۱۰ رستوران معروف تهران برای صرف افطاری

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
۱۰ رستوران معروف تهران برای صرف افطاری

هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان،‌ رستوران‌های متعددی در سطح شهر تهران نظیر رستوران فلورانس، دارچین و عالی قاپو، منوی افطاری را به منوی شام خود اضافه می‌کنند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ توسط پوریا محمدی پیوند به‌روزرسانی شده است.

در روزهای ماه مبارک رمضان فعالیت رستوران‌‌ها و کافه‌‌ها به بعد از افطار موکول می‌شود و با اضافه‌شدن منوی افطار، مشتریان روزه‌دار می‌توانند تجربه‌ متفاوت و معنوی‌ای را برای خود رقم بزنند. این منو در بعضی رستوران‌‌ها به‌صورت پکیچ و در بعضی دیگر به‌شکل بوفه‌ افطار ارائه می‌شود. پکیج افطار شامل یک بشقاب یا سینی زولبیا و بامیه، چند دانه خرما، نان و پنیر و حلیم یا آش برای هر نفر است که در کنار آن چای، شیر یا آب‌میوه سرو می‌شود. در واقع محتویات پکیج افطار رستوران‌ها معمولا مشابه است و به همان خوراکی‌های ساده‌ منزل محدود می‌شود. به همین دلیل شاید تمایل مشتریان به بوفه‌ افطار بیشتر باشد، زیرا این بوفه حداقل ۱۰ مدل غذا و دسرهای ماه رمضان را در بر می‌گیرد و تنوع آن‌ها بسیار جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. بوفه‌های افطار ماه رمضان در رستوران‌ها گاهی اوقات به‌همراه شام و در برخی موارد به‌صورت جداگانه سرو می‌شود. اگر با ما همراه باشید، قصد داریم تعدادی از رستوران های تهران را برای افطار به شما معرفی کنیم. گفتنی است که به‌دلیل محدودیت‌های دوران کرونا، احتمال تغییر در برنامه سرویس‌دهی رستوران‌ها وجود دارد؛ بنابراین بهتر است پیش از مراجعه، با رستوران مدنظر خود تماس بگیرید.

۱۰ رستوران معروف تهران برای صرف افطاری:

رستوران فلورانس

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۶۰۷۰۷۵
  • آدرس: بلوار مرزداران، خیابان ابوالفضل، پلاک ۳

میز و صندلی سفید در رستوران فلورانس تهران

عکس‌ از وب‌سایت zhiwaar

رستوران ایتالیایی فلورانس فضای مدرن و جذابی دارد و علاوه بر اینکه این فضا خانوادگی و دوستانه است، قسمت مجزایی به برگزاری مهمانی‌ها و جلسات اختصاص دارد. به همین دلیل کسانی که دوست دارند ضیافت افطاری خود را در رستوران برگزار کنند،‌ با خیال راحت می‌توانند این رستوران را انتخاب کنند. فلورانس از آن دسته رستوران‌هایی است که بوفه‌ افطار آن بدون شام است و بیش از ۲۵ غذا از جمله حلیم، عدسی، نیمرو و املت، شربت و نوشیدنی، کیک و انواع پنیر صبحانه و… را در بر می‌گیرد. برای شام هم می‌توانید انواع استیک و پاستا، برگر و پیتزا و هرآنچه که در یک منوی ایتالیایی وجود دارد را میل کنید.

رستوران گردان برج ميلاد

  • تلفن رزرو: ۰۲۱۸۸۶۲۰۳۸۱
  • آدرس: بزرگراه همت غرب، برج میلاد، رستوران گردان برج میلاد (مشاهده روی نقشه)

مبلمان و دکوقرمز در رستوران  تهران

عکس‌ از وب‌سایت zhiwaar

رستوران گردان برج میلاد واقع در ارتفاع ۲۷۶ متری، هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان در حین صرف غذا، امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند. منوی غذای رستوران شامل بوفه‌ آزاد انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی به‌همراه انواع سالاد، نوشیدنی‌ها و مخلفات دیگر است که مهمانان باید جهت استفاده از این رستوران از ۴۸ ساعت قبل نسبت به‌ رزرو تلفنی آن اقدام کنند.

رستوران گردان برج میلاد واقع در ارتفاع ۲۷۶ متری، هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد

رستوران گردان که از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود، در ماه رمضان برای پکیج افطار خود تخفیفی استثنایی ارائه کرده است. سرویس‌دهی بوفه‌ افطار به‌همراه شام از اذان مغرب تا یک بامداد است، به‌عبارتی بوفه‌ افطار تا ساعت ۲۱:۳۰ و بوفه‌ شام از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۰۱:۰۰ بامداد پذیرای مهمانان است. این رستوران که از بهترین رستوران های تهران محسوب می‌شود، به مبلمان زیبا و راحت مجهز بوده و طراحی زیبای کف و سقف به‌همراه نقش‌برجسته دیواری که تصاویری از شاهنامه را نشان می‌دهد، از جاذبه‌های بصری آن هستند.

رستوران اردک آبی

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۷۱۳۰۳۰
  • آدرس: تهران، میدان تجریش، پاساژ تندیس، طبقه اول 
  • وب‌سایت: www.blueduck.ir

افطاری در رستوران اردک آبی تهران

عکس‌ از وب‌سایت blueduck

رستوران اردک آبی در سال ۱۳۸۴ با ایده‌ای بسیار جدید و دوست داشتنی افتتاح شد. نحوه‌ سرو غذا به‌صورت بوفه‌های متنوع شامل بوفه صبحانه گرم، بوفه صبحانه سرد، بوفه سالادبار، بوفه سوپ و آش، بوفه نوشیدنی‌های سرد و گرم، بوفه دسر و بوفه غذا است که بدون محدودیت در وعده‌های صبحانه و ناهار و شام سرو می‌شوند. با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این رستوران بوفه‌ افطاری با منوی متنوعی از شله زرد و آش گرفته تا انواع دسر و زولبیا و بامیه را نیز سرو می‎کند. خرما، پنیر تبریزی، مغز گردوی تازه، حلوا شکری، خامه، کره‌ حیوانی، عسل، مربای آلبالو، نان سنگک تازه، نان بربری فانتزی و سبزی خوردن تازه بخشی از منوی افطار رستوران اردک آبی را تشکیل می‌دهند.

در ضمن یادتان باشد که باید از قبل میز خود را رزرو کنید یا حداقل از یک ساعت قبل از افطار در محل رستوران حاضر شوید و اسم خود را در لیست خارج از نوبت‌ها بنویسید. سالن اصلی رستوران با ظرفیت ۱۵۵ نفر و قابلیت تغییر چیدمان میزها، امکان برگزاری مهمانی‌های کوچک و بزرگ شما را به بهترین شکل فراهم کرده است و به‌راحتی می‌توانید مهمانی افطاری خود را در این رستوران برگزار کنید، به‌خصوص که امکان استفاده از پارکینگ عمومی مجتمع تندیس سنتر، یک مهمانی بدون دغدغه را برای شما کامل می‌کند.

رستوران نایب سعادت‌آباد

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۰۶۳۶۱۳
  • آدرس: سعادت‌آباد، میدان کاج، پاساژ ابریشم (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت:  nayeb.com

افطاری در رستوران نایب سعادت آباد تهران

عکس‌ از وب‌سایت takhfifan

تهرانی‌ها این رستوران را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باکلاس‌ترین رستوران‌های پایتخت می‌شناسند و اكنون با گذشت ۱۲۰ سال از زمانی كه برای اولین‌بار در ایران چلوكباب ابداع شد، نام نایب همچنان از اعتماد و استقبال مردم برخوردار است. رستوران نایب با بهره‌برداری توأم از ذائقه‌ ایرانی، سنت غذایی و تکنولوژی روز دنیا با رعايت استاندارد‌های بين‌المللی سرو و عرضه‌ غذا، سرویس‌های غذایی خود را آماده و به مشتریان محترم ارائه می‌کند. روزه‌داران می‌توانند یکی از دو پکیج افطاری این رستوران شامل کره، پنیر، عسل، گردو، خرما و چای یا کره، پنیر، عسل، گردو، خرما، چای، شله زرد، سوپ، زولبیا و بامیه را سفارش دهند و افطاری به‌یادماندنی برای خود بسازند. پذیرایی یک نوبت چای رایگان قبل یا بعد از سرو غذا نیز از مهمانان انجام شده و پخش موسیقی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

رستوران البرز

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۵۳۴۷۵۷
  • آدرس: تهران، سهروردی شمالی، بالاتر از چهارراه شهید بهشتی، نبش کوچه نیکوقدم (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: www.alborzrest.com

فضای لوکس در رستوران البرز تهران

عکس‌ از وب‌سایت alborzrest

چلوکبابی البرز در سال ۱۳۴۶ توسط مرحوم «برماس» تاسیس شد. از همان ابتدا هدف اين رستوران ارائه‌ غذا با بهترين کيفيت و بالابردن استاندارد بود. اين رستوران در سال ۱۳۵۰ به مکان فعلی آن يعنی خيابان سهروردی شمالی نبش کوچه‌ نيکوقدم منتقل شد و امروزه با بيش از ۱۲۰ نفر پرسنل متخصص، دو سالن پذيرايی و يک سالن VIP مصمم‌تر و منسجم‌تر از گذشته به مشتريان خود خدمت‌رسانی می‌کند. انواع غذاهای ایرانی، دریایی، گریل، نوشیدنی، پیش‌غذا و سالاد در منوی این رستوران به‌چشم می‌خورد. از چلوکباب مخصوص مجلسی و چلوکباب فیله تکه‌ای مخصوص البرز گرفته تا چلوکباب زعفرانی و کباب برگ مخصوص و کباب کوبیده ممتاز را می‌توانید در رستوران البرز نوش جان کنید.

در ایام ماه مبارک رمضان، رستوران البرز بوفه‌ای برای افطار در نظر می‌گیرد که شامل حلیم، شله زرد، انواع نان، زولبیا و بامیه، کره و عسل، شیر، شیر کاکائو، پنیر، انواع مربا و سبزی خوردن است؛ بااین‌حال مقدار بوفه به‌اندازه‌ای است که اشتهای شما برای خوردن شام از بین نمی‌رود و می‌توانید از غذاهای خوشمزه‌ این مجموعه برای شام سفارش دهید.

سفره‌خانه سنتی عالی قاپو

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۷۷۷۸۰۳
  • آدرس: تهران، ميدان ونک، اول خيابان گاندی، پلاک ۵۵ (مشاهده روی نقشه)

فضای سنتی در رستوران عالی قاپو تهران

عکس‌ از وب‌سایت fidilio

سفره‌خانه عالی قاپو از رستوران های موسیقی زنده تهران است و صرف افطاری همراه با موسیقی زنده قطعا جذاب‌تر و خوشمزه‌تر خواهد بود. بوفه‌ افطار عالی قاپو شامل انواع آش و سوپ، انواع سالاد و نوشیدنی، کشک بادمجان، نان و پنیر و میوه و… می‌شود و سپس می‌توانید از غذاهای سنتی ایرانی منوی آن، یک وعده شام لذیذ سفارش دهید. فضای سنتی، تخت‌های سنتی، نقاشی‌‌های شاهنامه‌ای و اساطیری و از همه جالب‌تر پرسنلی که پوشش و ظاهرشان تداعی‌کننده‌ رستوران‌های قدیمی است، از مزایای منحصربه‌فرد این رستوران به شمار می‌رود.

رستوران حس توران

  • تلفن: ۰۲۱۷۵۴۲۶
  • آدرس: تهران، خیابان فرشته،‌ خیابان نیلوفر، ساختمان رویال، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت:  hestooran.com

کباب کوبیده در  در رستوران حس توران تهران

عکس‌ از وب‌سایت takhfifan

در رستوران حس توران از غذاهای تکراری خبری نیست، چراکه غذاهای ایرانی به شیوه‌ای خلاقانه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. این رستوران برای ماه مبارک رمضان علاوه بر منوی مخصوص افطار که شامل غذا و پیش غذاهای مرسوم افطار از شهرهای مختلف ایران است، برای شام انواع و اقسام غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند. پیش‌خورهای گرم و سردی که با الهام از فرهنگ غذایی مناطق مختلف ایران تهیه شده‌اند، سالادهای و شورباها،‌ آتش‌خورها و ملغمه‌ها (خورشت‌ها)، ته تغاری‌ها (ته‌چین‌ها) و غیره را می‌توانید از منوی جالب این رستوران سفارش دهید.

رستوران مطبخ

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۶۶۰۰۱۱
  • آدرس: تهران، تقاطع بزرگراه شهيد چمران و وليعصر، هتل بين‌الملل پارسيان

فضای داخلی در رستوران مطبح تهران

عکس‌ از وب‌سایت mag.fidilio

مجموعه‌ کافه رستوران مطبخ با ۱۵۰ نفر ظرفیت در هتل پارسیان استقلال واقع شده و سه نوع فضای مختلف و مجزا دارد که شامل دو سالن مجزای کلاسیک و سالن ترکیبی و فضای باز می‌شود. این رستوران هرروز از ۸ صبح تا ۳ بامداد آماده سرویس‌دهی به مشتریان است. کافه رستوران مطبخ از حضور برترین افراد حرفه‌ای در آشپزخانه و کافه خود استفاده می‌کند و همچنین مواد اولیه‌ تازه و مرغوب به‌صورت روزانه از منابع منحصربه‌فرد توسط سرآشپز رستوران تهیه می‌شود. از صبحانه تا انواع استیک، غذای دریایی و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و... را می‌توانید از منوی این رستوران سفارش دهید. به‌طور کلی رستوران مطبخ به‌دلیل موقعیت مکانی و ویژگی‌هایی که دارد، رستورانی سطح بالا محسوب می‌شود.

بوفه‌ افطار مطبخ که شامل شام هم می‌شود، به تهیه و عرضه انواع آش، حلیم، سالاد، سوپ، دسر، انواع نوشیدنی سرد وگرم، زرشک پلو، باقالی پلو و خورشت اختصاص دارد. 

پرسش‌های متداول

منوی افطار رستوران‌ها چگونه‌است؟

این منو در بعضی رستوران‌‌ها به‌صورت پکیچ و در بعضی دیگر به‌شکل بوفه‌ افطار ارائه می‌شود.

پکیج افطار شامل چه مواردی است؟

پکیج افطار شامل یک بشقاب یا سینی زولبیا و بامیه، چند دانه خرما، نان و پنیر و حلیم یا آش برای هر نفر است که در کنار آن چای، شیر یا آب‌میوه سرو می‌شود.

رستوران‌های معروف تهران برای صرف افطاری کدامند؟

رستوران فلورانس، رستوران گردان برج ميلاد، رستوران اردک آبی، رستوران نایب سعادت‌آباد، رستوران البرز، کافه رستوران بارولا، سفره‌خانه سنتی عالی قاپو، رستوران حس توران، رستوران مطبخ و رستوران دارچین.

مطالب مرتبط:

دیدگاه