۱۰ نکته در مورد کرملین که نمی‌دانستید

مینا رهبری
مینا رهبری جمعه، ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۰ نکته در مورد کرملین که نمی‌دانستید

کرملین مجموعه‌ای تاریخی در دل مسکو است که از چندین سازه تشکیل شده است. این مجموعه تاریخ پرفراز و نشیبی پشت سر گذاشته و در مورد آن نکات جالبی وجود دارد که شاید از آن خبر ندارید.

کرملین که قدیمی‌ترین قلعه روسیه و نمادین‌ترین جاذبه این کشور است، به اندازی بزرگ است که بتواند شما را چند روز مشغول خود کند. کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، می‌دانند که بازدید از کرملین، جزو جدایی‌ناپذیر تور روسیه است. در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ واقعیت جذاب در مورد کرملین را بازگو کنیم؛ با خواندن این حقایق حتما شما هم وسوسه می‌شوید تا روزی تور رزرو و از این کاخ مسحورکننده دیدن کنید. 

اگر شما هم می‌خواهید روزی از این مجموعه تاریخی شگفت‌انگیز دیدن کنید، برای انتخاب تورهای متنوع روسیه، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

کرملین بزرگ‌ترین قلعه اروپا است

کرملین نه‌تنها بزرگ‌ترین قلعه قرون‌وسطایی روسیه محسوب می‌شود، بلکه بزرگ‌ترین قلعه فعال در تمام اروپا هم است. مطمئنا سازه‌های بزرگ‌تری از این نوع وجود دارد؛ اما کرملین تنها قلعه‌ای است که هنوز هم کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دیوارهای کرملین سفید بود

کاخ کرملین

در اواخر قرن نوزده میلادی بود که دیوارهای سفید کرملین را با آجرهای قرمز پوشاندند

در اواخر قرن نوزده میلادی بود که دیوارهای سفید کرملین را با آجرهای قرمز پوشاندند؛ تا قبل از این زمان دیوارها به‌منظور حفاظت از آجرها، سفید رنگ شده بود.

برای دیدن کرملین سفید، آثار نقاش‌های قرن هجدهمی یا نوزدهمی، مثل Pyotr Vereshchagin یا Alexei Savrasov را دنبال کنید. 

میدان سرخ هیچ ارتباطی با رنگ قرمز ندارد

اسم این میدان از یک کلمه قدیمی روسی، یعنی «krasnyi» گرفته شده است که به معنی «زیبا» است و به‌هیچ‌وجه ارتباطی با رنگ ساختمان ندارد و همان طور که می‌دانید، تا اواخر قرن نوزدهم به رنگ سفید بود. 

ستاره‌های کرملین در گذشته عقاب بودند

کاخ کرملین

در دوران حکومت تزارهای روس، در بالای ۴ برج کرملین عقاب‌های دوسر قرار داشتند که تا قرن ۱۵ میلادی نشان خانوادگی و اشرافی روسی بود. در سال ۱۹۳۵ دولت شوروی به‌جای این عقاب‌ها ستاره‌های پنج پری که امروز می‌بینیم، جایگزین کرد. ستاره پنجم که روی برج Vodovzvodnaya قرار دارد، بعدا اضافه شده است. 

برج‌های کرملین اسم دارند

از ۲۰ برج کرملین، فقط ۲ تا از آن‌ها اسم ندارند

از ۲۰ برج کرملین، فقط ۲ تا از آن‌ها اسم ندارند و این برج‌ها را «اولین برج نام‌گذاری نشده» و «دومین برج نام‌گذاری نشده» می‌نامند.

طول بلندترین برج کرملین ۸۰ متر است که برج Troitskaya نام دارد؛ با این حال شناخته شده‌ترین آن‌ها، برج Spasskaya است که با نام برج ساعت کرملین نیز شناخته می‌شود. 

کرملین بسیار متراکم ساخته شده است

کرملین

پشت دیوارهای کرملین که طول‌شان ۲۲۳۵ متر است، ۵ میدان و ۱۸ ساختمان وجود دارد که از میان آن‌ها برج Spasskaya، برج Ivan the Great Bell، کلیسای جامع Dormition، برج Troitskaya و کاخ Terem از سایر بناها مشهورتر هستند.

در جنگ جهانی دوم به کرملین آسیب جدی وارد نشد

در جنگ جهانی دوم کرملین به‌طور کامل پوشانده شد تا از دید بمب‌افکن‌ها پنهان بماند

در طول جنگ جهانی دوم کرملین به‌طور کامل پوشانده شده بود تا شبیه ساختمان‌های مسکونی دیده شود.

گنبد کلیسا و برج‌های مشهور سبز را به‌ترتیب به رنگ خاکستری و قهوه‌ای درآورده بودند، درها و پنجره‌های جعلی روی دیوارهای کرملین نقاشی شده بود و میدان سرخ پر شده بود از سازه‌های چوبی.

باوجود بمباران‌های شدید مسکو بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۲، این مجموعه آسیبی جدی ندید.

نام کرملین در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است

کرملین مسکو جایی است که شما می‌توانید بزرگ‌ترین ناقوس جهان و بزرگ‌ترین توپ جنگی دنیا را ببینید. ناقوس تزار با ۶٫۱۴ متر در سال ۱۷۳۵ ساخته شد و طی ریخته‌گری شکسته شد و هرگز به صدا درنیامد. توپ تزار هم که وزنی ۳۹٫۳۱۲ تنی دارد، در سال ۱۵۸۶ ساخته شد و باوجود اینکه در کتاب رکوردهای گینس با عنوان بزرگ‌ترین توپ جنگی جهان ثبت شده، در هیچ جنگی از آن استفاده نشده است. 

ستاره‌های کرملین همیشه می‌درخشند

ستاره‌های کرملین در عمر ۸۰ ساله خود همواره درخشیده‌اند و فقط ۲ بار خاموش شده‌اند

ستاره‌های کرملین در عمر ۸۰ ساله خود همواره درخشیده‌اند و فقط ۲ بار خاموش شده‌اند؛ اولین بار در طول جنگ جهانی دوم که سعی داشتند کرملین را از هواپیماهای بمب‌افکن مخفی نگه دارند.

بار دوم هم‌زمانی بود که فیلم «آرایشگر سیبری» به کارگردانی Nikita Mikhalkov را می‌ساختند که در آن دوران پیش از انقلاب روسیه به تصویر کشیده می‌شد؛ این فیلم موفق شد جایزه اسکار را دریافت کند. 

ساعت کرملین راز بزرگی دارد

کاخ کرملین

راز ساعت کرملین به‌معنای واقعی کلمه زیر پاهای ما قرار دارد. این ساعت از طریق کابل، به ساعت کنترل در موسسه نجوم استرنبرگ متصل است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه