بهترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟

شهروندان تهرانی‌ می‌توانند آش و حلیم را در رستوران‌های معروفی نظیر نیکوصفت، سیدمهدی و پسران و دارچین امتحان کنند، به‌خصوص در ماه رمضان و هنگام افطار که طرفداران زیادی دارد.

آش و حلیم از جمله غذاهای سنتی ایران و همین طور از غذاهای مخصوص افطار به حساب می‌آیند و چه کسی می‌تواند بگوید بوی آش رشته در ماه رمضان برایش یکی از خاطره‌انگیزترین رایحه‌ها نبوده است. آش رشته بدون شک غذایی لذیذ برای بسیاری از ایرانیان است که خوردن آن در ماه مبارک رمضان لذتی دو چندان دارد. در ایران آش‌های زیادی پخته می‌شود، از آش رشته که محبوب قلب‌ها است تا آش‌ شله قلمکار، دوغ، ماست، گوجه، بادمجان و... که مختص به نواحی مختلف کشور هستند. در ایام ماه مبارک رمضان، رستوران‌های زیادی در سطح شهر تهران اقدام به تهیه و فروش آش و حلیم می‌کنند؛ اما برخی از این راه برای خود شهرتی به‌هم زده‌اند که قصد داریم تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران‌ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به تهران یا هر مقصد دیگری داشته باشید، می‌توانید تور تهران گردی را در کجارو به‌سادگی جست‌و‌جو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مجموعه غذایی نیکوصفت

آش فروشی های تهران

بدون شک مجموعه‌ی غذایی نیکوصفت یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آش‌سراهای تهران است. این مجموعه در سال ۱۳۵۲ کارش را در قالب رستوران شروع کرد؛ اما در سال ۱۳۶۹ پخت آش را جایگزین پخت غذاهای دیگر کرد. این رستوران قبلا در شمال‌شرقی میدان انقلاب بود و به‌دلیل طرح توسعه‌ی دانشگاه تهران به ابتدای خیابان جمالزاده منتقل و از نوروز ۱۳۹۳ در محل جدیدش با طراحی دکوراسیون امروزی افتتاح شد و در سایه‌ی استفاده از مواد اولیه مرغوب، تجربه‌ی بالا و رعایت کامل نکات بهداشتی سعی در حفظ ارزش غذایی مواد موجود در محصولاتش دارد.

مجموعه‌ی غذایی نیکوصفت یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آش‌سراهای تهران است

اسم آش در تهران با نام نیکوصفت گره خورده و محال است سراغ آش‌فروشی خوبی در تهران را بگیرید و کسی آدرس نیکوصفت را به شما ندهد. محبوبیت و شهرت آن باعث شده است که معمولا شلوغ باشد و در نتیجه علاقه‌مندان برای خوردن یک وعده آش خوشمزه باید در صف بایستند. آش رشته،‌ شله قلمکار، آش دوغ سبلان،‌ حلیم، شله زرد و عدسی از غذاهای خوشمزه‌ی این مجموعه هستند. در ضمن نیکوصفت شعبه‌ی دیگری در تهران ندارد.

ساعت کاری: از ۶ صبح تا ۲۲:۳۰ شب، در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۶:۳۰

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۹۲۶۶۳۸
  • آدرس: میدان انقلاب،‌ ایتدای خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک ۱۷۰
  • وب‌سایت: nikousefat.ir

آش و حلیم سید مهدی و پسران

آش فروشی های تهران

آش و حلیم سید مهدی و پسران، از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آش‌فروشی‌های تهران است که جایگاه خاصی در میان اهالی این شهر دارد. پس از زیارت امامزاده صالح (ع) یا خرید در بازار تجریش می‌توانید خود را به صرف آش یا حلیم در این مکان مهمان کنید، به‌خصوص اگر هوا سرد باشد، رفتن به این مکان می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای رفع گرسنگی محسوب شود. در میان همه آش‌های خوشمزه سرو شده در این مکان، حلیم و آش رشته محبوبیت بیشتری بین مشتریان دارند. از ساعت ۴ صبح تا ۱۲ شب، هر زمان که به آش فروشی سید مهدی بروید، مشتریان مشغول خوردن آش هستند. فضای داخلی این مجموعه به‌خاطر ظاهر کاملا سنتی و قدیمی‌اش برای افراد زیادی نوستالژیک بوده و به یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن تبدیل شده است.

  • تلفن شعبه تجریش: ۰۲۱۲۲۷۱۳۸۸۴
  • آدرس شعبه تجریش: تهران، میدان تجریش، ابتدای ورودی امامزاده صالح (ع)، جنب پاساژ رضوی، پلاک ۳۷
  • تلفن شعبه مجیدیه: ۰۲۱۲۶۳۲۶۹۱۷
  • آدرس شعبه مجیدیه: تهران، مجیدیه شمالی، ۱۶ متری دوم شمالی

آش و حلیم دارچین

آش فروشی های تهران

در خیابان ستارخان تهران، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های زیادی وجود دارد، از انواع و اقسام فست فود و کباب ترکی گرفته تا بستنی و آب‌میوه‌فروشی مشغول فعالیت هستند، بااین‌حال یکی از معروف‌ترین آن‌ها قطعا آش و حلیم دارچین است. در واقع شهرت این مکان به‌حدی است که هنگام عبور از خیابان ستارخان حتما متوجه جمعیتی می‌شوید که مقابل یک آش‌فروشی صف کشیده‌اند.

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۹۱۹۴۸۰
  • آدرس: ستارخان، نرسیده به باقرخان، نبش کوچه آفرند، پلاک ۱۵۵
  • وب‌سایت: ashdarchin.com

آش و حلیم معنوی

آش فروشی های تهران

حلیم و آش معنوی تهران نیز یکی از بهترین و مشهورترین آش فروشی‌های پایتخت است که سابقه‌ی زیادی در طبخ و عرضه‌ی انواع آش و حلیم در سطح این شهر دارد. گذر زمان تأثیری روی کیفیت غذاها نداشته و همچنان مشتری‌ را راضی نگه‌داشته است. حاج آقا معنوی و پسرهایشان از سال ۱۳۵۰ هجری شمسی در تهران مشغول فعالیت هستند؛ هرچند اکنون کسب و کار خود را توسعه داده و چهار شعبه دیگر نیز راه‌اندازی کرده‌اند. آش شله قلمکار اینجا طرفداران زیادی بین اهالی تهران دارد. این آش فروشی صبح‌ها از ساعت ۴ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ باز است.

  • تلفن: ۰۲۱۳۳۳۳۶۵۶۲
  • آدرس شعبه اول: تهران، خیابان پیروزی، بین اتوبان امام علی و خیابان شکوفه، روبه‌روی تسلیحات، پلاک ۱۰۰۰
  • تلفن: ۰۲۱۳۳۳۰۴۷۲۳
  • آدرس شعبه دوم: خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، بین خیابان کلینی و پیچک

غذاسرای شیراز

آش فروشی های تهران

سرای شیراز از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با ارائه‌ی انواع آش و حلیم مخصوص آغاز کرد و اکنون با ۶ شعبه‌ی فعال در این زمینه و ارائه انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و خانگی در خدمت مشتریان است. آش سبزی شيرازی برای نخستين‌بار حدود ١٠٠ سال پيش در حوالی شيراز پخته شد. اين آش در شيراز بيشتر به‌عنوان صبحانه سرو شده و يک وعده‌ی كامل و مقوی تلقی می‌شود. مواد تشكيل‌دهنده‌ی آن عبارت‌اند از برنج، گوشت، حبوبات، سبزی و ادويه كه به‌صورت روزانه و تازه تهيه و طبخ و همراه با پياز داغ سرو می‌شوند. این غذاسرا در ایام ماه مبارک رمضان و در ساعات نزدیک به افطار بسیار شلوغ می‌شود و با عرضه‌ی حلیم و آش و شله‌زرد به مشتری‌ها سرویس می‌دهد. كليه‌ی شعب شيراز از اول صبح تا آخر شب به‌صورت یک‌سره آماده‌ی پذيرايی از مشتريان است.

از کارهای نوین و بسیار جالب غذاسرای شیراز، ارائه‌ی هرگونه غذا به‌صورت کیلویی است

از کارهای نوین و بسیار جالب غذاسرای شیراز، ارائه‌ی هرگونه غذا به‌صورت کیلویی است. این ابتکار باعث صرفه‌ی اقتصادی بسیار بالا می‌شود و در نتیجه برای مجالس، مراسم، شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار کاربرد دارد. رستوران سرای شیراز با بهره‌گیری از پرسنلی مجرب و تهیه‌ی روزانه‌ی مواد اولیه و رعایت اصول بهداشتی همواره به حفظ سلامت مشتریان خود می‌اندیشد.

  • تلفن شعبه سعادت‌آباد: ۰۲۱۸۸۵۸۴۳۸۰
  • آدرس شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، علامه جنوبی، بین خیابان ۲۶ و ۲۸ شرقی، پلاک ۱۳۵
  • تلفن شعبه قلهک: ۰۲۱۲۲۶۳۹۱۱۶
  • آدرس شعبه قلهک: شریعتی ، دو راهی قلهک، ابتدای شهید بصیری، پلاک ۲۱
  • وب‌سایت: sarayeshiraz.com

حلیم ناصر

آش فروشی های تهران

حلیم ناصر در خیابان پاسداران قرار دارد و به‌خصوص در روزهای جمعه و عصرهای ماه مبارک رمضان بسیار شلوغ می‌شود و اهالی پاسداران برای خوردن آن صف می‌کشند. علاوه بر آش، جوجه‌کباب‌ و کوبیده آن بسیار معروف و پای ثابت مهمانی‌های اهالی منطقه پاسداران است. علت آن هم به گوشت باکیفیت آن بر‌می‌گردد و به‌تبع آن سطح قیمت کباب‌هایش از دیگر کبابی‌ های تهران بالاتر است.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۹۷۷۱۰۰
  • آدرس: میدان هروی، خیابان وفامنش، نبش کوچه امید شرقی، پلاک ۱۱

آش دایی

آش فروشی های تهران

در بین ده‌ها مغازه‌ی کفش‌فروشی خیابان سپهسالار، مغازه‌ای قرار دارد که مثل خود خیابان سپهسالار قدیمی و تاریخی بوده و به دایی معروف است. آش‌فروشی ‌دایی تهران، از جمله‌ی محبوب‌ترین و بهترین آش‌فروشی‌های پایتخت است که حدود ۵۰ سال پیش با مدیریت جناب آقای اصغر رضوان قمی، ملقب به دایی، تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین آش فروشی‌های پایتخت به‌حساب می‌آید. شهرت این مغازه آن‌قدر زیاد است که صفی طولانی همیشه جلوی آن وجود دارد و آش‌هایش نیز همان اولین ساعات شب تمام می‌شود. البته، خوردن آشی با بهترین طعم و مزه، سختی ایستادن در صف را از یاد مشتریان می‌برد. تعداد مشتریان این آش‌فروشی در ماه مبارک رمضان نسبت به اوقات دیگر چند برابر می‌شود و اگر به‌دنبال آش خوش‌طعم و عطر هستید، باید زودتر خود را به این مکان برسانید. اینجا یک رستوران سنتی است و علاوه بر آش، غذاهای سالم و ایرانی هم عرضه می‌کند،‌ به همین دلیل بعد از افطار می‌توانید در همین جا شام هم بخورید.

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بعد از چهارراه مخبرالدوله، نرسیده به خیابان ظهیرالاسلام و بهارستان

آش و حلیم پرملات

آش فروشی های تهران

آش و حلیم پرملات در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد و با ارائه‌ی آش و حلیم‌های پرملات در نظر دارد، طعم به‌یادماندنی گذشته‌های دور را برای مشتریان خود زنده کند. این مجموعه همه‌روزه با ارائه‌ی انواع آش و حلیم نظیر آش شله قلمکار، آش رشته، آش جو، آش دوغ، شله زرد، حلیم، معجون حلیم، شیرحلیم، شوکو حلیم و شیر برنج آماده پذیرایی از مشتریان است.

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۵۶۳۸۸۳
  • آدرس: تهران، چهارراه پاسداران و دولت، شماره ۵۰۲
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۳۰۰۴۸
  • آدرس: تهران، استاد حسن‌ بنا، جنب مسجد امام علی، طبقه زیرزمین
  • وب‌سایت: pormalat.net

کبابی غدیر

آش فروشی های تهران

کبابی غدیر تهران، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین کبابی‌های پایتخت بوده که در خیابان ستارخان واقع شده است، به‌طوری که همیشه جلوی این کبابی به‌خصوص صبح‌های جمعه و برای حلیم‌های مخصوصش صف کشیده می‌شود. کبابی غدیر علاوه بر سرو کباب‌های خوشمزه، با بهترین و باکیفیت‌ترین حلیم‌ها نیز از اهالی تهران پذیرایی می‌کند؛ حلیم‌هایی که فقط صبح‌های جمعه عرضه می‌شود؛ اما در ماه رمضان این روال عوض می‌شود و هرروز در زمان افطار حلیم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با توجه به حجم اهالی سفارشات این کبابی، برای سفارش حلیم مهمانی‌ها یا مراسم‌های افطاری خود باید از چند روز قبل سفارش دهید.

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۵۱۳۹۶۲
  • آدرس: تهران، ستارخان، سه‌راه تهران ویلا، پلاک ۳۹۹

مطالب مرتبط:

دیدگاه