلومتر مربع است.

شهر گمشده (Ciudad Perdida)، کلمبیا

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

این شهر جنگلی گمشده در قرن نهم میلادی پایه‌گذاری شده است و در طی چند قرن با معماری منحصربه‌فرد مسیرهای سنگی، پلازاها و خانه‌ها گسترش یافته است. بعد از ورود اروپایی‌ها، این شهر در دل جنگل‌ها پنهان شده است.

تورهای ۵ روزه گشت و گذار در شهر گمشده، تنها روش دسترسی به این شهر دیدنی است و به‌تنهایی یک سفر ماجراجویانه و فراموش‌نشدنی است. در مسیر سفرتان علاوه بر عبور از مسیرهای دیدنی و تماشای آثار تاریخی به جامانده، با قبلیه‌های بومی مختلفی هم مواجه می‌شوید. اهالی این قبایل همین جا زندگی می‌کنند و در واقع نگهبانان این شهر گمشده هستند.

پمپئی و هرکولانیوم، ایتالیا

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

در سال ۷۹ میلادی این دو شهر بر اثر فوران آتشفشان وزوو نابود شدند. تا ۱۷ قرن، این دو شهر زیر خاک و خاکستر مدفون بودند. امروزه این دو شهر با ماشین حدود ۲۰ دقیقه از هم فاصله دارند. با گشت و گذار در این دو شهر می‌توانید نقاشی‌های دیواری به جا مانده، خانه‌های قدیمی و حتی اجسادی که به‌شکل تندیس‌های سنگی درآمده‌اند از نزدیک ببینید و سری به معبد آپولو بزنید.

هرکولانیوم و پمپئی در سال ۱۹۹۷در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

برای سفر به ونیز یا هریک از شهرهای ایتالیا می‌توانید بهترین بهترین آفر ایتالیا را به کمک کجارو پیدا و از آژانس‌های همکار کجارو تهیه کنید. تنوع تورها و آژانس‌های فروشنده به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید کمترین قیمت‌ها را برای سفرتان پیدا کنید.

کنوسوس، یونان

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

شهر کنوسوس در یونان، مرکز سیاسی و فرهنگی تمدن مینوسی است. بنیان این کاخ‌ها و مجموعه های باستانی به عصر برنز برمی‌گردد. در سال ۱۹۰۰ میلادی، حفاری‌های این منطقه توسط باستان شناسی به نام آرتور ایوانز در کرت آغاز شد. نقاشی‌های دیواری این مجموعه، از دیدنی‌ترین بخش‌های آن برای گردشگران است.

بهترین تورهای یونان را برای سفر به این کشور به کمک کجارو پیدا کنید و بعد از مقایسه قیمت‌ها، ارزان‌ترین تور را برای سفرتان خریداری کنید.

کاراکول، بلیز

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

این هرم‌های سنگی باشکوه در بین جنگل‌های انبوه احاطه شده‌اند. اهالی این شهر در قرن یازدهم میلادی آن را ترک کرده‌اند. معماری این مجموعه بسیار باشکوه و چشمگیر است حتی با توجه به استانداردهای امروزی معماری، یک اثر خارق‌العاده است.

مجموعه معبد Caana در مرکز کاراکول قرار دارد و بلندترین سازه در این کشور است. ارتفاع آن به ۵۰ متر می‌رسد.

این شهر باستانی در سال ۱۹۳۸ مجددا کشف شد. تعداد گردشگران کاراکول از شهر باستانی تیکال که در همان نزدیکی قرار دارد، کمتر است. اگر صبح زود برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید در آرامش و تنهایی، به‌راحتی از آن بازدید کنید.

ماچو پیچو، پرو

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

ماچو پیچو در ارتفاعات آند، یک شهر باستانی متعلق به امپراتوری اینکا است قومی که خدای کوهستان را ستایش می‌کردند. این شهر بعد از سقوط امپراتوری اینکا در قرن شانزدهم، متروکه شد و در سال ۱۹۱۱ مجددا کشف شد. از آن زمان، به محلی برای گردشگران و مسافران کنجکاور و ماجراجو از پرو و از سایر نقاط دنیا تبدیل شده است.

سفر به ماچو پیچو از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. یکی مسیر پیاده روی، دیگری با اتوبوس یا قطارهای لوکس. بخشی از مسیر را نیز باید از راه‌های کوهستانی عبور کنید. این مسیر، چشم‌اندازهای بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی از مناطق اطراف دارد.

تروآ، ترکیه

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

شهر باستانی تورآ، نزدیک به ۴ هزار سال تاریخ دارد. هاینریش شلیمان، باستان‌شناس آلمانی، در سال ۱۸۷۰ به حفاری در این منطقه پرداخت و چند شهر بنا شده روی هم را پیدا کرد. به نظر می‌رسد شهری که تروآی ۸ نام گرفته محل رخداد جنگ تروآ است که در حماسه ایلیاد اثر هومر از آن یاد شده است.

بعد از ورود به این شهر و گشت و گذار در بین دیوارها و قلعه‌ها و کاخ‌های آن، حتما گنجینه‌های کشف شده در این منطقه را در موزه تروآ ببینید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، با مشاهده تورهای متنوع ترکیه در کجارو، می‌توانید تور مورد نظر خود را از میان فروشندگان معتبر همکار کجارو انتخاب کرده و به‌راحتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

شهر باستانی اوبار، عمان

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

شهر باستانی اوبار یا ارم، برای مدت هزاران سال، زیر شن مدفون بود. این شهر باستانی در سال ۱۹۹۲ با کمک تصاویری که ماهواره‌ای ثبت شده بود، کشف شود. اوبار در در جنوبی‌ترین حاشیه عمان قرار دارد. برای دیدن دیوارهای سنگی و قلعه‌های این شهر که از زمینی پر از شن سر بر آورده‌اند به این منطقه سفر کنید. فعالیت‌های باستان شناسی و حفاری‌ها هنوز در این مجموعه دنبال می‌شود.

شانگدو، چین

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

قوبلای خان امپراتوری خود را از شهر باستانی شانگدو فرمانروایی می‌کرد. این شهر باستانی حدود ۵ ساعت از شمال غربی پکن فاصله دارد. در نوشته‌های مارکوپولو از شانگدو  به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای امپراتوری یوآن نام برده شده‌ است. در این شهر باستانی می‌توانید از دیدن معابد، دیوارهای سنگی و مقبره‌ها دیدن کنید. این شهر باستانی در قرن پانزدهم میلادی متروکه شد.

این شهر در زمان اوج شکوه و قدرت خود،  بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشت که در دیوارهای حصار شهر زندگی می‌کردند.

ال میرادور، گواتمالا

۱۱ شهر گمشده دنیا که امروز می‌توانید از آنها دیدن کنید

فقط تعداد کمی از گردشگران ماجراجو به این شهر باستانی مایایی دسترسی پیدا می‌کنند. قدمت این شهر به هزار سال پیش از میلاد برمی گردد. شهر باستانی ال میرادور با جنگل‌های استوایی شمال آمازون احاطه شده است. فقط دو راه برای دسترسی به این شهر باستانی وجود دارد. یکی چارتر هلی کوپتر و دیگری طی کردن مسیر دو روزه از روستای Carmelita.

در این شهر باستانی می‌توانید از هرم La Danta بالا بروید که بالاترین نقطه آن مشرف به فضای اطراف قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه