پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان برای دوستداران ماجراجویی و هیجان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان برای دوستداران ماجراجویی و هیجان

اگر از علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی هستید، با خیال راحت، ارمنستان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در ارمنستان تفریحات پرهیجانی منتظر شما است.

شاید فکر کنید ارمنستان یک مقصد گردشگری محدود است و بیشتر از همه، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دارد؛ ولی این‌طور نیست و در ارمنستان هم می‌توانید تفریحات پرهیجان و ماجراجویانه داشته باشید.

با وجود تنوع منظره‌های طبیعی، در ارمنستان فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی و ثبت خاطرات فراموش‌نشدنی وجود دارد و همین موضوع بر محبوبیت سفر به ارمنستان افزوده است.

در ادامه چند مورد از تفریحات هیجان‌انگیز ارمنستان را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای لذت بردن از آن‌ها وقت بگذارید و با کوله باری از خاطرات فراموش‌نشدنی و هیجان‌انگیز به خانه برگردید.

زیپ لاین در پارک Yell Extreme

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

زیپ لاین یکی از تفریحات موردعلاقه ماجراجویان است و به هیچ عنوان برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست. البته برای لذت بردن از این تفریح، لازم نیست حرفه‌ای باشید. این پارک ۱۵۰ کیلومتر از ایروان فاصله دارد و بهترین موقعیت برای لذت بردن از زیپ لاین است.

این پارک در تمام طول سال باز است و ۵ لاین متفاوت دارد. در نتیجه هر زمان از سال که به ارمنستان سفر کنید، می‌توانید از این تفریح لذت ببرید. طول مدت بازدیدتان ۹۰ دقیقه می‌شود که ۱۵ دقیقه آن صرف آموزش‌های ایمنی است. همچنین زمانی برای راه رفتن از یک خط تا خط دیگر بعد از هر پرواز است.

علاوه بر زیپ لاین، فعالیت‌های تفریحی دیگری هم در این پارک برای ماجراجویان وجود دارد؛ مثلا پاراگلایدینگ، پینت بال، اسب‌سواری، صخره‌نوردی و کوهنوردی.

بالن سواری

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

اگر دوست دارید ارمنستان را از بالا تماشا کنید، بالن سواری را امتحان کنید. بالن سواری تجربه‌ای خاص و جذاب است و فرصتی فراهم می‌کند تا چشم اندازهایی بسیار زیبا از طبیعت ارمنستان را ببینید.

هم‌زمان با بالن سواری از بالای زیباترین منظره‌های طبیعی عبور می‌کنید و این مسیر شما حدودا ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و در ارتفاع هزار متری از سطح زمین قرار می‌گیرید. البته زمان و ارتفاع به مسیر و سرعت وزش باد هم‌بستگی دارد.

می‌توانید انتخاب کنید که منظره‌های طلوع آفتاب را ببینید یا غروب. فراموش نکنید که کل این پروسه حدودا ۴ تا ۵ ساعت طول می کشد و شامل مسیری که به موقعیت مربوطه طی می‌کنید، آماده‌سازی بالن و ابتدای پرواز می‌شود.

در تمام طول سال می‌توانید از این تفریح پرهیجان لذت ببرید. اگر در ماه‌های زمستانی سفر می‌کنید، حتما لباس مناسب بپوشید. اگر همراه با شریک زندگی خود سفر می‌کنید مطمئن باشید بالن‌سواری یکی از رمانتیک‌ترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد بود.

گشت‌وگذار در طبیعت کوهستانی ارمنستان

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

ارمنستان درست مثل کشور همسایه اش یعنی گرجستان، یک کشور کوهستانی است. بنابراین کوه‌پیمایان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و در مسیرهای متعدد و زیبای کوهستانی، از گشت‌وگذار در دل طبیعت لذت ببرند. اگر دوست دارید در مسیرهای بکر کوهستانی قدم بزنید، ارمنستان مقصد مناسبی برای شما است.

تعدادی از بهترین مقصدهای کوهنوردی و پیاده‌گردی در طبیعت عبارت‌اند از کوه آراگاتس (Aragats) بلندترین کوه ارمنستان، با مسیرهای متعدد که در حوالی آن دریاچه و تعدادی صومعه هم وجود دارد. قله‌های جنوبی معمولا مسیرهای راحت‌تری نسبت به قله‌های شمالی دارند.

اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی هستید؛ ولی مسیرهای ساده‌تر را دوست دارید به پارک ملی دیلیجان سر بزنید. در این پارک ملی یک مسیر ۱۳ کیلومتری وجود دارد که از کنار دریاچه و دو صومعه می‌گذرد.

اسکی و اسنوبرد در Tsakhkadzor

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

این پیست اسکی حدودا یک ساعت تا ایروان فاصله دارد و فرصت خوبی برای لذت بردن از اسکی و اسنوبرد در محیطی دنج است. اگر مبتدی هستید، نگران نباشید این پیست برای مبتدی‌ها نیز مسیرهای خاصی دارد. بلندترین نقطه این پیست ۲۸۱۹ متر است. اگر هوا صاف و آفتابی باشد از اولین ایستگاه تله‌کابین، می‌توانید چشم‌اندازهایی از دریاچه سوان ببینید.

پاراگلایدینگ

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

ارمنستان در سال ۳۰۰ روز آفتابی را تجربه می‌کند که فرصت خوبی برای پاراگلایدینگ است. شرکت‌های متعددی در ارمنستان خدمات پاراگلایدینگ را به گردشگران عرضه می‌کنند. ولی لوکیشن آن‌ها تقریبا یکسان است. کوه‌های Hatis و Gutan که در نزدیکی ایروان قرار دارند.

علاوه بر این کوه Teghenis برای پارا اسکی و پرواز بر فراز دریاچه سوان، فرصت خوبی است. همان طور که می‌بینید فرصت‌های ماجراجویی در ارمنستان بسیار زیاد است.

تماشای پرنده‌ها

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

ارمنستان میزبان ۳۵۰ گونه پرنده مختلف است که ۲۴۵ گونه از آن‌ها در همین منطقه جفت‌گیری می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به پرندگان هستید، حتما باید به ارمنستان سفر کنید. موقعیت جغرافیایی ارمنستان که بین دریای سیاه و خزر قرار گرفته است، شرایط خوبی برای پرندگان بومی و مهاجر فراهم کرده است. انواع پلیکان و کاکایی ارمنی را می‌توانید در اطراف دریاچه‌های سوان و آرپی ببینید.

بهترین زمان برای تماشای پرنده‌ها در ارمنستان ماه‌های مه تا ژوئیه است. همچنین سپتامبر و اکتبر هم فرصت خوبی برای دیدن پرنده‌ها است. برای اینکه تجربه کاملی داشته باشید، حداقل باید ۸ روز کامل به ارمنستان سفر کنید. شرکت‌های زیادی در کشور، تورهای تماشای پرندگان را برگزار می‌کنند. این شرکت‌ها را باید با توجه به نوع پرنده‌هایی که قصد دیدن‌شان را دارید، انتخاب کنید.

یادگیری در مورد نجوم باستانی

پرهیجان ترین تفریحات ارمنستان

ارمنستان میزبان یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های علمی است که زوراتس کارر نام دارد. اینجا یکی از بهترین مثال‌هایی است که ثابت می‌کند اهالی باستانی این منطقه، در نجوم بسیار پیشرفته بودند. این سنگ‌های بازالتی که به‌صورت عمومی قرار گرفته‌اند، سوراخ‌های کوچکی دارند. یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که اینجا نوعی رصدخانه بوده است. این جاذبه یکی از خاص‌ترین دیدنی‌های ارمنستان است که بیشتر از همه مورد توجه علاقه‌مندان به نجوم قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه