۱۰ دلیل که شما را برای سفر به گرجستان مشتاق‌تر می‌کند

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
۱۰ دلیل که شما را برای سفر به گرجستان مشتاق‌تر می‌کند

اگر دنبال یک مقصد جدید برای سفر بعدی می‌گردید، به گرجستان فکر کنید. چه اهل ماجراجویی و هیجان باشید چه علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ، از سفر به گرجستان لذت می‌برید.

اگر دنبال یک مقصد جدید برای سفر خارجی هستید، به گرجستان به عنوان یکی از گزینه‌های نزدیک و ارزان فکر کنید. این کشور جاذبه‌های متعددی برای همه اقشار و همه سلیقه‌ها دارد. علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ، دوستداران ورزش و تفریح در طبیعت، علاقه‌مندان به طبیعت گردی، دوستداران معماری سنتی و مدرن و در مجموع همه گردشگران، به نحوی از سفر به گرجستان راضی و خشنود برمی‌گردند.

تور گرجستان جزو تورهای محبوب خارجی است. این تور فرصت مناسبی برای سفر به کشور زیبای گرجستان و لذت بردن از جاذبه‌های متنوع آن است. با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور زمینی و هوایی گرجستان را جست و جو کنید. در کجارو می‌توانید به راحتی تورهای آژانس‌های معتبر گردشگری را با هم مقایسه کنید. در نهایت، با توجه به قیمتی که مد نظر دارید، می‌توانید بهترین تور را انتخاب کنید.

آفر تور گرجستان

در ادامه ده دلیل برای سفر به گرجستان عنوان می‌کنیم. این ده دلیل شما را قانع می‌کند که برای سفر به این کشور، آماده شوید.

مهمان‌نوازی اهالی گرجستان، زبانزد مردم دنیا است

۱۰ دلیل برای سفر به گرجستان

اهالی گرجستان معتقد‌ند که مهمان حبیب خدا است و به همین دلیل با مهمانان خود بسیار مهربان هستند و رفتاری دوستانه دارند. اهالی گرجستان را به خاطر مهمان نوازی می‌شناسند. اگر با یکی از اهالی دوست شوید، حتما شما را به منزل خود دعوت می‌کند و همه تلاش خود را می‌کند که برایتان وسایل راحتی و آسایش را فراهم کند و خاطرات خوشی رقم بزند.

حتی اگر فرصتی باشد، اهالی گرجستان، شما را به مراسم و مهمانی‌هایشان دعوت می‌کنند و می‌توانید از نزدیک با آداب و رسوم و سبک زندگی آن‌ها آشنا شوید.

آشپزی لذیذ و متنوع گرجستان، برای همه ذائقه‌ها غذایی دارد

۱۰ دلیل برای سفر به گرجستان

غذا در گرجستان درست مثل چشم‌اندازهای این کشور، بسیار متنوع است. آشپزی این کشور بیشتر از همه مبتنی بر غذاهایی است که با گوشت و خمیر تهیه می‌شوند ولی انواع غذاهای گیاهی هم در بین آن‌ها پیدا می‌شود. غذای ملی گرجستان یک غذای معروف به نام خینکالی است. این غذا در واقع نوعی دامپلینگ گوشت است که در سس مخصوص می‌پزد. گیاه‌خواران می‌توانند انواع مختلف این غذا را که با سیب زمینی، قارچ یا پنیر تهیه می‌شود، امتحان کنند.

خینکالی غذای ملی گرجستان است و جزو غذاهای محبوب چه برای گردشگران چه برای اهالی است. حتی طرح خینکالی را روی سوغاتی‌های گرجستان هم می‌توانید ببینید. مثلا کاغذ کادو، دفترچه و حتی جوراب با طرح خینکالی در بازارچه‌ها پیدا می‌شود.

یکی دیگر را غذاهای محلی محبوب، کاچاپوری است. این غذا شبیه به پیتزا است و در واقع آن رامی‌توان نوعی پای پنیری به حساب آورد. معمولا برای وعده شام این غذا را سرو می‌کنند. این غذا جزو غذاهای بسیار رایج در گرجستان است و در مناطق مختلف به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود.

بادمجان، اسفناج و برگ کلم به همراه نوعی سس مخصوص تهیه شده از گردو، جزو پیش‌غذاهای لذیذ و محبوب در آشپزی گرجستان است. هم اهالی گرجستان و هم گردشگران خارجی معمولا از این غذا استقبال می‌کنند.

طبیعت زیبای گرجستان برای طبیعت‌گردی ایده‌آل است

۱۰ دلیل برای سفر به گرجستان

گرجستان با وجود اینکه مساحت کمی دارد، دارای مناطق آب و هوایی متعدد است؛ از جمله نواحی بیابانی، پیست اسکی، سواحل دریای سیاه و حتی مناطق آلپی. این کشور بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی در طبیعت و کمپینگ است. اگر از تماشای چشم‌اندازهای مناطق کوهستانی لذت می‌برید، بدون تردید باید گرجستان را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید.

علاوه بر کوهستان، این کشور مناظر طبیعی متعددی مثل دریاچه‌های چشم‌نواز، دره‌های دیدنی، آبشار و ریزورت‌های اسپا دارد. در مجموع اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید، از سفر به گرجستان لذت می‌برید و این سفر به یکی از بهترین سفرهای زندگی شما تبدیل خواهد شد.

سفر به گرجستان شما را ورشکست نمی‌کند!

با وجود اینکه محبوبیت گرجستان به عنوان یک مقصد گردشگری عالی، سال به سال بیشتر می‌شود، هنوز هم جزو مقصدهای گردشگری ارزان است. ارزان بودن گرجستان دلایل زیادی دارد. بیشتر جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی رایگان هستند و موزه‌ها هزینه ورودی بسیار اندکی دارند.

غذا خوردن در رستوران‌ها هم می‌تواند ارزان تمام شود و هم گران باشد. این مورد به بودجه شما بستگی دارد. طبیعتا غذا خوردن در رستوران در شهرهای بزرگ و مهم و توریستی، گران‌تر است. ولی همیشه رستوران‌ها و کافه‌های ارزانی حتی در توریستی‌ترین شهرها هم پیدا می‌شود که در آن‌ها می‌توانید با پرداخت هزینه مناسبی، غذا بخورید.

رستوران‌های زنجیره‌ای بین‌الملی هم در شهرهای توریستی وجود دارد که غذاهای ارزان‌تری دارند. اگر بتوانید آپارتمان کرایه کنید می‌توانید خودتان آشپزی کنید و هزینه خورد و خوراک و اقامت‌تان را کاهش دهید. کرایه آپارتمان در تفلیس حدودا شبی ۲۵ تا ۳۰ دلار هزینه دارد.

می‌توانید انواع اسپا را تجربه کنید

یکی از چیزهایی که گرجستان به داشتن آن شهرت دارد، چشمه‌های آب گرم و ریزورت‌های مخصوص خدمات اسپا است که در سراسر این کشور، پراکنده شده‌اند. حمام‌های گوگردی در تفلیس، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور برای علاقه‌مندان به اسپا و آب گرم هستند. آب در این حمام‌ها به طور طبیعی حدودا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. می‌گویند این آب گرم معدنی برای سلامت پوست و سلامت کلی بدن، مفید است.

گرجستان میزبان قدیمی‌ترین ساکنان اروپا است

در جریان اکتشافات باستان‌شناسی در منطقه‌ی Dmanisi، پژوهشگران جمجمه‌ای ۱٫۷ میلیون ساله پیدا کردند که قدیمی‌ترین مدرک مبنی بر سکونت انسان در اروپا است. علاوه بر این، پیدا شدن این جمجمه نشان داد که تقریبا یک میلیون سال فاصله بین سکونت در این ناحیه و قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های اروپایی وجود دارد.

گرجستان معماری زیبایی دارد

۱۰ دلیل برای سفر به گرجستان

اگر دوست دارید معماری این کشور را ببینید، جاذبه‌های زیادی برای سر زدن دارد. این ساختمان‌های زیبا و دیدنی و جاذبه‌های معماری قدمت‌های مختلفی دارند. از دوران باستانی گرفته تا دوران استعمار شوروی، از هنر نو تا دوران معاصر، آثاری در بین جاذبه‌های معماری گرجستان وجود دارد.

مناطق قدیمی شهرهای توریستی، پر از ساختمان‌های قدیمی است. خانه‌های مسکونی سنتی گرجستان بالکن‌های حکاکی و منبت کاری شده چوبی دارند. قلعه شهرها چندین قرن قدمت دارد و مشرف به شهر واقع شده است. بقیه قسمت‌های شهرها به خصوص تفلیس پر از آثار معماری مدرن و دوران شوروی است. ساختمان‌های قدیمی و مدرن در کنار هم قرار گرفته‌اند و تضاد جالبی در مناظر شهری گرجستان ایجاد کرده‌اند.

گرجستان میزبان مرتفع‌ترین دهکده‌های اروپا است

۱۰ دلیل برای سفر به گرجستان

دو روستا به نام‌های Ushguli و Svaneti در گرجستان قرار دارند که در ارتفاع بیش از ۲۲۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌اند. این روستاها مرتفع‌ترین مناطق مسکونی در کل اروپا هستند. روستای Ushguli در دامنه کوه Shkhara قرار دارد. این روستا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

یک شهر غاری قرن دوازدهمی در گرجستان وجود دارد

۱۰ دلیل برای سفر به گرجستان

آیا تا به حال در یک شهر غاری بزرگ قدم زده‌اید؟ در گرجستان می‌توانید از تجربه خاص را امتحان کنید. یک مجموعه بزرگ شهرغاری که قدمت آن به نیمه دوم قرن دوازدهم برمی‌گردد در گرجستان وجود دارد که حدود ۵۰۰ متر در دل صخره‌ها کشیده شده است. بازدید از این مجموعه، تجربه جذابی است که می‌توانید در سفر به گرجستان از آن لذت ببرید.

وارْدْزیا یک شهر سنگی یا شهر غاری در جنوب گرجستان است. این شهر مجموعه‌ای از تعداد زیادی خانه‌های شبیه غار و یک صومعه است. این شهر در دامنه‌های کوه اروشتی و در سمت چپ ساحل رودخانه‌ی متکواری قرار دارد.

یکی از بناهای این مجموعه، کلیسای تعهداست که قدمت آن به سال‌های ۱۱۸۰ میلادی بر می‌گردد در عصر طلایی گرجستان و در زمان ملکه تامار و شوتا روستاولی، مجموعه‌ای از نقش‌های مهم بر دیوارهای آن نقاشی شده ‌است. در قرن شانزدهم میلادی، این مکان تا حد زیادی متروکه شد و اکنون نیز به عنوان بخشی از میراث ملی محفوظ مانده ‌است. بخشٔ وسیعی از این منطقه با عنوان کتیبه‌ی آینده در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه