چه تفریحاتی برای کودکان در استانبول وجود دارد؟

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
چه تفریحاتی برای کودکان در استانبول وجود دارد؟

استانبول جهان‌شهری با جاذبه‌های مختلف حتی برای کودکان است. اگر در سفر به استانبول فرزند کوچک‌تان را نیز به‌همراه می‌برید، نگران نباشید؛ این شهر برای بچه‌ها نیز سرگرم‌کننده است.

استانبول به‌عنوان جهان‌شهری پرجنب و جوش و سرزنده شناخته می‌شود و ویترینی از تاریخ غنی، میراث فرهنگی و غذاهای محلی ترکیه است. با این حال این شهر فقط مقصدی برای گردشگران ماهر و خبره نیست. در استانبول فعالیت‌ها و تفریحاتی هم برای کودکان وجود دارد که باید کشف شوند. اگر در سفر به استانبول کودکی به‌همراه دارید، نگران نباشید؛ در ادامه می‌خواهیم فعالیت‌هایی که در کنار کودکان می‌توانید از آن‌ها در استانبول لذت ببرید را معرفی کنیم، مثل آکواریوم مشهور، پارک‌های موضوعی، و پارک های آبی استانبول.

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

منبع عکس: وب‌سایت getyourguide

یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های عمومی جهان، آکواریوم استانبول با ۶۴ مخزن و هزاران گونه از موجودات دریایی است که هم برای والدین جذاب است و هم برای کودکان. این جاذبه زیبا مجموعه‌ای از سایر دیدنی‌ها را نیز در خود جای داده است که از آن جمله می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی به طول ۱۲ کیلومتر، سینمای ۵ بعدی، مغازه‌های هدیه‌فروشی و رستوران‌های متعدد اشاره کرد.

حتی اگر همه این‌ها برای متقاعد کردن شما کافی نباشد، باید بگوییم که این آکواریوم جنگل بارانی دارد که زمینی به مساحت هزار متر مربع را پوشش داده است. 

موزه راحمی کوچ (Rahmi Koc Museum)

موزه راحمی کوچ استانبول

منبع عکس: وب‌سایت interestingengineering

این موزه کلکسیون شخصی راحمی کوچ (تاجر مشهور ترک) را به نمایش گذاشته است. موزه راحمی کوچ کلکسیون فوق‌العاده‌ای از موتورهای بخار قدیمی، قایق، اتومبیل، لوکوموتیو، زیردریایی، هواپیما و... دارد. این موزه در کنار شاخ طلایی، بندر تجاری تاریخی ترکیه، واقع شده و می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد. 

ویالند

ویالند استانبول

منبع عکس: وب‌سایت cctinvestments

شما به‌راحتی می‌توانید یک روز تمام را کنار فرزندتان در ویالند سپری کنید

شما به‌راحتی می‌توانید یک روز تمام را کنار فرزندتان در ویالند سپری کنید و از ۲۴ وسیله بازی مختلف، مثل چرخ و فلک‌های کلاسیک، ترن‌های هوایی و تونل‌های سافاری ماجرجویانه لذت ببرید.

علاوه بر این‌ها، ویالند دارای سینما، مغازه‌های فروش سوغات و چندین رستوران است. شما حتی می‌توانید تولد فرزندتان را در ویالند برگزار کنید. 

موزه اسباب‌بازی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول

منبع عکس: وب‌سایت istanbulhides

موضوع کاملا متمایز نوستالژیکی در مورد موزه اسباب‌بازی استانبول وجود دارد؛ این موزه در خانه ویلایی به سبک باروک واقع شده است. در این موزه می‌توانید به تماشای بیش از ۴ هزار اسباب‌بازی عتیقه زیبا بنشینید که از سراسر جهان انتخاب شده‌اند. بازدید از موزه اسباب‌بازی استانبول می‌تواند شبیه قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خاطره‌ها برای والدین باشد و کودکان نیز روز خوبی در میان انواع اسباب‌بازی‌های جذاب سپری کنند. 

مینیاتورک (Miniaturk)

مینیاتورک استانبول

منبع عکس: وب‌سایت trekearth

شما می‌توانید تمامی جاذبه‌های گردشگری ترکیه را در مینیاتورک به تماشا بنشینید

شما می‌توانید تمامی جاذبه‌های گردشگری ترکیه را در مینیاتورک به تماشا بنشینید، جایی که بیش از ۱۲۰ مدل مینیاتوری شبیه مدل‌های اصلی از جاهای دیدنی ترکیه قرار دارد و بازدید از آن شبیه قدم زدن در سرزمین لی‌لی‌پوت است؛ از شهر باستانی افسوس گرفته تا سازه‌های دوران عثمانی استانبول و حتی خانه‌های مشهور سنگی ماردین. اینجا مدل کوچک تمامی جاذبه‌های مشهور ترکیه ساخته و به نمایش گذاشته شده است.

موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی استانبول

منبع عکس: وب‌سایت happybirds

موزه نیروی دریایی استانبول در سال ۱۸۹۷ افتتاح و به‌تازگی مرمت شد. این موزه به احترام میراث دریایی دوران عثمانی و همچنین جمهوری ترکیه برپا شده است. داخل موزه کلکسیون بزرگی از قایق‌های پارویی امپراتوری (قایق‌های کوچک ماهیگیری)، تندیس‌ها، ابزار کشتی نیروی دریایی، مدل‌های کشتی تاریخی و قطعاتی از زنجیر بیزانسی است که برای جلوگیری از ورود کشتی‌های دشمن به شاخ طلایی استفاده می‌شد. 

هتل Momcierge

هتل Momcierge استانبول

منبع عکس: وب‌سایت istanbulite

هتل ابداعی Momcierge  توسط مادر و سفرنامه‌نویس ترکی - آمریکایی تاسیس شد

هتل ابداعی Momcierge توسط مادر و سفرنامه‌نویس ترکی - آمریکایی تاسیس شد و امکاناتی نظیر پرستاران کودک چندزبانه، تجهیزات اجاره‌ای برای نوزادان و بچه‌ها، ترنسفر فرودگاهی، راهنماهای تور خانوادگی و حتی عکاسانی برای خانواده‌هایی که به استانبول سفر می‌کنند، ارائه می‌کند.

شعار این هتل «استراحت دادن به والدین» است و با بیش از ۵۰ هتل در استانبول و بدروم همکاری دارد. از این هتل بازدید کنید و ببینید چگونه توانسته است به برخی از والدین کمک کند و به‌ آن‌ها آرامش ببخشد. 

استانبول دنیایی از جاذبه‌های متنوع است که می‌توانید کنار فرزندان‌تان از آن‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکانی روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه