مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از اولین سفر به آگرا بدانید

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از اولین سفر به آگرا بدانید

آگرا یکی از پربازدیدترین شهرها در هند است. هند را بدون سر زدن به آگرا و بازدید از تاج محل نباید ترک کنید.

آگرا، میزبان تاج محل، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است. تاج محل در فهرست مقصدهای محبوب میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا قرار دارد. مردم سراسر دنیا وقتی آوازه این عمارت زیبا و باشکوه را می‌شنوند، برای سفر به آگرا و دیدن آن مشتاق می‌شوند.

در آگرا، سبک زندگی خاصی وجود دارد که ممکن است برای گردشگران بسیار خاص و متفاوت به نظر برسد. سفر به آگرا یکی از متفاوت‌ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. در سفر به این شهر، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا سفری بی دردسر داشته باشید و از تک تک لحظات خود لذت ببرید.

اگر برای سفر به هند و آگرا برنامه‌ریزی می‌کنید، در کنار خواندن این نکات، حتما قیمت تورهای هند و آگرا را که از طریق معتبرترین آژانس‌های گردشگری کشور در کجارو عرضه می‌شوند، بررسی کنید. تنوع فروشنده‌ها و تورهای خارجی در کجارو به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ارزان‌ترین تور هند را در کمترین زمان پیدا و خریداری کنید.

آب و هوا

نکاتی در مورد اولین سفر به آگرا

بهترین فصل برای سفر به آگرا فصل‌های پاییز و زمستان است. در این فصل، زیاد از گرمای شدید هوا خبری نیست و آب و هوا برای گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌ها، مناسب‌تر است.

اگر به باران علاقه دارید بهترین فصل برای سفر به آگرا از ماه آگوست تا اکتبر است. این فصل، فصل باران‌های شدید مانسون است. در بازارهای قدیمی می‌توانید در غرفه‌ای بنشینید، چای بنوشید و شهر را زیر بارش باران تماشا کنید و لذت ببرید.

ابتدای فصل تابستان در ماه آوریل است. در این زمان، گردشگران بسیار کمی را در آگرا خواهید دید؛ ولی تعداد محلی‌ها بسیار بیشتر است. این فصل از نظر آب و هوایی زیاد برای سفر مناسب نیست؛ ولی اگر می‌خواهید با قیمت‌های بسیار ارزان و مناسبی سفر کنید، فصل تابستان تخفیف‌های ویژه‌ای در هتل‌ها به گردشگران ارائه می‌شود.

آب و غذا

نکاتی در مورد اولین سفر به آگرا

آگرا شهری پر از غذاهای محلی خاص و خوشمزه است. به‌خصوص غذاهای خیابانی در آگرا تنوع فوق‌العاده‌ای دارند. البته اگر اولین بار باشد که به آگرا سفر می‌کنید شاید غذاهای از نظرتان بسیار پرادویه باشند؛ ولی اگر به غذاهای هند عادت داشته باشید، از خوردن آن‌ها لذت می‌برید.

اگر می‌خواهید غذاهای محلی را بخورید، حتما مجبور نیستید که از غرفه‌های کنار خیابان خرید کنید. بسیاری از رستوران‌ها نیز غذاهای محلی حاضری و غذاهای سنتی دارند. در رستوران‌ها معمولا ذائقه‌ی گردشگران در نظر گرفته می‌شود و غذاها از نظر طعم و ادویه، ملایم تر از غذاهای خیابانی هستند.

برای اینکه از مسمومیت غذایی در امان بمانید، حتما غرفه‌های خیابانی یا رستوران‌های معتبر و مشهور را برای غذا خوردن انتخاب کنید.

در آگرا، آب لوله کشی قابل آشامیدن نیست؛ بنابراین همیشه باید آب معدنی بخرید که به‌راحتی در همه فروشگاه‌ها پیدا می‌شود.

دست‌فروش‌ها و فروشنده‌های محلی

نکاتی در مورد اولین سفر به آگرا

وقتی از ماشین پیاده می‌شوید و به‌دنبال جاذبه مورد نظرتان می‌شد، دست‌فروش‌های محلی به سرعت سراغ شما می‌آیند و تلاش می‌کنند تا شما را به مغازه خود راهنمایی کنند یا محصولات خود را بفروشند. گاهی در جریان این روند، ممکن است رفتارهای تند و زننده‌ای از آن‌ها ببینید.

بیشتر آن‌ها محصولات سنگی و مرمری می‌فروشند؛ ولی بسیار گران‌تر از محصولاتی که در بازارهای محلی پیدا می‌شود. حتی ممکن است تندیس‌های مرمرین قلابی بفروشند. این فروشنده‌ها را نادیده بگیرید و فقط از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

دزدها

دزدی در آگرا تقریبا نادر است؛ ولی همیشه باید مراقب باشید. تا جایی که ممکن است در مکان‌های عمومی شلوغ حضور پیدا کنید. پول نقد به مقدار زیاد همراه خود نبرید. بهتر است که از زیورآلات گران‌قیمت استفاده نکنید، چون به سرعت نظر دزدها را جلب می‌کند.

در صورتی که شرایط اضطراری برایتان پیش آمد، می‌توانید به پلیس‌های توریست مراجعه کنید که یونیفرم آبی آسمانی دارند. در اطراف دفاتر توریستی و جاذبه‌های مهم، به دفاتر پلیس توریست دسترسی خواهید داشت.

شماره‌های اضطراری در آگرا

  • پلیس: ۱۰۰
  • آتش‌نشانی: ۱۰۱
  • آمبولانس: ۱۰۲

در پایان یادآور می‌شویم که شما می‌توانید فهرست کامل جاهای دیدنی هند را در کجارو ببینید و پیش از سفرتان اطلاعات کاملی از نام، آدرس،‌ موقعیت جغرافیایی و توضیحات مربوط به هر جاذبه را به‌دست آورید تا بتوانید بهترین برنامه را برای گشت و گذارهای خود تنظیم کنید.

همچنین هر زمانی که قصد سفر به آگرا را دارید، کجارو در کنار شما است تا بتوانید بهترین آفر تور آگرا را از آژانس‌های مسافرتی معتبر کشور خریداری و سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه